משלחת מרומניה תבקר בישראל במסגרת תערוכת הלוגיסטיקה port2port 2007

במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת מציינים כי רומניה מנסה למצב עצמה כנמל הים למרכז אירופה. לתערוכה יגיעו בכירים מרומניה בהם סגן שר התחבורה, נשיא לשכת המסחר של בוקרשט וסגן נשיא איגוד המובילים הימיים


00:00 ,29.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת מציינים כי רומניה מנסה למצב עצמה כנמל הים למרכז אירופה. לתערוכה יגיעו בכירים מרומניה בהם סגן שר התחבורה, נשיא לשכת המסחר של בוקרשט וסגן נשיא איגוד המובילים הימיים
 
משלחת של בכירים בסקטור התחבורה מרומניה וחברות רומניות תגענה לתערוכת התחבורה והלוגיסטיקה הבינלאומית port2port 2007 שתתקיים בישראל בתאריכים 13 עד 14 בפברואר 2007 במרכז אווניו במתחם איירפורט סיטי בלוד - כך נמסר היום ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת.
 
במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת מציינים כי רומניה מנסה למצב עצמה כנמל הים למרכז אירופה ונמצאת בתחרות על הובלת הסחורות למרכז אירופה בעיקר מול נמלי הים האדריאטי (כידוע, למדינות מרכז אירופה כגון הונגריה, צ'כיה, אוסטריה וסלובקיה אין מוצא לים והם משתמשים בנמלי הים השחור או הים האדריאטי), כניסת רומניה לאיחוד האירופי לפני מספר שבועות תרמה רבות לרומנים בתחום הלוגיסטיקה בעיקר עקב העובדה כי המתחרה העיקרית בסחר המרכז אירופאי – קרואטיה - עדיין אינה חברה באיחוד.
 
הנספח המסחרי בשגרירות ישראל בבוקרשט, ארנון ארבל, מציין כי זהו ביקור גומלין לביקור של משלחת ישראלית בתחום התחבורה והלוגיסטיקה שביקרה ברומניה בשנה שעברה וערכה סבב פגישות בנמל קונסטנצה.
 
לתערוכת הלוגיסטיקה port2port 2007 יגיעו סגן שר התחבורה של רומניה, מר גליאטטוס, נשיא לשכת המסחר של בוקרשט, מר פופה, וסגן נשיא איגוד המובילים הימיים הרומני, מר קראטו, וזאת על מנת לחזק את הקשר עם קהילת עסקי התחבורה הישראלית המעניינת מאוד את הרומנים.
 
הסחר בין ישראל ורומניה עמד בשנת 2006 על 337 מיליון דולר (עלייה חדה משנת 2005), כאשר היצוא הישראלי לרומניה עמד על 212 מיליון דולר וכלל בעיקר את מוצרי תעשיית ההייטק הישראלי, מוצרים כימים ויהלומים. היבוא הישראלי מרומניה עמד על 124 מיליון דולר וכלל בעיקר יהלומים, מתכות ומוצרי חקלאות ומזון.

להרשמה ופרטים נוספים בקרו באתר http://event.port2port.com.