מנכ"ל משרד התחבורה: "התחרות היא הרגולטור הכי טוב"

גדעון סיטרמן השתתף בוועידת Port2port 2009 וציין כי הרפורמה בנמלים יצרה בסיס לקידום ארבעה פרמטרים נוספים: הרפורמה בנמלים, פרמטרים לייעול העבודה בנמלים, שינוי שיטת ניהול הנמלים ויצירת רציפים פרטיים בנמלים


00:00 ,31.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

גדעון סיטרמן השתתף בוועידת Port2port 2009 וציין כי הרפורמה בנמלים יצרה בסיס לקידום ארבעה פרמטרים נוספים: הרפורמה בנמלים, פרמטרים לייעול העבודה בנמלים, שינוי שיטת ניהול הנמלים ויצירת רציפים פרטיים בנמלים
 
במסגרת ועידת הסחר, תובלה והלוגיסטיקה PORT2PORT 2009 התראיין מנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון סיטרמן, באולפן הטלוויזיה של נפתלי בן-סימון. מר סיטרמן ניצל את ההזדמנות ובירך את מארגני האירוע על היות ועידת Port2port פלטפורמה מצוינת לשילוב ודיאלוג מקצועי בין הסקטור הפרטי, הסקטור ציבורי ומה שביניהם. לדבריו, המפגשים שהתקיימו במסגרת הוועידה בשלוש שנות קיומה "הם חשובים כי ביחד הם מביאים לקידום תהליכים שתורמים לצמיחה של הכלכלה הישראלית. אין ספק שהלוגיסטיקה היא הבסיס". 
 
סיטרמן המשיך להחמיא למארגני PORT2PORT כאשר אמר בתשובה לשאלתו של נפתלי בן סימון על מידת האטרקטיביות המוטלת בספק של תיק משרד התחבורה בעיני הפוליטיקאים, ואמר כי לו השרים הפוטנציאליים היו באים לוועידת port2port בשלוש השנים האחרונות אין לו ספק כי היו קופצים רבים על תיק זה.
 
סיטרמן נשאל על פעילות משרד התחבורה בתחום הלוגיסטיקה ואמר כי "עם כניסת מופז קבענו גישה של שילוב כל המערכות על מנת לייצר תהליך נכון - כל תוכניות החומש היו צריכות להתאים לציפיות ולהליך הצמיחה של נמלי הים ושדות התעופה – ובאופן אולי מפתיע זה לא היה ככה. בשלוש השנים האחרונות שמנו דגש על יצירת תוכניות בשילוב כל הגורמים וייצרנו סדרי עדיפויות. כיום מדינת ישראל משקיעה בהליך הלוגיסטי כדי לאפשר לכלכלה הישראלית להמשיך ולצמוח".
 
לגבי עתיד קו הרכבת לאילת הודה סיטרמן כי מדובר בפרויקט תשתיות חשוב וכי בראייה כוללת יש להקים קו רכבת אסטרטגי לאילת על מנת לשתף את נמל אילת בתרומה משמעותית יותר לצמיחת המשק הישראלי.
 
סיטרמן התייחס לרפורמה בנמלים שבוצעה בתחילת שנת 2005 ואמר כי "הרפורמה יצרה בסיס. צריך לקדם את הרפורמה בתעריפים". סיטרמן הוסיף כי "צריך הסכמי עבודה חדשים עם העובדים עם פרמטרים של התייעלות – הרווח שייווצר בעקבות כך יכול להתחלק מבחינתי חצי - חצי עם העובדים. הדבר השלישי הוא שינוי שיטת ניהול הנמלים לשיטת הלנד-לורד, והדבר הרביעי: יש ליצור רציפים פרטיים שיוכלו להתחרות בתוך הנמלים עצמם. ארבע הרגליים האלה ייצרו לנו שולחן יציב ליצירת פלטפורמה לקידום המשק".
 
סיטרמן התייחס לתפקודו של שר התחבורה הפורש שאול מופז וציין כי מופז השאיר אחריו מסורת ניהול של תוכניות ארוכות טווח, איפשר ניהול מקצועי בלתי נטול ללחצים ויצר חזון בצורך לייצר כלים לביצוע".
 
סיטרמן אף התייחס לשאלתו של נפתלי בן סימון על עודף רגולציה בנמלים ואמר כי אכן קיימת עודף רגולציה אך ציין כי "הרגולטור הכי טוב זה התחרות. ברגע יש תחרות לא צריך רגולטורים. הרגולטורים קובעים את כללי המשחק ולצרכן יש את זכות הבחירה. ולזה אנו שואפים בכל תחום בענף התחבורה – הן בפתיחת השמים, בעבודת הנמלים ובפתיחת התחבורה הציבורית. צריך לבדוק אם המגמה הזאת מתגברת ולעניות דעתי זה ההישג שלנו אחרי שלוש שנים במשרד".
 
מנכ"ל משרד התחבורה נשאל האם בכוונתו להמשיך בתפקידו כמנכ"ל המשרד גם לאחר חילופי השרים במשרד התחבורה ואמר כי יש לו את הפריבילגיה לבדוק אם הוא רוצה להישאר בתפקיד. לדבריו, "אם יבוא שר שימשיך במגמת המשך מהלך פתיחת התחרות לשוק הפרטי ושיתוף הסקטור הפרטי בתהליכים – זה הבסיס שלי ליחסי עבודה עם השר".