קרן פימי רוכשת 40% מאוריין

אוריין חוגגת פעמיים. אתמול נתבשרה חברת הלוגיסטיקה והשילוח אוריין על ייצוגה של Bax Global לאחר שזו נרכשה על ידי קבוצת Deutche Bahn, שבבעלותה Schenker. היום נודע שקרן ההשקעות פימי רוכשת 40% מחברת אוריין בשווי של 10 מיליון דולר


00:00 ,25.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריין חוגגת פעמיים. אתמול נתבשרה חברת הלוגיסטיקה והשילוח אוריין על ייצוגה של Bax Global לאחר שזו נרכשה על ידי קבוצת Deutche Bahn, שבבעלותה Schenker. היום נודע שקרן ההשקעות פימי רוכשת 40% מחברת אוריין בשווי של 10 מיליון דולר
 
קרן ההשקעות פימי תרכוש 40% מאוריין, חברת לוגיסטיקה ושילוח המתמחה בשוק הבינלאומי. שווי העסקה 10 מיליון דולר, והוא משקף לחברת אוריין שווי של 25 מיליון דולר. ככל הנראה, בכוונתה של קרן פימי להנפיק את אוריין בבורסה לניירות ערך בתל אביב בתוך שנה.
 
חברת אוריין מתמחה במתן פתרונות לוגיסטיים ועמילות מכס, ויש לה ניסיון עשיר ומגוון בכל תחומי השילוח הבינלאומי – החל ממשלוח דגימות דם ועד שילוח תערוכות ומשלוחים רדיואקטיביים. לאוריין הסכם שותפות אסטרטגי עם חברת השילוח הגרמנית Schekner, מהמובילות בעולם בתחום הלוגיסטיקה.
 
אוריין היא חברה ותיקה אשר נוסדה בשנת 1953 על ידי אברהם למדן ז"ל, וכיום מנוהלת על ידי בנו, חן למדן. מחזור המכירות של החברה מסתכם בעשרות מיליוני דולרים בשנה. כיום מועסקים במשרדי החברה בלוד כ-260 עובדים
 
חן למדן, מנכ"ל ובעלי אוריין: "כחברה פרטית מובילה בתחומה בעלת שיעורי צמחיה גבוהים פנו אלינו בשנים האחרונות משקיעים שונים בהצעות אטרקטיביות. הבחירה שלנו בישי דוידי ובקרן פימי נובעת מתפיסת השותפות, מהאמון ומהיכולות של הקרן בכלל ושל ישי בפרט. אני רואה בכניסתה של קרן פימי לאוריין הזדמנות להתרחבות וצמיחה גלובלית".
 
למדן ציין כי אוריין היא חברה משפחתית בצמיחה אשר הצמיחה בשנות קיומה צוות של עובדים ומנהלים שמהווים חלק מהמשפחה. "במסגרת העסקה חשוב היה לנו לוודא שהעובדים והמנהלים שלנו ימשיכו להרגיש באוריין בית ומשפחה". 
 
למדן הוסיף "אני מאמין שליבת העסקים שלנו בתחום השינוע והלוגיסטיקה תתעצם בשנים הקרובות ואף נפתח מרכזי רווח נוספים, חלקם יהיו מרכזי רווח גלובליים".
 
קרן ההשקעות פימי נוסדה ב-97' ומתמחה ברכישת שליטה בחברות והשקעות מימוניות. המנהלים הבולטים בקרן הם ישי דוידי- מנכ"ל החברה, ירום אורן- שותף, גילון בק- שותף וחלי פרדו- שותפה.
 
תיק ההשקעות של הקרן מגוון ומושקע בטקסטיל, תוכנה, אלקטרוניקה, פלסטיק, תקשורת, מזון ועוד. רכישת 40% מאוריין מהווה כניסה ראשונה של קרן פימי לתחום הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי.