מנורה חברה לביטוח תובעת על נזקים בשל גניבת מטעני תרופות

מנורה ביטחה בביטוח ימי את טבע אשר ייצרה וייצאה לארה"ב תרופות לשימוש בחדרי ניתוח. מדובר בתביעת שיבוב שהגישה מנורה נגד גורמים שונים אשר היו לטענתה מעורבים בגניבה של מטעני תרופות שנשלחו ע"י טבע לארה"ב. סך הכל שילמה מנורה לטבע כ- 3,000,000$ בגין הנזקים שנגרמו


00:00 ,05.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום חמישי האחרון הגישה חברת מנורה חברה לביטוח בע"מ כתב התביעה לבית משפט השלום בתל אביב. מנורה ביטחה בביטוח ימי את טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ אשר ייצרה וייצאה לארה"ב תרופות לשימוש בחדרי ניתוח. מדובר בתביעת שיבוב שהגישה מנורה נגד גורמים שונים אשר היו לטענתה מעורבים בגניבה של מטעני תרופות שנשלחו ע"י טבע לארה"ב. סך הכל שילמה מנורה לטבע כ- 3,000,000$ בגין הנזקים שנגרמו לה עקב הגניבות.
 
הגניבות אירעו בשנת 2003 באופן שמכולות שבהן היו המטענים נגנבו בדרכן לנמל חיפה שם היו אמורים לטעון אותן לאוניות שהפליגו לארה"ב. התרופות הוצאו מהמכולות ובמקומן הונחו שקי חול גדולים על מנת להסתיר את העובדה שהמטען נגנב. הגניבות התגלו רק בארה"ב כאשר אחת המכולות נפתחה ונמצא כי בתוכה היו שקי חול במקום תרופות.
 
לאחר חקירה מאומצת משטרת ישראל עצרה מספר חשודים והוגש נגדם כתב אישום בעניין. התיק הפלילי מתנהל כיום בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אולם טרם ניתן בו פסק דין. כתב האישום הוגש בין השאר על יסוד סעיפים בחוק מאבק בארגוני פשיעה, ומדובר על כן בכתב אישום חדשני ותקדימי אשר העבירות הנטענות בו טרם נדונו ע"י בתי המשפט.
 
מנורה הגישה כעת כתב תביעה אזרחי ראשון בעניין הנזקים שנגרמו לה, ולצורך חיסכון באגרה העמידה את תביעתה הראשונה על גבול סמכותו של ביהמ"ש היינו 2,500,000 ₪.
 
התביעה הוגשה נגד החשודים בביצוע הגניבה, נגד עמיל המכס שתיאם את ביצוע ההובלה, נגד חברת ההובלה היבשתית וחברות בטוח שביטחו את הנ"ל. בכתב התביעה טוענת מנורה כי הגורמים אשר טיפלו במטענים הפרו התחייבויות, התרשלו וגרמו לנזק במעשיהם ומחדליהם.
 
בכתב התביעה מציין בא כוחה של מנורה כי על פי העובדות שהתגלו בחקירת המשטרה מסתבר כי החשודים "שתלו" נהג אצל חברת ההובלה והוא במקום להוביל את המכולות לנמל חיפה, עצר לחניית ביניים במחסן שהוכן מראש, ושם בעזרת אחרים הוצאו התרופות והוכנסו למכולות שקי החול.
 
עוד נטען כי למרות פערי הזמנים הניכרים בין מועד יציאת המכולות ממחסן טבע והמועד שהמכולות הגיעו לנמל חיפה, עמיל המכס וחברת ההובלה לא הודיעו על כך לטבע ואף לא פיקחו כראוי על עבודת הנהג.
 
כתב התביעה הוגש ע"י עו"ד ארנון רוטברד ממשרד גילוני מאי ושות' אשר עוסקים בביטוח ימי, נזיקין, משפט אזרחי ומסחרי מאז שנת 1979 ומייצגים חברות ביטוח בארץ ובעולם.