שילוח, ימית אלבני ודפנה וויסמן את לביא אוחדו לחברה אחת בבעלות צים

הנהלת חברת צים מודיעה כי החל מ - 1 בינואר 2003 , משתנה מפת חברות הלוגיסטיקה בישראל עם איחודן של שלוש חברות הלוגיסטיקה של החברה , לחברה אחת, שתהיה לחברת הלוגיסטיקה מהמובילות בישראל.


00:00 ,02.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
איחודן של חברת שילוח – חברה ישראלית לשילוח בינלאומי בע"מ הוותיקה, חברת ימית-אלבני שמומחיותה בתחום התובלה הימית והיבשתית, וחברת דפנה-וייסמן את לביא, שמומחיותה בתחום השינוע האווירי ועמילות המכס, תהווה ציון דרך חשוב בתולדות השירותים הלוגיסטיים בישראל ובעולם * כל אחת מבין השלוש תביא עימה את מומחיותה הייחודית ולקוחותיה, תוך הגדרת החברה החדשה , כגוף מוביל בתחומו, המספק ללקוחותיו מיגוון רחב ביותר של שירותים בתחומי הלוגיסטיקה.

הנהלת חברת צים מודיעה כי החל מ - 1 בינואר 2003 , משתנה מפת חברות הלוגיסטיקה בישראל עם איחודן של שלוש חברות הלוגיסטיקה של החברה , לחברה אחת, שתהיה לחברת הלוגיסטיקה מהמובילות בישראל.

ליו"ר החברה הנבחר דורון שטייגר שכיהן בעבר כמנכ"ל החברה לישראל. מנכ"ל החברה החדשה הוא שאול רמון אשר כיהן בשבע שנים האחרונות כמנכ"ל חברת ימית אלבני. המשנה למנכ"ל החברה החדשה הוא רפאל בן ארי אשר כיהן כמנכ"ל שילוח .

החל מהיום, משתנה מפת חברות הלוגיסטיקה והשילוח בישראל עם איחודן של שלוש החברות החשובות בתחום זה לחברה אחת, והצגתן בפני ציבור הלקוחות בארץ ובעולם – יבואנים ויצואנים, תעשיינים, משווקים וכדומה – חברה חדשה, בבעלות צים , אשר תהיה מהמובילות והבולטות בארץ, בתחומי הלוגיסטיקה, השילוח, השינוע, עמילות המכס, ביטוח מטענים ניהול מלאים, אחסנה, ניהול ריצפת ייצור ואספקת חומרים לקווי ייצור. האיחוד יאפשר לחברה הממוזגת להעניק ללקוח בישראל את מיגוון השירותים הרחב ביותר הניתן כיום על ידי חברה מסוגה.

איחוד זה, עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה החמש שנתית של "צים" תוך עמידה מדויקת בלוח הזמנים שנקבע. המדובר באיחודן של שלוש חברות, שעוסקות בהיבטים השונים של שירותים לוגיסטיים: חברת שילוח , שבימים הקרובים ימלאו חמישים שנה לייסודה כחברת שילוח בינלאומי ועמילות מכס, חברת ימית-אלבני, שמומחיותה בתחום התובלה הימית והיבשתית, המפעילה שירותי שינוע ייחודיים על גבי טריילרים מול כל נקודה באירופה (יבוא ויצוא); וחברת דפנה-וייסמן את לביא, שמומחיותה בתחום השינוע האווירי הן ביבוא והן ביצוא, עמילות מכס וביטוח.

מרכזיה הלוגיסטיים של החברה החדשה, המאוחדת, יימצאו בנתב"ג וסביבתו, ומטה התיפעול שלה יימצא באזור התעשיה הצפוני של לוד.

האיחוד, אומרים ראשיהן של החברות, היה מחוייב המציאות, זאת משום ששלושתן עסקו, כל אחת בנפרד, בתחומי עיסוק דומים. איחודן יאפשר על כן לחברה המאוחדת להרחיב ולעבות את מוטת עיסוקיה, ולספק ללקוחות מיגוון רחב ביותר של שירותים בתחומי הלוגיסטיקה, לרבות שרות "מדלת אל דלת" בכל מובניו. "החברה החדשה", אומרים מנכ"ל החברה שאול רמון והמשנה למנכ"ל רפאל בן ארי "תהווה סינרגיה של שירותים, מעין קניון ענק, שיש בו מיגוון של חנויות, אשר כל אחת מהן מספקת פתרונות נקודתיים עם עוצמות ויכולות של ארגון-ענק, תוך מתן מענה לכל הצרכים, באופן המותאם לכל סוג של לקוחות. כל לקוח יוכל למצוא אצלנו את הפתרונות הגזורים לפי מידתו, בין אם מדובר בתעשיות הפועלות בטכנולוגיות מקובלות או כאלה המושתתות על מאפייני היי-טק".

מאידך, הם אומרים, הרחבת החברה תאפשר ללקוחותיה קבלת שירות משופר יותר, כתוצאה מחשיפת מאגר הלקוחות השונים של כל חברה למאגר העובדים המומחים בחברות המתאחדות. שיפור מתמשך זה ברמת השירות הינו מרכיב קריטי לכל ארגון בסביבה תחרותית.

יתרון הגודל בחברה החדשה, יתרום למיגוון השירותים, אבל לא יפגע במחויבות ,בשירות האישי וביחס הבלתי אמצעי, השמור ללקוחות החברה. "מבחינת מערכת היחסים שבין החברות הללו ללקוח", מבהירים רמון ובן ארי, "יוכל לחול רק שיפור. הלקוח יוסיף להימצא בידיים טובות ומיקצועיות. השירות שלנו ממילא היה ויהיה ממוקד לקוח. פעלנו ונפעל במבנה של יחידות עיסקיות ממוקדות לקוח, שיוסיף להוביל בחברה המאוחדת. כל לקוח ימשיך לעמוד בקשר לכל היותר עם אותם 15 עובדים, שמטפלים גם היום בענייניו וכל אחד מהם מוכר לו אישית בשמו".


EXEL - חברת הלוגיסטיקה הרב לאומית
במסגרת האיחוד תעמיד לרשות לקוחותיה את מערך השירות והפתרונות הלוגיסטיים חובקי העולם , זאת באמצעות חיבורם לחברת הלוגיסטיקה הרב-לאומית EXEL, אשר חתמה לא מכבר הסכם שת"פ עם חברת דפנה ושילוח אשר ימשך עם החברה המאוחדת.

EXEL מעסיקה מעל 60,000 עובדים ברחבי העולם הפועלים מ 1,300 אתרים ברחבי העולם ומטפלים בין השאר במעל 3 מיליון משלוחים אוויריים בשנה במשקל כולל של כ 520,000 טון, ובמעל ל 250,000 משלוחים ימיים במשקל כולל של כ 3.7 מיליון טון בשנה. ל EXEL מחזור שנתי של כ 6.5 מיליארד דולר, ועם לקוחותיה נמנים יותר משני שלישים מ 250 החברות הגדולות בעולם .

מפ"ל – מומחיות למתן פתרונות איחסון והפצה
בארץ תנהל החברה מערכת הפצה באמצעות חברת מפ"ל (מרכז פתרונות לוגיסטיים), אשר גם היא חברה בת של "צים" ושל קבוצת זאבי. גם מפ"ל, המתמחה במתן פתרונות איחסון והפצה, עומדת בפני התרחבות מבחינת היקף ואופי שירותיה ויכולותיה, וזאת בזכות כניסתה של EXEL כבעלים חלקיים.

שתי החברות גם יחד – מפ"ל בארץ ו-EXEL בחו"ל, מאפשרות לחברה החדשה להעניק מיגוון שירותים לוגיסטיים.


תחום תערוכות
אחד מתחומי השירות הייחודיים לקבוצה הינו תחום התערוכות, הכולל בין היתר שירות של ניהול תערוכות עבור לקוחות במדינות שונות, ריכוז חומר התצוגה, הובלתו והצבתו ביעד, תמיכה לוגיסטית במהלך התערוכה, ועם תום התערוכה הובלתו ליעד אחר (לרבות תערוכה נוספת), כל זאת תוך עמידה בלוח זמנים צפוף וקשיח ביותר.


מערכות מידע
יתרון נוסף שיאפיין את החברה החדשה יהיה תחום מערכות המידע המשוכללות והאמינות ביותר, שיועמדו לרשות עובדי הקבוצה ולקוחותיה. האיחוד יאפשר חיזוק והרחבה של מערכות המידע הללו, שהן מן המתקדמות בעולם, ומאפשרות ללקוח וכמובן לחברה עצמה לנהל מעקב ממוחשב אחר כל פריט לאורך כל מסלול האיחסון והשינוע שלו. מערכות המידע הללו הן דינמיות ומספקות ללקוחות קישורים ויישומים שונים, ובכלל זה מערכת מתקדמת ביותר של ארכיון ממוחשב שממנו ניתן למשוך דרך האינטרנט, באופן מאובטח, מידע עשיר ודוקומנטציה חיונית. רמת האמינות והיכולות הממוחשבות של החברה היא כה גבוהה, עד כי חלק מלקוחותיה הגדולים ביטלו את קיומו של הארכיון העצמאי שלהן, והעדיפו להישען על הארכיון הממוחשב של החברה.