רוברט סטריטי באירוע port2port 2007: "ארה"ב המציאה מחדש את גבולותיה"

נספח המכס במחלקה לביטחון פנים של ממשלת ארה"ב ציין במהלך הרצאתו במושב "תמורות חשובות במגזר הספנות" כי איומי הטרור שינו את האופן בו נתפסים גבולותיה וציין את חוק "24 השעות"


00:00 ,14.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נספח המכס במחלקה לביטחון פנים של ממשלת ארה"ב ציין במהלך הרצאתו במושב "תמורות חשובות במגזר הספנות" כי איומי הטרור שינו את האופן בו נתפסים גבולותיה וציין את חוק "24 השעות"
 
רוברט סטריטי, נספח המכס האמריקאי – US Department of Homeland Security, פתח הבוקר את המושב המקצועי "תמורות חשובות במגזר הספנות" עם הרצאה אשר פרשה בפני הנוכחים באולם הוועידה את תוכניות המחלקה לביטחון המולדת לשם מניעת פיגועי טרור בשטחה של ארה"ב.
 
הרצאתו של מר סטריטי, במסגרת אירוע התובלה והלוגיסטיקה port2port 2007 נסובה על הצורך המתמיד בביטחון ואבטחה בעידן שאחרי פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001. לשם כך, הדגיש, מר סטריטי, הקימה ממשלת ארה"ב מחלקה שלמה המיועדת לפעילות זו בלבד, ומחלקה זאת פועלת על פי מדיניות קפדנית ומתוכננת היטב ובונה שיטות עבודה אשר מיושמות תחילה בארה"ב – בתוך גבולותיה - ולאחר מכן מרחיבה את היקפן למדינות ונמלים זרים. יש לציין כי אותה מחלקה מרכזת את כל הסמכויות תחת שליטתה ולשם כך למעשה היא הוקמה.
 
"אנחנו המצאנו מחדש את הגבולות שלנו" טען סטריטי, וגם את הראייה שלנו על הסחר העולמי. אנחנו מחפשים דרך שתוכל להעביר סחורות ואנשים בביטחה ובאופן יעיל.
 
סטריטי שב וחזר על ראשי התיבות CBP – Customs Border Protection, מחלקה אשר מתמקדת בפיקוח על הסחורה הנכנסת בגבולות ארה"ב ומטפלת במסגרת תפקידה באיום הטרור המתמשך העומד בפני ארה"ב.
 
מר סטריטי מנה את עקרונות CBP אשר בראשם אבטחת תנועת המטענים, השגת אינפורמציה עדכנית על הסחורה עוד לפני שהיא יוצאת בדרכה לכיוון ארה"ב – סטריטי סיפר על חוק "24 השעות" הידוע ולפיו מחלקת הגבולות מקבלת את האינפורמציה על הסחורה שבדרך 24 שעות לפני זו הוטענה על גבי האונייה.
 
ב-CBP הוקמה מחלקה אשר תפקידה הינו לעבד את המידע ולהעריך האם מדובר באיום טרור פוטנציאלי ולפעול על פיו. מר סטריטי הדגיש כי לרשות המחלקה ציוד טכנולוגי מתקדם והיא פעלה לשם בניית בדיקה מינימלית של סחורה הכוללת בדיקת קרינה ובדיקת שיקוף. סטריטי ציין כי מספר מכונות השיקוף בנמלי ארה"ב גדל מאז אירועי 11 בספטמבר פי ארבעה.
 
סטריטי ציין כי בקרוב נמלי אשדוד וחיפה ייכנסו למסגרת פעילות תוכנית CSI  באופן וירטואלי – דבר שיאפשר העברת מידע בכל הקשור לתנועת המטענים באמצעים אלקטרוניים.
 
סטריטי גם ציין את שיתוף הפעולה ההולך וגדל עם המגזר הפרטי. לשם כך הוקמה תוכנית מיוחדת אשר מצרפת לשורותיה גופים פרטיים שעמדו בבדיקה מחמירה על מנת לעמוד בתקני התוכנית. מר סטריטי ציין כי בשנת 2001 היו חברות בתוכנית זו כ-7 חברות ואילו כיום היא מונה למעלה מ-10,000 גופים פרטיים. סטריטי ציין כי בכוונתו לבדוק האם חברה ישראלית תוכל להצטרף לתוכנית הספציפית הנ"ל דבר שעשוי להקל עליה במתן קבלת אישורים שונים אל מול ממשלת ארה"ב.