פאנאלפינה חוגגת 50 שנה

פאנאלפינה חוגגת בימים אלו 50 שנה להיווסדה. מאז היווסדה, במאי 1954, הרחיבה פאנלפינה את פעילותה הבינלאומית וכיום היא מדורגת בין החברות המובילות בעולם בענפי ההובלה והלוגיסטיקה, עם 480 משרדים ב-75 מדינות,


00:00 ,20.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
פאנאלפינה חוגגת בימים אלו 50 שנה להיווסדה. מאז היווסדה, במאי 1954, הרחיבה פאנלפינה את פעילותה הבינלאומית וכיום היא מדורגת בין החברות המובילות בעולם בענפי ההובלה והלוגיסטיקה, עם 480 משרדים ב-75 מדינות, עם מחזור שנתי של 7 מיליארדי פרנקים שוויצרים והיא מעסיקה כ- 12,300 עובדים

בשנת 1954, בבאזל, התאגדו מספר חברות ושלוחות שהשתייכו לקבוצת Schweizerische Reederei AG (SRAG), תחת חברה אחת - פאנאלפינה. מאז התפתחה החברה באופן עקבי ופתחה משרדים ונציגויות רבות ברחבי העולם. פאנאלפינה שומרת עד היום על זיקתה לבאזל שם גם ממוקם משרדה הראשי.

עם השנים החלה פאנלפינה לגוון את פעילותה ולספק שרותים למגוון רחב של פעילות בשינוע מטענים, בתחילה באירופה ובשלב מאוחר יותר גם ליבשות אחרות תוך מתן פתרונות לוגיסטיים מורכבים.

"ההתפתחות ההיסטורית של פאנאלפינה משקפת את תולדות תעשיית השילוח הבינלאומי. שינוע מטענים תמיד היה מרכז הכובד ולב הפעילות המסחרית, אך בעוד שבעבר סחורות היו משונעות מנקודה לנקודה ועיקר תשומת הלב היתה נתונה לתהליך הפיסי של הדבר, הרי שכיום אנו מדברים על שרשרת של פעילויות לוגיסטיות מורכבות, שיש לנהל אותה, לעקוב אחריה, ולספק את צרכיה המיוחדים. כל הפעילות כיום קשורה בכלכלה הבינלאומית שאינה יכולה להתבצע לולא הפעילות של החברות הלוגיסטיות ומערכות התקשורת שלהן. המעבר של אנית המכולה הראשונה בין ארה"ב ואירופה “MS Fairland”)) היתה ציון דרך בדיוק כמו מהפכת התקשרות של ה-IT בראשית 1980 והאינטרנט ב-1990", אמר דובר החברה.

לדבריו פאנאלפינה היתה חלוצה בתחומה. כך למשל, הוסיף, ניתן לציין את נושא התקשורת שבה השקיעה פאנאלפינה משאבים כבר בראשית שנות ה- 70 והיא ממשיכה לעשות זאת גם היום. פאנאלפינה היתה מעורבת בפיתוח הפלטפורמה של ה- GF-X electronic המשמשת כיום את תעשיית ההובלה האווירית הבינלאומית.

בראשית שנת 1970, עם פריחת שדות הנפט בניגריה, הוחלט בפאנלפינה לחכור מטוסי מטען ובכך להציע ללקוחות נפח הובלה גדול העומד לרשותן בהובלה אווירית. החברה החלה למכור נפח הובלה במטוסים שחכרה, תוך לקיחת סיכונים, אך בניגוד לחברות מתחרות היא יכלה לשלוט בזרימת הסחורות בעצמה. זו היתה תחילתה של שיטה שלימים הפכה למערכת ניהול לוגיסטית של נפחי הובלה, המשולבת ברשת הבינלאומית. המערכת נשארה ייחודית עד היום והיא משלבת שינוע לוגיסטי של מטענים מושלבים בים ובאוויר, ציין הדובר.

מר ברונו סידלר, יו"ר קבוצת פאנלפינה, אמר: "פאנאלפינה תמשיך להשקיע באנשים ובשווקים. במונחים גיאוגרפים, החברה תתמקד באסיה ובצפון אמריקה, אך, בו בזמן, החברה תמשיך להתרחב ולחזק את מעמדה בשוק בתעשיות נבחרות".

פאנלפינה מיוצגת בישראל על ידי קבוצת עמית.