סוניגו הובלות ומשלוחים התחברה לרשת עולמית בתחום חפצים אישיים ומוצרים יקרי ערך

החל מ- 1 בינואר 2004 החלה חברת סוניגו לייצג בלעדית את הרשת הבינלאומית UTS Unigroup, בישראל. ההתקשרות עם רשת כזו מרחיבה את יכולותיה הלוגיסטיות של סוניגו ומאפשרת להוביל חפצים אישיים כמעט לכל נקודה בעולם, אמר דוד סוניגו


00:00 ,03.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
החל מ- 1 בינואר 2004 החלה חברת סוניגו לייצג בלעדית את הרשת הבינלאומית UTS Unigroup, בישראל. UTS Unigroup הינה רשת מהגדולות בעולם, המאגדת בתוכה כ- 1000 סוכנים מקצועיים ברחבי העולם.

דוד סוניגו, מבעלי החברה המכהן כמנכ"ל, מציין כי רשת UTS מחזיקה בחוזים עם חברות ענק שביניהן ניתן למצוא את IBM, נוקיה, וולוו. לדבריו, רשת UTS מציעה שרותי אריזה ושינוע של חפצים אישיים וציוד יקר ערך, לכל יעד, באמצעות סוכניה הפזורים בעולם, אך ההתחשבנות של הלקוח היא עם מרכז מסחרי אחד, בהולנד.

ההתקשרות עם רשת כזו מרחיבה את יכולותיה הלוגיסטיות של סוניגו ומאפשרת להוביל חפצים אישיים כמעט לכל נקודה בעולם, אמר דוד סוניגו וציין כי השירות מיועד כמובן לחברות מסחריות מתחומים שונים אך כמובן גם לאוכלוסיה הפרטית. "כך לדוגמא, לפני מספר שבועות העברנו בצורה מושלמת את תכולתן של דירות של 30 משפחות שעקרו לארה"ב, לעמק הסיליקון", אמר.

"הובלת חפצים אישיים ומוצרים יקרי ערך זו מומחיות", אומר דוד סוניגו. "אנו משקיעים הרבה מאד בהכשרת כח האדם שלנו, כולל קורסים הדרכות וכד'. הובלה של חפצים יקרי ערך דורשת חשיבה מקדימה, תכנון קפדני של אריזה נכונה, הובלה בטוחה ופריקה ביעד הסופי כשלמטען היקר לא נגרם שום נזק. זוהי המומחיות שלנו וזה לא דומה לשום סוג הובלה אחר".

יחד עם זאת, בשנים האחרונות התפתחו תופעות המשפיעות לרעה על ענף ההובלה, ציין סוניגו. לדבריו, כבר לפני זמן מה פנתה חברת סוניגו למשרד התמ"ת בבקשה כי מקצוע האריזה והטיפול בחפצים אישיים וחפצים יקרי ערך יוכר כמקצוע מועדף. לדבריו, העדר ההכרה של התמ"ת יוצרת מציאות שלפיה חברות ישראליות מעסיקות עובדים זרים, בלתי מיומנים, ברמת שכר ירודה, הם אינם מכשירים עובדים ישראלים ומי שנפגע בסופו של דבר הוא הלקוח, שזוכה לשירות שאינו הולם.

בפנייתם לתמ"ת הציעה חברת סוניגו שאחת לתקופה מסויימת יתקיים קורס מסודר שבמסגרתו יוכשרו עובדים ישראלים לעסוק בתחום ולבסוף אך יזכו להסמכה, בדומה למה שנהוג כיום בעולם, תחת המושג Worldwide Movers. סוניגו מציין כי עד עתה הם לא זכו למענה מצד משרד התמ"ת בענין.

"על ידי הכרה ממשלתית במקצוע האריזה, כמקצוע מועדף, רמת השירות, התמחור, המיומנות, הכל ישתנה ויקבל מפנה. הלקוח מצידו, תמיד יעדיף לעבוד עם חברה הנושאת סמל הסמכה מטעם המדינה", הוסיף.

דוד סוניגו מציין כי הטיפול בחפצים אישיים והובלת מוצרים יקרי ערך הינו רק חלק מהפעילות הכוללת של חברת סוניגו, ואליו מתווספת פעילות עניפה ומקצועית בכל הקשור בטיפול במופעים וארועי תרבות. "אנו טיפלנו בארועי התרבות והמופעים המרכזיים שהיו בשנים האחרונות כשבינהם U2, האופרה הישראלית, הקמארי, להקת בת שבע והרשימה עוד ארוכה. במקרה של U2 מדובר היה בשינוע לוגיסטי ענק שכלל טיפול ב- 2500 טון ששונעו ב- 150 טריילרים וכלל צוות של 150 עובדים מטעם סוניגו. זה חייב אותנו לבצע תכנון לפרטי פרטים, במסגרת לוח זמנים צפוף, עם תכנון של אלטרנטיבות יבשתיות/אוויריות/ימיות במקרה הצורך".


חברת סוניגו נוסדה ב- 1987 כחברת הובלה, בבעלות משפחת סוניגו, ובתחילת שנות ה- 90 החלה לפעול גם כחברה לאריזה ושילוח חפצים אישיים, מוצרים תעשייתים, חפצי אמנות ותערוכות, פרוייקטים מיוחדים, אחסנת פריטים לפרקי זמן ארוכים ובינוניים. החברה מציעה שירות הובלות מדלת לדלת, כולל יעוץ, תכנון אריזה, חומרי אריזה, שילוח בינלאומי ועמילות מכס.