סיטרמן במושב המקצועי ב-port2port: "לישראל אין את הלוקסוס לקפוא על שמריה"

מנכ"ל משרד התחבורה ציין במהלך הרצאתו במושב המקצועי "תשתיות תחבורתיות באזורנו" כי התחרות הגלובלית באזור רק הולכת ומתפשטת. התייחס גם לשיבושים בנמלים: על העובדים לגלות אחריות


00:00 ,13.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד התחבורה ציין במהלך הרצאתו במושב המקצועי "תשתיות תחבורתיות באזורנו" כי התחרות הגלובלית באזור רק הולכת ומתפשטת. התייחס גם לשיבושים בנמלים: על העובדים לגלות אחריות
 
מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן חתם הבוקר את המושב המקצועי "תשתיות תחבורתיות אזוריות" בהרצאה אשר חשפה את תוכניות משרד התחבורה לעשור הקרוב במדינת ישראל.
 
מר סיטרמן ציין את העובדה כי אוניות אשר עוברות דרך תעלת סואץ בדרכן אל כווית, לדוגמה, עוברות מסלול באורך של כ-6,400 ק"מ בעוד שלו הן היו מגיעות לנמל חיפה ומעבירות את משאן בדרך היבשה  - הסחורות היו עוברות דרך של 900 ק"מ בלבד.
 
מנתון זה, ציין סיטרמן, אין להתעלם והוסיף כי לישראל אין את הלוקסוס לקפוא על שמריה בעוד התחרות הגלובלית רק הולכת ומתפשטת. לשם המחשה ציין סיטרמן כי בחצי האי ערב עובדים כבר בימים אלה על תוכניות לבניית רכבת שתעבור במרכז האזור לשם קיצור מעבר הסחורות.
 
סיטרמן ציין כי יש להשקיע מחשבה בתחרות הגלובלית ולשם כך יש לקיים בישראל דיאלוג מקצועי בין כל הגורמים ובכל הדרגות. "ישראל צריכה לקפוץ על הרכבת לפני שיהיה מאוחר מדי והיא תצטרך לבנות רכבת חדשה – וזה יהיה יקר מאוד".
 
סיטרמן התייחס בדבריו גם לשיבושים האחרונים בנמלים ואמר כי גם על העובדים לשאת באחריות של השקט התעשייתי. "כאשר עלות השבתת הנמלים מגיעה לכ-50 מיליון שקל ביום זה אומר בעצם שאת כל הבעיות של חולי הסרטן המתדפקים על שערי הממשלה יכולנו לפתור. מדובר בעלות כבדה מאוד למשק ועל העובדים להיות מודעים לעלות הזאת ולאחריות שהם נושאים. יש לעשות הכל מתוך אחריות וכבוד הדדי".
 
"כדאי לעשות מאמץ על מנת להגיע להסדרים", הוסיף סיטרמן, "כדאי שמדינת ישראל תהיה מקום שנעים לחיות בו".
 
עם סיום דבריו של מר סיטרמן התקיים דיון ענייני בין חברי הפאנל אשר ייצגו את מגזר ההובלה היבשתית, ההובלה האווירית והימית.