נתניהו באירוע port2port: "חייבים לפרוש קו רכבת לאילת"

רה"מ ושר האוצר לשעבר אשר הגיע להרצות במסגרת המושב "ישראל כצומת כלכלי בין מזרח ומערב" דיבר על מצב הנמלים בישראל וציין כי "חייבים לממש את ההפרטה ולהעצים אותה"


00:00 ,14.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

רה"מ ושר האוצר לשעבר אשר הגיע להרצות במסגרת המושב "ישראל כצומת כלכלי בין מזרח ומערב" דיבר על מצב הנמלים בישראל וציין כי "חייבים לממש את ההפרטה ולהעצים אותה"
 
ח"כ בנימין נתניהו, רה"מ ושר האוצר לשעבר, היה אמש הנואם המרכזי במסגרת המושב המקצועי "ישראל כצומת כלכלי בעלת משקל סגולי בין מזרח ומערב", שנערך במסגרת אירוע port2port 2007 לתובלה ולוגיסטיקה. את המושב הינחה העיתונאי סבר פלוצקר ובדיון שלאחר ההרצאות השתתפו מר אוריאל לין- נשיא איגוד לשכות המסחר, חיליק אסיה- מנכ"ל מכון היצוא, גדעון סיטרמן- מנכ"ל משרד התחבורה, יוסי רוזן- מנכ"ל החברה לישראל, גד פרופר- מנכ"ל חברת אסם, פרופ' יהודה חיות ועודד ברוק ממשרד האוצר.
 
מר נתניהו דיבר בפני אולם מלא מפה לפה על הרפורמה בנמלים וציין כי "חייבים לממש את ההפרטה – ואף להעצים אותה". נתניהו ייעץ לנוכחים באולם להשקיע בנמלים, והבטיח כי נמלי ישראל יפותחו בעתיד הקרוב וכי השלב הבא ברפורמה יגיע מהר מהצפוי.

לגבי נושא התשתיות התחבורתיות בישראל הצהיר מר נתניהו כי חייבים לבנות תשתית רכבת לאילת. הוא ציין כי הדבר יפתח את העיר, יפתח ערים חדשות לאורך הנגב ויסייע לשינוע מטענים בין הים האדום והים התיכון כאשר מינרלים וחומרי גלם אחרים ינועו מאזור ים המלח אל שווקי המזרח והמערב.
 
"התשתיות יהוו גשר יבשתי בין אסיה לאירופה שמחבר את נמל אילת לנמל אשדוד – והדבר יהווה מנוף לשגשוג כלכלי של כל איזור המזרח התיכון. כולם יוכלו להשתתף – פלסטינים, ירדנים ואולי אפילו שותפים אחרים".
 
נתניהו ציין כי ההפרטה וגורם התחרות – שהוא זה שיגרום לצמיחת הכלכלה בישראל – חייב להגיע גם לשמיים וכי גם בתחום ההובלה האווירית התחרות חייבת להתקיים במלוא עוזה.
 
נתניהו ציין כי שינויים אלה דורשים שבירת מוסכמות קונספטואליות, עדות לכך, ציין נתניהו היא כי העולם השתנה לבלי היכר בשנים האחרונות וכי אסור לישראל להישאר מאחור כשהיא שבויה במסורות ישנות.
 
מר נתניהו ציין כי תפקיד הממשלה הוא להקל על המכשולים ולפשט את הבירוקרטיה: "ישראל יכולה להגיע לאחוז צמיחה שנתי של 9% ממש כמו שאירלנד עשתה במשך עשור שלם - יש בישראל הרבה מנגנונים בעייתיים ומסורבלים וברגע שנשחרר את החסמים האלה שעוצרים את הצמיחה נוכל להגיע לאחוזי צמיחה דומים עד אשר נתקן את כל הטעון שיפור".