תוצאות סקר port2port: הובלה אווירית עדיפה על הובלה ימית

הסקר הייחודי "השירות הלוגיסטי בראי הלקוחות", שנחשף לראשונה בכנס port2port לתובלה ולוגיסטיקה, בדק את איכות השירותים הלוגיסטיים המוענקים ללקוחות לאורך השרשרת הלוגיסטית במדינת ישראל


00:00 ,31.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הסקר הייחודי "השירות הלוגיסטי בראי הלקוחות", שנחשף לראשונה בכנס port2port לתובלה ולוגיסטיקה, בדק את איכות השירותים הלוגיסטיים המוענקים ללקוחות לאורך השרשרת הלוגיסטית במדינת ישראל
 
במושב המסכם של ועידת התובלה והלוגיסטיקה הבינלאומית port2port חשף מר אבינועם ברוג, שותף ונשיא חברת סקרי השוק ודעת קהל מרקט- ווטש, את תוצאותיו של סקר ראשון מסוגו שנערך בישראל מטעם port2port בקרב לקוחות השילוח הימי והאווירי. הסקר הייחודי, שענה לשם "השירות הלוגיסטי בראי הלקוחות" בדק את איכות השירותים הלוגיסטיים המוענקים ללקוחות לאורך השרשרת הלוגיסטית במדינת ישראל.
 
הסקר בוצע באמצעות האינטרנט כאשר במהלך השבועות שקדמו לכנס port2port ציבור היבואנים והיצואנים נתבקשו לענות על השאלות על מנת לבחון את מידת שביעות הרצון של המשתמשים מתחומי שירות שונים במגזרי התובלה הימית והאווירית בישראל (הסקר הורכב משני חלקים - המגזר האווירי והמגזר הימי). לאחר מכן החל שלב איסוף הנתונים ושלב ניתוח התשובות. הציונים על השאלות נעו בין 1 ל-5 כאשר הציון 5 היה הגבוה ביותר וציון 1 היה הנמוך ביותר.
 
ברוג ציין כי באופן כללי רמת הציונים שהתקבלו בסקר הינה נמוכה וכי מדובר בממוצע ציונים המקביל ל"כמעט טוב" בתיכון. בדרך כלל, ציין ברוג, התחרות היא על ציון של "מצוין" ולא על הציון "טוב", וכמו שאומרים באנגלית Good is simply not good enough".
 
מר ברוג סיכם בקצרה את מסקנות הסקר לפיהן עדיף בהחלט להטיס את הסחורה ולא לשלוח אותה בדרך הים. זאת מכיוון שהשילוח האווירי מקבל באופן מובהק ציונים טובים יותר מהשילוח הימי – "אבל גם אלה וגם אלה אינם מצטיינים".
 
בין התוצאות הבולטות של הסקר ניתן לציין כי בהובלה הימית השירות עבור מכולות בהפלגה ישירה (3.95) גבוה בהרבה מהציון עבור מכולות בהפלגות שטעון (3.25). כמו כן, רמת השירות הכללית בנמלי ישראל לא זכתה לציון גבוה – 2.94, זאת לעומת הטיפול של נמלי ישראל בטיפול במטעני גלנוע שקיבל ציון של 3.66.

כמו כן בלטו לשלילה הציונים שקיבלו משרדי הממשלה עבור רמת השירות שהם מעניקים: משרד הבריאות "זכה" לקבל את הציון הנמוך ביותר – 2.94 בעוד אגף המכס קיבל את הציון "הגבוה" ביותר – 3.39 – שאינו נחשב ציון טוב. 
 
בתחום ההובלה האווירית התברר כי המגזר מצטיין בהובלת מטענים יקרי ערך עם ציון של 4.36 בעוד שהובלת חומרים מסוכנים זכתה לציון נמוך של 3.78. כמו כו השווה הסקר בין ביצועי חברת התעופה, מחלקת הלוגיסטיקה של החברה / מיקור חוץ וכן המשלח הבינלאומי בתחומים שונים. מתוצאות הסקר עולה כי המשלח הבינלאומי מצטיין בהענקת שירותי מכס, קשר שוטף עם הסקר האווירי וכן שירותי דוקומנטציה. לעומת זאת, מחלקת הלוגיסטיקה של החברה / מיקור חוץ מצטיינת בהענקת שירותי אחסנה וניהול מלאי. חברות התעופה, להבדיל מכך, לא קיבלו ציונים גבוהים באף אחד מהתחומים שצוינו (שירותי דוקומנטציה, הקשר השוטף עם הספק האווירי, שירותי מכס, בחירת ספק ההובלה, הובלה יבשתית, שירותי אחסנה ושירותי אחסנה מתקדמים וניהול מלאי). 
 
הסקירה המלאה של תוצאות הסקר פורסמה במהדורת חודש מרץ של המגזין החודשי של port2port. לצפייה בסקירה לחצ/י כאן.

File 1