אמזון מפטרת 18 אלף עובדים על רקע האטה בעסקים

פלטפורמת הסחר האלקטרוני הגדולה בעולם, הודיעה כי הגיעה להסכם לרכישת הלוואה של 8 מיליארד דולר. החברה דחתה את פתיחתם המתוכננת של מספר מרכזי הפצה ועצרה את הגיוס לתפקידי עבודה ארגוניים


13:57 ,08.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אמזון, פלטפורמת הסחר האלקטרוני הגדולה בעולם, הודיעה כי הגיעה להסכם לקבלת הלוואה של 8 מיליארד דולר, כך דיווחה רויטרס. ההלוואה שעומדת לפירעון בעוד קרוב לשנה תתמוך בהוצאות החברה, החזרי חובות, רכישות וצרכי ​​ההון החוזר של החברה.

 

ענקית המסחר האלקטרוני חוותה צניחת שיא בערך השוק שלה במהלך השנה האחרונה -  בלמעלה מ-1 טריליון דולר - ירידה שנגרמה עקב עלייה מהירה באינפלציה העולמית, ירידה בהכנסות והידוק המדיניות המוניטרית שהוטלה על ידי הבנק המרכזי של ארה״ב.

 

בנוסף, החברה הודיעה על כוונתה לפטר כ-18,000 אלף עובדים בחודש הקרוב. בשנת 2022 רשמה החברה את הצמיחה השנתית האיטית ביותר מזה למעלה משני עשורים, בשל תוכניות קודמות להתרחבות מהירה והשקעות בסכומים נכבדים.

 

כדי לקזז את הירידה המשמעותית בהכנסות, החברה דחתה את פתיחתם המתוכננת של מספר מרכזי הפצה ועצרה את הגיוס לתפקידי עבודה ארגוניים. יתרה מכך, החברה השעתה עסקים ומיזמים שונים, כולל שירותי בריאות טלפון ורובוטי משלוח.