פרסומים זרים: גרמניה תמכור 49% מחברת Deutsche Bahn

החברה תוכל להמשיך ולנהל את רשת המסילות לתקופה מוגבלת, אך הן יישארו בבעלות המדינה ולא יועמדו למכירה. הערכות הן כי מכירת 49% מהחברה, ללא רשת המסילות, יכול להגיע לכ-9 מיליון יורו


00:00 ,15.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה תוכל להמשיך ולנהל את רשת המסילות לתקופה מוגבלת, אך הן יישארו בבעלות המדינה ולא יועמדו למכירה. הערכות הן כי מכירת 49% מהחברה, ללא רשת המסילות,  יכול להגיע לכ-9 מיליון יורו
 
פרסומים עיתונות זרה מדווחים כי ממשלת גרמניה הסכימה למכור 49% מחברת המסילות והלוגיסטיקה הענקית Deutsche Bahn, שהיא גם הבעלים של חברת Schenker - Bax Global. הממשלה הסכימה שלא לכלול את רשת מסילות הרכבת של החברה במכירה.
 
החוקה הגרמנית אוסרת על מכירה של מעל 50% מהאחזקות ברשת המסילות בגרמניה.
במהלך חודשי המשא ומתן, המפלגה הסוציאל-דמוקרטית תבעה כי חברת Deutsche Bahnתמשיך לנהל את מסילות הרכבת בת ה-18 אלף קילומטרים לשם רווח וכי רשת המסילות תישאר בבעלות המדינה.
 
מפלגתה של הקנצלרית אנג'לה מרקל, מפלגת הדמוקרטים הנוצריים, תבעה כי המדינה היא זו שתנהל את רשת המסילות ותפריד אותה לחלוטין מבעלותה של דויטשה באהן.
 
שר התחבורה הגרמני אמר כי Deutsche Bahn תוכל לנהל את רשת המסילות לזמן מוגבל ולכלול את הנכס בדו"ח השנתי שלה. עם זאת, רשת המסילות תישאר בבעלות המדינה במלואה בעוד חובות שנבעו מניהול כושל של החברה יישארו באחריותה.
 
מנכ"ל חברת Deutsche Bahn צוטט בחודש יוני השנה כאומר כי מכירת 49% מהחברה, ללא רשת המסילות,  יכול להגיע לכ-9 מיליון יורו (11.5 מיליון דולר).