סגן נשיא בכיר בחברת Kuehne & Nagel: השוק הישראלי פתוח לרעיונות לוגיסטיים מתקדמים

חברת אמקס KN לקחה חלק פעיל בכנס ניהול שרשרת האספקה, שהתקיים ביום חמישי שעבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. מר רינהרד שולרוס, סגן נשיא בכיר בחברת Kuehne & Nagel הוזמן להרצות בפני באי הכנס על פתרונות לוגיסטיים מתקדמים לשיפור וייעול השרשרת הלוגיסטית


00:00 ,14.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
חברת אמקס KN לקחה חלק פעיל בכנס ניהול שרשרת האספקה, שהתקיים ביום חמישי שעבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.
 
מר רינהרד שולרוס (Reinhard Schullerus), סגן נשיא בכיר בחברת Kuehne & Nagel הפועל במטה הראשי של החברה בשוויץ, הוזמן להרצות בפני באי הכנס על פתרונות לוגיסטיים מתקדמים שבאמצעותם ניתן לשפר ולייעל את ניהולה של שרשרת האספקה הלוגיסטית.
 
להלן ראיון קצר שערכנו עם מר שולרוס.
 
שאלה: מהי מטרת ביקורך כאן בישראל ?
תשובה: מטרת בואי הייתה להשתתף בכנס ניהול שרשרת האספקה שהתקיים בתל אביב, לשאת דברים בפני באי הכנס ולתרום מהידע ומהנסיון שלנו על האופנים השונים שבאמצעותם ספקי שירותים לוגיסטיים כמונו יכולים לתרום בניהול שרשרת האספקה. וכמובן, לחזק את הקשר שלנו עם הנציגות של אמקס KN והלקוחות.
 
שאלה: האם לדעתך השוק הישראלי פתוח דיו לפתרונות הלוגיסטיים המתקדמים שאתם ואחרים מציעים ?
תשובה: מצד אחד, תוך התבוננות בשורת הנושאים שנידונו היום בכנס אפשר לאמר בוודאות כי השוק הישראלי בהחלט פתוח לרעיונות חדשים לשיפור בניהול שרשרת האספקה הלוגיסטית. ומצד שני, מדינה עם כלכלה מפותחת ופעילה המשתייכת לקהיליית הסחר העולמית, אינה יכולה לבודד עצמה מהשאר, ומאחר וכלכלת ישראל תלויה ביבוא וביצוא סחורות הרי שבהכרח השוק פתוח לרעיונות חדשים ובפתרונות לוגיסטיים מתקדמים.
 
שאלה: האם יצא לך להיפגש עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים ? לחזק את הקשר הקיים ?
תשובה: כן בהחלט. היו לי מספר פגישות עבודה עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים ושם ראיתי שיש להם עניין הולך וגובר ללמוד כיצד ניתן לשלב את הפתרונות הלוגיסטיים שמציעות חברות לוגיסטיות כמונו, שבעזרתן ניתן לארגן ולשפר את שרשרת האספקה שלהם, וזאת מעבר לשירותים ה"סטנדרטיים" של הובלה ואחסנה.
 
שאלה: האם Kuehne & Nagel מתכוונת להרחיב את השקעותיה בישראל ?
תשובה: ראשית עשינו צעד ראשון מאד חשוב בכך שהשקענו בחברת אמקס KN, שהיא כיום חברת בת של Kuehne & Nagel ובכך אמקס KN היא חלק מהרשת הגלובלית שלנו. שנית, אנו עושים הערכות מצב מעמיקות כל הזמן. כמו שהסלוגן שלנו אומר : “Lead Logistics Provider”, אנו רואים עצמנו מחוייבים לתת ללקוחותנו פתרונות לוגיסטיים מלאים, במסגרתנו ובכל העולם. ייתכן ונחליט בעתיד, לאחר הערכות מצב מעמיקות של השוק הלוגיסטי בישראל, שאכן כדאי להרחיב את ההשקעות שלנו בישראל.
 
שאלה: האם אתה רואה פוטנציאל רב בשוק הישראלי בהיבט הלוגיסטי ?
תשובה: אם מסתכלים על התעשיות החזקות שמובילות את הכלכלה, שמגלות ענין ורצון לשמוע על הפתרונות הלוגיסטיים שלנו, כמו למשל תעשיית ההיי טק בישראל, הרי שאמנם ישנן סיכונים וחוסר ודאות פוליטית באזור, וכמובן שאנו איננו שופטים את ישראל בשום אופן, אבל הפוטנציאל בהחלט קיים.
 סגן נשיא בכיר בחברת Kuehne & Nagel: השוק הישראלי פתוח לרעיונות לוגיסטיים מתקדמים
שאלה: כלכלת ישראל נשלטת בחלקה על ידי מונופולים כמו בנמלים ובשדות התעופה. כיצד אתם רואים את המצב כאשר שביתות הפכו לדבר שכיח הפוגע ברמת השירות שלכם ?
תשובה: מתוקף היותנו חברה המספקת שרותים לוגיסטיים בכל העולם, ומתוך התבוננות בכלכלות השונות במדינות בעולם הרי שמנקודת ראותנו, מונופולים כאלו מהווים סיכון לכלכלה ואנו מאמינים בכלכלת שוק חופשית. הבוקר שמעתי את נאומו של מר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שבו הוא אמר משפט שאנו מאד מזדהים איתו. מר לין אמר שבכוונת ארגונו לצאת למאבק עיקש למען ביטול כל מונופול במשק הישראלי ולמען פתיחת המשק לתחרות, ואני מאד מסכים עם גישה זו. מעבר לכך, אסור לשכוח שזהו מצב שאינו ייחודי רק לכם, אלא ישנן מדינות אירופאיות אחרות, כמו צרפת וגרמניה, המתמודדות עם בעיות דומות.
 
שאלה: במה השירותים שאתם מספקים ללקוחות הישראלים טובים מאלו של האחרים ?
תשובה: אינני שופט שום חברה אחרת והשרותים שהיא מספקת, למעט החברה שבה אני עובד ואותה אני מייצג. בשלב זה, אנו בין היחידים ברשת העולמית, שאכן ממשים את הקונספציה של לוגיסטיקה בינלאומית מתקדמת. כך לדוגמא, אנו מספקים שרותים לוגיסטיים מלאים וגלובליים לחברת סימנס, בתעשיית הטלפונים הניידים, וזה מדגים שאנו ממש מקיימים את זה הלכה למעשה. לדבר על זה, זה  דבר אחד, אבל לממש את זה, זה כבר סיפור אחר. בנוסף, לכל מקום בעולם, שהלקוחות שלנו רוצים לעבוד, אנחנו כבר שם. יש לנו נציגויות, שהן חברות בת שלנו, ב- 96 מדינות בעולם, עם 600 משרדים ברחבי העולם. מעבר לכך, אנו מאמינים פחות בשיתופי פעולה עם חברות מקומיות ויותר ברכישת בעלות על חברות מקומיות, ולכן רמת השירות שאנו מספקים בכל מקום היא גבוהה, כיאה לרמת השירות של Kuehne & Nagel. בהקשר הישראלי, אמקס KN היא חלק מ- Kuehne & Nagel ולכן היא חלק מהפריסה העולמית שלנו.
 
שאלה: עד כמה השוק הישראלי פתוח לשירותי 3PL מתקדמים ?
תשובה: ישראל אינה מיוחדת במינה בהקשר הזה. ישנן מדינות רבות שבהן ניתן למצוא חברות שמגלות הסתייגות לעשות את השלב הבא לקראת אאוטסורסינג. מדובר כאן על מימד חדש של שיתוף פעולה. הטמעת שרותי 3PL בארגונים, הינו תהליך הדרגתי שבו צריך לבנות רמת אמון אצל הלקוח ולהעביר לו את המסר שאפשר לסמוך עלינו. מדובר כאן במנטליות עסקית שזהה כמעט בכל מקום, ולאו דוקא קשורה למנטליות הישראלית. ישנן מדינות עם "מנטליות עסקית" יותר מפותחת ששם נהוג להוציא שירותים שונים לאאוטסורסינג, כמו למשל בארה"ב, שמתקדמת בהרבה בגישה שלה בהשוואה למדינות באירופה.