מומחים ביוניסיס: השאיפה לרווח ואבטחה תקדם התפתחות שרשראות אספקה ב- 2005

מומחים בחברת יוניסיס, המתמחה בשירותי ופתרונות טכנולוגיית מידע, צופים כי התשתית והתקנים הדרושים לקידום תאוצה ברשתות לוגיסטיות גלובליות יתחילו להתייצב במהלך 2005


00:00 ,27.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

שילוב של טכנולוגיות, תהליכים עסקיים ותקנות חוקיות ייצור רשתות של "מחסנים וירטואליים"

מומחים בחברת יוניסיס, המתמחה בשירותי ופתרונות טכנולוגיית מידע, צופים כי התשתית והתקנים הדרושים לקידום תאוצה ברשתות לוגיסטיות גלובליות יתחילו להתייצב במהלך 2005.
 
מנחם בוסטין, מנכ"ל יוניסיס ישראל, ציין כי מכולות (קונטיינרים) יתחילו להתפתח למחסנים וירטואליים המקיפים אוקיינוסים ויבשות. התפתחות זו תבוא כאשר טכנולוגיות "עקוב-ואתר", כמו RFID, יתמזגו עם תהליכים עסקיים, סטנדרטים ותקנות חוקיות, שכולם נועדו לתת מענה לנושאי יעילות שרשרת אספקה, אבטחה גלובלית וזיופי מוצרים.
 
לדברי בוסטין, לפי תחזיות מומחי החברה, כמות הנתונים המעובדים להבטחת שרשראות אספקה גלובליות תגדל ב- 2005, וזאת בגלל נקודתיות רבה יותר במעקב אחרי סחורות – מהיצרן דרך המכולה ועד מדף החנות.
 
"ניהול וניתוח כמות הנתונים הגדלה ידרוש יכולות חזקות יותר של איסוף נתונים וקבלת החלטות – מה שיציב אתגרים חדשים לחברות הרוצות לוודא את אבטחת מוצריהן, לשפר את מעמדן התחרותי, ובו-זמנית להעלות את הרווחיות שלהן. חברות מובילות מכירות תהליכים וטכנולוגיות אלה המשפרים אבטחה, מגבירים יעילות ומשפיעים ישירות על השורה התחתונה ע"י הפחתת מלאים, הוזלת עלויות לוגיסטיקה, ומניעת מצבים של 'אזל מהמלאי' ", אומר מנחם בוסטין.
 
בוסטין מציין כי ליוניסיס יש יותר מעשור של ניסיון בתחום הזיהוי האוטומטי, כולל ניהול אחת מהטמעות RFIDהגדולות בעולם עבור משרד ההגנה של ארה"ב, וטכנולוגיות ותהליכים עבור שרשראות האספקה הגלובליות של מוטורולה ושל שתי חטיבות של תאגיד שרה לי כחלק מפעילות מסחר בטוח (OSC) של המשרד להגנת  המולדת (Homeland Security) בארה"ב.
יוניסיס עבדה על ארבעה מתוך 18 תוכניות הפיילוט של OSC– יותר מכל חברה משתתפת אחרת.
 
לדברי מנחם בוסטין, מספר גורמים ומגמות אחרים יבואו לביטוי בשנת 2005:
 
- יואצו פעולות אנטי-טרור ויוזמות אבטחה אחרות ומאמצי חידוש נמלים, לצד ההטמעה של פתרונות אוטומציית זיהוי: מחוקקים וקובעי מדיניות יחפשו מומחיות ושותפויות בתעשייה כדי לפתח תקנות וחקיקה המגינות ומאפשרות שימוש כלכלי בזיהוי אוטומטי ובטכנולוגיות אחרות למעקב ואיתור.
 
- שיפורי מהירות-לערך של שרשרת אספקה ותהליכים לוגיסטיים יהיו בעדיפות עליונה: שקיפות וחשיפה לסטטוס ותנועה של סחורות ברחבי שרשרת האספקה תהיה דרישה הכרחית, ויופיע מיקוד חדש באופטימיזציית זמני אספקת מוצרים. שקיפות חיונית במיוחד בשרשראות אספקה עם מוצרים רגישים לזמן או תפוגה כמו תרופות, ומוצרי קומודיטי כמו בגדים. שקיפות מוגברת לסחורות בתנועה תתמוך בגישות חדשניות לייצור והפצה.
 
- שיפור בדור הבא של שרשרת אספקה ברמה ארצית ומקומית: מוכנות ברמה של יוזמות רכש חומרים וניהול מלאים לתמיכה בתגובה מהירה ובפעילויות הגנה לאומית – תגדל כמותית ואיכותית. יוזמות אלה יהיו  בכל הרמות השלטוניות – מהארצית ועד המקומית, וכמעט כל מוצר קומודיטי יהיה מעורב בה. עלות מול מוכנות יהפכו למניע העיקרי של מצוינות בתכנון חומרים ותהליכים לוגיסטיים.
 
- RFID פסיבי מאובטח יהיה מוכן לעלות למרכז הבמה: תגי EPCglobal מדור שני יאושרו ע"י ה- EPCglobal וגוף התקנים הבינלאומי (ISO) בסוף 2005. תג זה הנושא קוד מוצר אלקטרוני (EPC) יהיה קריא בעולם כולו, ויהיה מאובטח יותר מאשר תגים פסיביים קיימים על בסיס שימושו בהצפנה ופרוטוקולים אחרים.
 
- תתרחב עמידת קונים גדולים בתקנות, וספקים מובילים ישיגו יתרונות עסקיים אמיתיים: ההנחיות המחייבות של קונים גדולים (כמו וול מארט ושרה לי) יתרחבו ליותר מרכזי הפצה וחנויות, בעוד ארגונים נוספים – כולל גופים ממשלתיים – ייצרו הנחיות מחייבות משלהם. ספקים מובילים לחברות של מיליארדי דולרים, כמו וול מארט, יפיקו יתרונות ערך עסקי אמיתיים ברחבי שרשראות האספקה שלהם. רשת מערכות המידע של EPCglobal תהיה בפעולה ב- 2005, ותאפשר שיתוף נתונים בין ארגונים.
 
 
מנחם בוסטין אומר כי רשתות עסקים וסחר ישקיעו בהגברת שקיפות למיקום, תנועה וסטטוס של סחורות, כולל היכולת לעקוב, להוכיח איכויות מוצרים, להוכיח שרשרת בעלות על מוצרים, ולשפר מלאים ומיקום כדי לממש הזמנות באופן הטוב ביותר. שקיפות זו תהיה תלויה בזרימת נתונים משולבים ברחבי שרשרת התשתית השקופה והמאובטחת. דיוק ואמינות בקריאת תגי RFID לצד יכולת ביצוע שוטף ימשיכו להשתפר, לצד ירידה במחיר יחידות התגים.
 
יוניסיס ישראל היא הסניף המקומי של יוניסיס העולמית – חברת שירותי ופתרונות טכנולוגיית מידע. אנשי יוניסיס משלבים מומחיות בייעוץ, שילוב מערכות, מיקור חוץ, תשתיות וטכנולוגיות שרתים עבור לקוחות ביותר מ- 100 ארצות, כדי להשיג במהירות וביעילות יתרון תחרותי.