שנקר מפתחת מכולה חכמה המשלבת טכנולוגיית GPS עם טכנולוגיית RFID

מכולה חדשה חכמה שפותחה על ידי חברת Schenker משלבת בין טכנולוגיית איתור לווייני לזיהוי תדרי רדיו על מנת לעקוב אחר מצב הסחורה לאורך שרשרת האספקה. בחברה מבטיחים כי בקרוב יהיה לפיתוח שימוש מסחרי


00:00 ,18.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מכולה חדשה חכמה שפותחה על ידי חברת Schenker משלבת בין טכנולוגיית איתור לווייני לזיהוי תדרי רדיו על מנת לעקוב אחר מצב הסחורה לאורך שרשרת האספקה. בחברה מבטיחים כי בקרוב יהיה לפיתוח שימוש מסחרי
 
החברה הגרמנית דיווחה כי השבוע היא השלימה את השלב הראשון במבחן שנעשה לטכנולוגיה המשולבת על גבי מכולות מטען שהיו בדרכן מהמבורג להונג קונג.
 
חברת שנקר דיווחה כי תוצאות המבחן הראו כי מכולות יכולות להיות מנוטרות באופן רציף הן עבור מיקומן, רמת הטמפרטורה הקיימת בהן ופרמטרים נוספים.
 
יש לציין כי הבטחת הגעתם של מוצרים למדפי החנויות במצב בטוח ומוגן הינה עדיפות חשובה ביותר עבור יצרני המזון, וכי תחת תקנות האיחוד האירופי חברות אחראיות על מעקב ואיתור מרכיבים ומוצרים גמורים לאורך שרשרת ההספקה.
 
חברת שנקר, אחת מחברות הענק בעולם לשינוע מכולות, דיווחה כי המבחן בחן את השימוש בחיישני GPS בצירוף טכנולוגיית RFID.
 
עבור המבחן החברה התאימה חיישנים מיוחדים ל-10 מכולות בנוסף לתגיות ה-RFID.
 
המכולות נישאו בהליך שינוע רגיל בין המבורג להונג קונג. מתקני הבטיחות של GPS דיווחו לאורך כל הדרך על הקואורדינטות העדכניות של כל מכולה.
 
החיישנים שפותחו במיוחד מספקים בנוסף אינפורמציה במרווחי זמן קבועים על תנאי הטמפרטורה במכולה, האם היא זועזעה במהלך השינוע והאם היא סוטה מהמסלול המתוכנן עבורה..
 
נתונים נוספים, כגון האם נפתחה דלת המכולה במהלך השינוע, יכולים להתברר באמצעות הורדת נותנים מהחיישנים.
 
תגיות ה-RFID מספקות את הדיווחים החשובים ביותר כגון מתי תחום האחריות משתנה, מית המכולות מועמסות או נפרקות בתחנות הפריקה בהמבורג והונג קונג כמו גם זמן ההגעה לטרמינל המכולות דיווחה חברת שנקר.
 
המידע מספק התבוננות ברורה על תהליך השטעון כגון מתי והיכן מכולה עוברת תהליך זה ציין מר וולפגנג דראגר, סגן נשיא בחברת PM Ocean Freight, חברת בת של שנקר. מר דאגר הוסיף כי טכנולוגיה זו תהיה בשלה לשימוש המוני וסדרתי בעתיד הקרוב.
 
מר דראגר הוסיף כי ברגע שטכנולוגיה זאת תהיה זמינה באופן מסחרי, חברת שנקר תוכל לספק שירות יעיל וטוב יותר עבור חברות המשלחות סחורה רגישה במיוחד.