אמזון משיקה אלגוריתם של נתיבי משלוח כדי לקצר את הדרך

אלגוריתם אופטימיזציית הזמנות הלקוחות וצפיפות הרשת, שזכה לקיצור Condor, מבצע הערכה של הזמנות הלקוחות לפני שהן עוזבות את מרכזי ההפצה כדי לזהות את אפשרויות המשלוח היעילות ביותר


12:36 ,04.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

אמזון השיקה אלגוריתם לחישוב מסלול והיא מצפה כי האלגוריתם החדש יעזור לה להימנע ממיליוני קילומטרים מיותרים, וזאת לאחר שהאלגוריתם נפרס ברחבי ארה״ב כולה.

 

אלגוריתם אופטימיזציית הזמנות הלקוחות וצפיפות הרשת, שזכה לקיצור Condor, מבצע הערכה של הזמנות הלקוחות לפני שהן עוזבות את מרכזי ההפצה כדי לזהות את אפשרויות המשלוח היעילות ביותר. הפיילוט התחיל בכמה תחנות משלוח שונות של אמזון בחודש ינואר לפני שעלה לאוויר ברחבי ארה״ב. כעת, החברה מתכננת לפרוס אותו במדינות נוספות מחוץ לארה״ב בחודשים הקרובים.

 

אנדריאה קוואליזה, מדענית ראשית בכירה באמזון, ציינה כי: ״אנחנו יכולים לאפשר לשליחים לספק יותר חבילות ליותר לקוחות בזמן, תוך הפחתת מספר הקילומטרים פר נסיעה והפחתת פליטת פחמן מדלק״.

 

עבור אמזון, החלטה על אופן מילוי הזמנת הלקוח מתקבלת במהירות על סמך מיקום הפריט וגורמים אחרים. עם זאת, יכול להיות פער של חמש עד שש שעות מרגע ביצוע ההזמנה ועד לתחילת עיבוד ההזמנה במרכז ההפצה, וייתכן שהתכנית תתעדכן אם לקוח קרוב יבצע הזמנה מאוחר יותר במהלך היום.

 

תקופה זו שלפני ההפצה מעניקה ל״קונדור״ הזדמנות להעריך מחדש את ההחלטה המקורית מספר פעמים כדי לראות אם ניתן ליצור מסלול אופטימלי יותר.

 

״קונדור״ לוקחת בחשבון את כל האזור הגיאוגרפי שתחנת מסירה משרתת תוך קביעת אופן פיצול ההזמנות למשלוחים ומרכז מילוי המקור עבור כל משלוח. פריצת הדרך של התוכנית היא שהיא מסוגלת לצמצם את מספר החלטות הניתוב האפשריות לפחות מ-10 לכל בלוק גיאוגרפי, למרות המורכבות הכרוכה בכך.

 

״קונדור״ הוכיחה את יכולתיה במהלך ניסויים שכללו מדענים ומהנדסים של אמזון. בניסוי אחד, כמה ערים נבחרות חולקו בין קבוצה המשתמשת בתוכנית החדשה לקבוצה שלא משתמשת בה. הוא קבע כי קונדור הפחיתה את משאבי הניתוב הנדרשים בכ-0.5%.

 

״זה אומר שאם כל הרשת צריכה 50,000 מסלולים ללא CONDOR, עם CONDOR אנחנו צריכים רק 49,750 מסלולים״, אמר המדען הראשי של אמזון, רוהיט מלשה.

 

אספקת אותו מספר חבילות בפחות מסלולים וקילומטרים עוזרת למובילי חבילות לחסוך בעלויות המשלוח של המייל האחרון, סיבה גדולה לכך ש-UPS ו-FedEx השיקו יוזמות משלהן בהקשר זה. הפיילוט של UPS כולל החזקת הזמנה כל עוד הסכם השירות מאפשר עד שהיא יכולה להתאים משלוח אחר לאותה כתובת. FedEx מאחדת מסלולים המופעלים על ידי חברות ה-Express ו-Ground הנפרדות שלה באמצעות תוכנית "Network 2.0" שלה.