פריץ קומפניס מגייסת 120 מליון ₪ באג"ח

חברת פריץ קומפניס ישראל בע"מ, בבעלות חברת UPS העולמית ובשליטת קבוצת א. נוריאל בע"מ שבבעלות איש העסקים אבשלום נוריאל, יוצאת לגיוס 120 מיליון ₪ באג"ח שיונפקו בהנפקה פרטית לגופיים מוסדיים


00:00 ,10.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת פריץ קומפניס ישראל בע"מ תגייס 120 מליון ₪ באג"ח שינופקו בהנפקה פרטית לגופיים מוסדיים. ההנפקה והחיתום נעשו על ידי חברת פועלים IBI
 
חברת פריץ קומפניס ישראל בע"מ, בבעלות חברת UPS העולמית ובשליטת קבוצת א. נוריאל בע"מ שבבעלות איש העסקים אבשלום נוריאל, יוצאת לגיוס 120 מיליון ₪ באג"ח שיונפקו בהנפקה פרטית לגופיים מוסדיים.
 
חברת מעלות, שהיא שותפה אסטרטגית של Standard & Poor's, קבעה כי תחזית הדרוג של פריץ קומפניס ישראל בע"מ הינה יציבה (Stable) והיא משקפת את ההערכה שפריץ קומפניס תשמור על מעמדה התחרותי הקיים ועל רמת הסיכון הפיננסי הנוכחית.
 
להערכת מעלות, מיצובה העסקי של פריץ קומפניס ישראל בע"מ הינו גבוה מהממוצע. זאת לאור היותה אחת המתחרות העיקריות בשוק השילוח הבינלאומי בישראל ובשל השותפות האסטרטגית עם ענקית הלוגיסטיקה הבינלאומית UPS, המחזיקה 26% בחברה. הערכה נוספת של מעלות היא שמיצובה הפיננסי של פריץ גבוה במעט מהממוצע בשל רווחיות גבוהה יחסית, נזילות גבוהה ונגישות למערכת הבנקאית.
 
מחברת פריץ נמסר שהתמורה מההנפקה תשמש להשקעות בתחומים הסינרגטיים לפעילות החברה בארץ ובעולם וזאת כחלק מחזון החברה והבעלים החדשים, להיות החברה הדומיננטית והמובילה בתחום הלוגיסטיקה בישראל.
 
כזכור, קבוצת א. נוריאל גרופ בע"מ, שהיא קבוצה של חברות פרטיות העוסקות בתחום הלוגיסטיקה ביניהן: חברת השינוע "מובילי דרור",חברת מימון "שפע ימים" ועוד, רכשה את גרעין השליטה מקבוצת המייסדים של פריץ קומפניס בספטמבר 2006, כך שהבעלות על החברה לאחר הרכישה הינה 74 אחוזים לקבוצת א. נוריאל גרופ בע"מ ו-26 אחוזים של UPS העולמית.
 
ההנפקה והחיתום נעשו על ידי חברת הפועלים אי.בי אי.