רפאל כץ: יצוא הסטורי ראשון של תפוחי עץ לסוריה

משלוח ראשון, של 200 טון המיועד לשווקי סוריה, עשה דרכו מרמת הגולן ביום שני השבוע. משלוחי הפרי יימשכו בימים הקרובים ובסך הכול ייוצאו לסוריה כ- 7000 טון תפוחים. השלטונות הסורים הביעו הסכמתם לקבל את משלוח תפוחי העץ בכפוף לכך שהפרי יגיע ממגדלים דרוזים בלבד


00:00 ,17.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת רפאל כץ ושות' עמילות מכס בע"מ טיפלה לאחרונה ביצוא היסטורי ראשון של תפוחי עץ לסוריה.
 
משלוח ראשון, של 200 טון המיועד לשווקי סוריה, עשה דרכו מרמת הגולן ביום שני השבוע (14 מרץ). משלוחי הפרי יימשכו בימים הקרובים ובסך הכול ייוצאו לסוריה כ- 7000 טון תפוחים. השלטונות הסורים הביעו הסכמתם לקבל את משלוח תפוחי העץ בכפוף לכך שהפרי יגיע ממגדלים דרוזים בלבד. ממשלת ישראל אפשרה את המעבר דרך מעבר הגבול בקונייטרה.
 
מחברת רפאל כץ ציינו כי רשויות המכס בישראל לקחו חלק נכבד בתהליך היצוא המורכב וזאת במטרה להקל על מעבר המשלוחים לצד הסורי. אגף המכס מינה לצורך כך פקיד מכס ישראלי מיוחד לפיקוח על מעבר הפרי וחברת רפאל כץ ביצעה את תהליכי היצוא הן כגורם מתאם בין כל הגורמים הממלכתיים אשר נטלו חלק בהוצאתו לפועל של היצוא והן על ידי ביצוע תהליך היצוא מול רשות המיסים אשר במסגרתה הנפיקה החברה רשימוני יצוא בתאום מיוחד עם אגף המכס.
 
על פי התאום המדוקדק, עליו הייתה אחראית מחלקת היצוא של חברת רפאל כץ, נותבה המשאית הישראלית לקונייטרה שם הועבר הפרי למשאית של הצלב האדום, שעברה לצד הסורי. בצידו הסורי של הגבול הועבר הפרי למשאית סורית.
 
"מגדלי הפרי, תושבי רמת הגולן, הביעו הערכה על שיתוף הפעולה לו זכתה חברת רפאל כץ מכל הגורמים הממלכתיים אשר נטלו חלק ביצוא", אמר מקור בחברה.