נחמה רונן, יו"ר חברת לוגיסטיקר: לוגיסטיקר בוחנת הכנסת שותף בינלאומי אסטרטגי

נחמה רונן: "לוגיסטיקר" מנהלת משא ומתן מואץ עם גורמים בינלאומיים שעוסקים בשילוח ובלוגיסטיקה, ואשר עדיין לא פועלים בארץ. צעד זה יאפשר ל"לוגיסטיקר", ליהנות משיתוף פעולה אסטרטגי, לפעול תחת סטנדטים


00:00 ,19.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
כך אמרה הגברת נחמה רונן, יו"ר חברת לוגיסטיקר, בראיון מיוחד שנערך עימה
 
חברת לוגיסטיקר, המתמחה במתן שרותי TPL, אחסנה, הפצה ושינוע, נמצאת בבעלות חברת ממן, מפעילת מסוף המטענים בנתב"ג. לפני מספר חודשים נכנסה נחמה רונן, לשעבר חברת כנסת, לתפקידה החדש כיו"ר פעיל במועצת המנהלים בחברת לוגיסטיקר.

להלן ראיון שקיימנו לאחרונה עם הגברת נחמה רונן, שבמהלכו סקרה את הפעילות כיום ואת התוכניות של לוגיסטיקר לעתיד.

שאלה: מהו ייחודה של חברת לוגיסטיקר ?
תשובה: "לוגיסטיקר" הינה חברת TPL מהמובילות בישראל, מציעה ללקוחותיה מכלול שירותים מתמחים, המותאמים לצרכי הלקוח. במסגרת זו, מנהלת "לוגיסטיקר" עבור לקוחותיה את המלאי, נחמה רונן, יו"ר חברת לוגיסטיקר: לוגיסטיקר בוחנת הכנסת שותף בינלאומי אסטרטגימאחסנת ומתחזקת עבורו את מוצריו ולבסוף גם מפיצה אותם. הקונספט בבסיס פעילות "לוגיסטיקר" והמסר המרכזי ללקוחות הוא כי על הלקוח להתמקד בתחום מומחיותו, דהיינו לייצר ולמכור ואת השאר "לוגיסטיקר" תבצע עבורו. זוהי ההתמחות של "לוגיסטיקר". היכולת לנייד עובדים בין הפרויקטים השונים ולהעמיס את הוצאות ההפצה בין הפרוייקטים, היא יכולת שללקוח, המספק לעצמו את כלל שרותי ההפצה, אין שום אפשרות לעשות ביעילות, בחסכון וברמה שמציעה "לוגיסטיקר".

מעבר לכך, פועלת "לוגיסטיקר" על פי מדדי שירות ובהתאם לאמנת שרות גבוהה שנדרשת ע"י כל לקוח, ובהתאם לסטנדרטים שהוגדרו מראש,אשר נבדקים באופן שוטף וקבוע.


שאלה: האם את יכולה לתת דוגמא לייחודיות של לוגיסטיקר ?
תשובה: הלקוח כיום דורש שירות המותאם לאופי פעילותו, ומחובת "לוגיסטיקר" להתאים פעילותה עבור כל לקוח. כך לדוגמא, ניתן להצביע על השרות שאנו מעניקים כיום לחברת פרטנר. אנחנו מפעילים עבורה מרכז שירות בו אנו מטפלים בטלפונים הניידים החל מהרכבתם, אריזתם והפצתם למרכזי ההפצה של פרטנר, וכלה בתיקון הטלפונים במעבדת השרות אשר נמצאות במתחם עצמו. בנוסף, "לוגיסטיקר" מפיצה את הטלפונים לכ- 400 נקודות ברחבי הארץ, זאת באמצעות התשתית האנושית והארגונית של החברה. זהו סוג של פעילות מתמחה עם ערך מוסף, לא רק איחסון וההפצה, אלא פעילות שיש בה גם אלמנט נוסף של Added Value (ערך מוסף), תפירת החליפה המתאימה לצורכי הלקוח.


האם את יכולה לתת דוגמא נוספת לפעילות מתמחה שלכם ?
תשובה: דוגמא נוספת מיוחדת, היא מפעל התיוג של "לוגיסטיקר" בעורף נמל אשדוד. לפי הוראות החוק הישראלי, כל בגד המגיע לארץ חייב שתהיה מוצמדת לו תווית היצרן, עליה מוטבעים הרכב הבד, ארץ ייצור והוראות היצרן לגבי הכביסה. חלק ממוצרי הטקסטיל המיובאים לישראל, מגיעים ללא התווית הנדרשת, שכן פעולה זו לעיתים מסבכת את תהליך ההפקה בפס הייצור. בבעלות "לוגיסטיקר" מחסן ערובה (Bonded) הממוקם בעורף נמל אשדוד, בו מפעילה החברה את מפעל התיוג. במפעל התיוג פורקים את המכולה ומוציאים את תכולתה פריט אחר פריט. עובדי "לוגיסטיקר" מלחימים לכל מוצר את התווית שלו, כולל הרכב הבד, הוראות הכביסה. מאחר ולכל חברה עשרות מוצרים שונים, הרי שכל סוג בגד מוחזר למארז שלו עם התווית היעודית, מוכנס בחזרה למכולה, ואז עובר את בדיקת המכס, ורק אח"כ מופץ בארץ. זו דוגמא נוספת לפעילות מתמחה של חברת "לוגיסטיקר", ממנה נהנות חברות טקסטיל רבות בארץ.


שאלה: האם יש לחברת לוגיסטיקר כוונה להכנס לתחומי פעילות נוספים ?
תשובה: אחד התחומים החשובים ביותר שלוגיסטיקר לא נכנסה אליהם, עד היום, הוא נושא השילוח. הגישה הרווחת בעולם היא לנהל את כל שרשרת האספקה הלוגיסטית, והלקוח, בצדק, מעדיף שגורם אחד יתן לו שירות מלא לכל אורך התהליך. לכן, לא בכדי, חברות שילוח בינלאומיות גדולות, נחמה רונן, יו"ר חברת לוגיסטיקר: לוגיסטיקר בוחנת הכנסת שותף בינלאומי אסטרטגיאשר החלו לפעול בישראל, הפכו לחברת לוגיסטיות.
אחד הנושאים שנדונו עם בעלי המניות, מיד עם כניסתי לתפקיד, הוא הצורך באספקת שירות מקיף לאורך כל שרשרת האספקה, כולל שילוח, וזאת באמצעות התחברות לחברה בינלאומית.
במסגרת זו, מנהלת "לוגיסטיקר", משא ומתן מואץ עם גורמים בינלאומיים שעוסקים בשילוח ובלוגיסטיקה, ואשר עדיין לא פועלים בארץ. צעד זה יאפשר ל"לוגיסטיקר", ליהנות משיתוף פעולה אסטרטגי, לפעול תחת סטנדטים בינלאומיים, וכך תוכל החברה להגביר את פעילותה גם בארץ וגם בחו"ל. בכלל, יפתחו בפני החברה דלתות נוספות עם אספקת חבילת השירות במלואה.


שאלה: האם ישנן תוכניות עתידיות נוספות ?
תשובה: בימים אלו נערכת "לוגיסטיקר", לכניסה לתחומים חדשים ונוספים בתחומי היבוא והלוגיסטיקה. הנושא הראשון, בו מעוניינת "לוגיסטיקר", לייטול חלק, הוא נושא הפרטת הימ"חים בצה"ל. בנושא מורכב זה, מתעתדת החברה לחבור אל גורמים אזרחיים ולהכנס לפעילות אזרחית בצה"ל, פעילות זו מעניינת מאד מההיבט התפעולי והלוגיסטי. מדובר במערכות חירום, מערכות יום יום ומערכות שבכלל לא יצטרכו להשתמש בהם. המטרה של הצבא בהפרטת הימחי"ם חסכון ומתן אפשרות לגופים מקצועיים לטפל בנושא.


נושא נוסף שבו אנו מעוניינים לקחת חלק הוא הפצת תרופות OTC (כלומר: Over The Counter) מאחר ושוק התרופות עומד להשתנות ותתאפשר הפצה ומכירה של תרופות שלא מחייבות מרשם רופא, ושלא באמצעות בתי המרקחת, הרי שנפתח כאן שוק גדול עבור יצרניות תרופות בינלאומיות גדולות שעדיין אינן פועלות בארץ. תינתן להם האפשרות לייבא בצורה חופשית תרופות המיועדות למכירה ברשתות השיווק, כאשר רשת השיווק תחליט מה לקנות וממי לקנות. אנחנו מתכננים להקים מחסן מיוחד, שיעמוד בסטנדרטים שדורש משרד הבריאות, אשר יספק שירותי אחסון והפצה למאות נקודות ברחבי המדינה.
כיום, מספקת "לוגיסטיקר", לרשתות השיווק השונות את כל ה - Non Food , כלומר מזון לא טרי. במקום שעשרות רבות של ספקים יספקו, כל אחד את התוצרת שלו, "לוגיסטיקר", מספקת את כל התוצרת עם משאית אחת לכל סופרמרקט. "לוגיסטיקר", מספקת את הסחורה עד לרמת החנות. בין לקוחותיה נמנים רשתות שיווק שונות, ובהן, קו –אופ, קלאב מקרט וכן רשתות לאו דוקא מענף המזון, כמו המשביר לצרכן, H&O , טלרד וכד'.


שאלה: מה בין פעילות "לוגיסטיקר", לפעילות חברת האם ממן" ?
תשובה: כזכור, היה מכרז להכנסת גורם נוסף לשוק המטענים , ובנתיים לא נבחר הזוכה, אך ברור שבעתיד יקומו לממן מתחרים. אם בעבר נמנעה לוגיסטיקר מלהכנס לתחום השילוח על מנת לא להתחרות בלקוחותיה של ממן כל עוד היא מונופול בשוק המטענים האווירי, הרי שהיום לוגיסטיקר אינה מחוייבת עוד לגישה זו ורואה עצמה חופשייה, לפעול בתחומים שעד היום לא היתה לה נגיעה בהם.


שאלה: מהו לדעתך פוטנציאל ה- TPL בישראל ?
תשובה: פוטנציאל שוק ה – TPL בישראל גדול מאד. המסר של "לוגיסטיקר" לחברות במשק הוא יכולת טיפול בחלקים שונים של המחסן והלוגיסטיקה של החברות. יותר ויותר חברות בוחנות את הנושא. היכולת של חברות כמו "לוגיסטיקר" לספק פעילות לוגיסטית יעילה, כמו לנייד עובדים ולצמצם עלויות, מובא לידיעת החברות. ככלל, הערכת שוק ה – TPL הישראלי ע"י אנליסטים נאמדת בכ- 400 מליון דולר עבור שרותי לוגיסטיקה של צד שלישי (TPL, כלומר Third Party Logistics). נכון להיום רק 15% מהשוק מנוצל, כך שהפוטנציאל אדיר.


שאלה: עד כמה משפיע המצב הגיאופוליטי על ענף הלוגיסטיקה בישראל ?
תשובה: אין ספק שאם המצב הגיאופוליטי ישתפר כל המשק יושפע מכך. חברות מחו"ל שמחכות לרגע שיהיה שקט באזור, רואות את ישראל כ-HUB לכל הפעילות שאותן חברות רוצות לבצע במדינות באזור, כמו ירדן, עיראק, קטאר ונסיכויות הנפט. כך למשל, משאית מישראל שתעבור את גשר אלנבי ותוכל ב
14 שעות לחצות את ירדן ולהגיע ליעדה. זה בהחלט מעניין את חברות הלוגיסטיקה הבין לאומיות ולכן הסיפור הלוגיסטי הוא סיפור אדיר. הכל תלוי בעובדה שאנו ניהפך ביום מן הימים ל"מדינה נורמלית", שקטה.