צפויים שיבושים בכניסת משאיות לגרמניה החל ב– 1 ינואר 2005

הנחת העבודה במשרד התחבורה הגרמני היא כי חברות התובלה היבשתית הרשומות בגרמניה, התקינו את ציוד הזיהוי בציי הרכב אולם מאידך, הביעו גורמים במשרד התחבורה הגרמני חשש כי למרות פרק הזמן הרב אשר עמד לרשות חברות התובלה להתקנת הציוד, לא כולן תעמודנה בלוח הזמנים שנקב


00:00 ,19.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

אגרת הכבישים בגרמניה, הידועה בשם the LKW Maut, תיכנס לפעולה, כמתוכנן, ב – 1 לינואר 2005.
 
מדיווחים של משרד התחבורה הגרמני, במהלך השבוע האחרון, ניתן ללמוד כי הניסיונות האחרונים שבוצעו במערכת הבקרה הלוויינית, עברו בהצלחה ועל פי הודעת משרד התחבורה הגרמני, כל 218,000 יחידות הבקרה, לאורך הכבישים, הותקנו והן פועלות כראוי.
 
הנחת העבודה במשרד התחבורה הגרמני היא כי חברות התובלה היבשתית הרשומות בגרמניה, התקינו את ציוד הזיהוי בציי הרכב אולם מאידך, הביעו גורמים במשרד התחבורה הגרמני חשש כי למרות פרק הזמן הרב אשר עמד לרשות חברות התובלה להתקנת הציוד, לא כולן תעמודנה בלוח הזמנים שנקבע.
 
בנוסף, ארגון התובלה הגרמני, The German transport association, יצא לאחרונה בביקורת קשה על התנהלותה של חברת Toll Collectהמפעילה את מערך הבקרה והגביה בנתיבי האגרה.
 
לטענת הארגון הגרמני, מערכת בקרת התנועה אינה פועלת כראוי וכי החברה עדיין לא שילבה מערך תמיכה לאורך הנתיבים, למקרים בהם מערכת הזיהוי של כלי הרכב תחדל לפעול.
 
בנוסף, הודגש בהודעת משרד התחבורה הגרמני כי במשאיות זרות טרם הותקנה מערכת הזיהוי ולכן, צפויים בתחילת השנה האזרחית עיכובים ארוכים בנקודות הכניסה לגרמניה, בעיקר בשל העובדה שנהגים יאלצו לשלם את אגרת הכבישים ידנית ובמזומן.
 
מדיווח משרד התחבורה הגרמני עולה גם כי משאיות ממדינות כמו צרפת, פורטוגל,איטליה וספרד יעוכבו בכניסה, עקב אי השלמת התקנת הציוד והדבר עלול לפגוע קשות בתנועה חופשית של מטענים באירופה, החל מחודש ינואר 2005.