ראש את"ל על ביקור האפיפיור: ההיערכות הלוגיסטית שזורה בהיערכות המבצעית

לדברי ניצב אינה וולף, ההיערכות המשטרתית לקראת ביקור האפיפיור בנדיקטוס ה-16 החלה כבר בחודש פברואר, וכללה עשרות אלפי משימות ותיאומים שנשאו פרי עם ביקור מוצלח שעבר ללא אירועים מיוחדים


00:00 ,21.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי ניצב אינה וולף, ההיערכות המשטרתית לקראת ביקור האפיפיור בנדיקטוס ה-16 החלה כבר בחודש פברואר, וכללה עשרות אלפי משימות ותיאומים שנשאו פרי עם ביקור מוצלח שעבר ללא אירועים מיוחדים
 
ביקורו ההיסטורי של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בישראל שהסתיים בשבוע שעבר הוכרז על ידי ממשלת ישראל  כביקור ממלכתי דתי. הממשלה אף מינתה את מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, כמפקד מבצע "גלימה לבנה". מפכ"ל המשטרה אישר את התוכניות של אגף תמיכה לוגיסטית (את"ל) והינחה את אנשי האגף לעשות את המירב והמיטב עבור השוטרים, הקצינים והמתנדבים, שנוטלים חלק במבצע המורכב והממושך ולא לחסוך או להתפשר באמצעים או במשאבים.
 
מערכת Port2port נפגשה עם ראש את"ל (אגף תמיכה לוגיסטית), ניצב אינה וולף, ועם ראש מחלקת מבצעים, ניצב משנה יורם אוחיון, וזכתה להצצה נדירה להיערכות הלוגיסטית המשטרתית לקראת ביקור האפיפיור בישראל והאירועים הרבים שליוו את ביקורו.
 
לדברי ניצב אינה וולף, ראש את"ל, ההיערכות הלוגיסטית לקראת הביקור היתה שזורה בהיערכות המבצעית. "אנחנו משתתפים בכל קבוצות הפיקוד והערכות מצב, במרכזי השליטה המשותפים עם אגף המבצעים, אנחנו יודעים את כל התוכניות המבצעיות ובונים את ההיערכות שלנו על הפלטפורמה של סדרי הכוחות המבצעיים. ברגע שאנחנו יודעים את תכנון פריסת הכוחות ואת משימותיהם כל ההיערכות הלוגיסטית מקבלת את התפנית לכיוון החבילה הלוגיסטית המותאמת לאותה החלטה מבצעית".
 
לדברי ניצב וולף, במהלך מבצע אפיפיור אגף תמיכה לוגיסטית הקים מרכזי שליטה לוגיסטיים שעובדים 24 שעות ביממה. "יש לנו בעלי תפקידים לכל דבר ועניין. אנשים של האגף יימצאו במרכזי שליטה שֿל הכוחות וגם יימצאו בשטח כזרוע ארוכה שלנו כדי להקל על התקשורת עם התמיכה המרכזית שלנו, המערך הפרוס שלנו מתוגבר כך שבעלי התפקידים המאופיינים יותר לעבודה בשגרה - לדוגמה קניינים וכלכלנים - כולם מועברים בתקופה כזאת לטובת הפעילות המבצעית סביב מבצע אפיפיור".
 
ניצב וולף מוסיפה כי האגף שולח אל השטח מרכזים לוגיסטיים ניידים המסייעים באספקת הציוד לכוחות במקום. "אנחנו רוצים להגיע בדחיפה עד אחרון השוטרים - זאת המטרה שלנו, ולגעת בכל שוטר אפילו מספר פעמים ביום, אין שום סיכוי לעשות דבר כזה במערך ארצי שנשלט ממקום אחד ובסבב אחד ולכן אין ברירה אלא לעשות סבבי תספוקת. המרכזים הניידים הלוגיסטיים, הכוללים מכולת אמצעים עם אפשרות לפריסה בשטח, משאית קירור למזון, גנרטור ואמצעי חלוקה שונים, הם בעצם השדרה השנייה שלנו של שדרת התספוקת - המאמץ הארצי הוא להגיע ולמלא את המרכזים הלוגיסטיים הניידים והמאמץ של כוח יחידתי מקומי הוא לקבל את האספקה ולחלק אותה עד אחרון השוטרים".
 
הראיון המלא עם ניצב אינה וולף ראש את"ל, ועם ניצב משנה יורם אוחיון, ראש מחלקת המבצעים במשטרה, מפורסם בגיליון מאי של port2port הרואה אור בימים אלה
 
לעיון במהדורה הדיגיטלית של המגזין לחצו כאן