נוריאל רכש השליטה בפריץ קומפניס

חשיפה ראשונה: חברת א. נוריאל גרופ בע"מ בבעלות איש העסקים אבשלום נוריאל רכשה את השליטה בחברת פריץ קומפניס ישראל בע"מ ותחזיק בבעלות משותפת בחברה, יחד עם חברת הענק UPS


00:00 ,28.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חשיפה ראשונה: חברת א. נוריאל גרופ בע"מ בבעלות איש העסקים אבשלום נוריאל רכשה את השליטה בחברת פריץ קומפניס ישראל בע"מ ותחזיק בבעלות משותפת בחברה, יחד עם חברת הענק UPS.
 
חברת א. נוריאל גרופ בע"מ, בבעלות איש העסקים אבשלום נוריאל, שהינו בין מחזיקי השליטה בחברת אל על ובעל חברת "מובילי דרור", רכש בערב ראש השנה את השליטה בחברת פריץ קומפניס ישראל בע"מ, שהינה חברה מתחום הלוגיסטיקה המתמחה בניהול שרשרת אספקה, אתרים לוגיסטיים ושירותי שילוח בינלאומי.
 
חברת א. נוריאל גרופ בע"מ הגיעה להסכמה עם חברת UPS העולמית, המחזיקה כיום 26 אחוזים בחברת פריץ קומפניס ישראל, לרכוש את גרעין השליטה מקבוצת המייסדים של החברה, כך שהבעלות על החברה לאחר הרכישה הינה 74 אחוזים לקבוצת א. נוריאל גרופ בע"מ ו-26 אחוזים של UPS העולמית.
 
מנכ"ל פריץ קומפניס ישראל בע"מ מר אריה נכטיגל , מבעלי מניות המייסדים, אמר היום לצוות המנהלים והעובדים בחברה כי כניסת א. נוריאל גרופ בע"מ לבעלות משותפת עם חברת UPS העולמית מהווה שינוי מהותי ויוצרת קבוצה דומיננטית בתחום הלוגיסטיקה בישראל.
 
פריץ קומפניס ישראל, שנוסדה בשנת 1990, מוכרת כחברה מובילה בתחום ניהול שרשרת האספקה והיא בעלת מחזור של כ- 100 מליון דולר בשנה ומעסיקה כ-350 עובדים הפרוסים בשישה סניפים.
 
עד שנת 2001 השתייכה הנציגות הישראלית לקבוצת פריץ קומפניס העולמית, אשר נוסדה בשנת 1933 בארה"ב, אך בשנה זו היא מוזגה אל תוך קבוצת UPS שהיא אחת מענקיות הלוגיסטיקה בעולם. בשנת 2004 השלימה קבוצת UPS מהלך משמעותי נוסף והיא רכשה את חטיבת השילוח Menlo Worldwide Forwarding של קבוצת Menlo האמריקאית. הקבוצה מעסיקה כיום מעל 400,000 עובדים ובעלת כ-200 נציגויות ברחבי תבל וכן בבעלותה מאות מטוסי מטען.