מגזין Fortune: חברת FedEx זכתה במקום השני בסקר החברות הנערצות ביותר בארה"ב

החברה פתחה חמישה סניפים בדרום סין והוסיפה את שילוח האקספרס הראשון בין סין להודו. פועלת בסין כבר 22 שנה


00:00 ,05.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה פתחה חמישה סניפים בדרום סין והוסיפה את שילוח האקספרס הראשון בין סין להודו. פועלת בסין כבר 22 שנה
 
FedEx, שברבעון השלישי בלבד השיקה חמש טיסות ישירות חדשות בין שנחאי ליפן, פתחה מטה ראשי חדשה למרכז סין בווהאן, חתמה על הסכם לבניית מרכז שירות ענק בגואנגז'ו, פתחה חמישה סניפים בדרום סין והוסיפה את שירות שילוח האקספרס הראשון בין סין להודו.
 
עד נובמבר היו לחברה 26 נתיבי אוויר בסין ובדצמבר, הודות להסכם חדש של ארגון הסחר העולמי שהפך את העסקה לחוקית, הסכימה FedEx לקנות את חלקו של השותף הסיני במיזם המשותף שלה, קבוצת DTW. הפריחה הפתאומית של עסקים חדשים היתה מרשימה ותרמה לרבעון רביעי מצוין, עם הכנסות של מעל 8 מיליארד דולר ארה"ב ועלייה חדה במחיר המניה. אך כל זה התאפשר אך ורק כי חברת FedExנטעה שורשים עמוקים בסין.
 
"אנו פעילים בסין כבר 22 שנה", ציין פרד סמית, מייסד ומנכ"ל FedEx, יותר מהיריבים הגדולים ביותר שלנו כגון UPS ו-DHL. "כעת זהו בשבילנו שוק הצומח במהירות, אך היה צורך בהרבה עבודה קשה ודיפלומטיה כדי להגיע עד הלום".
 
יצירת נתיבים אסטרטגיים אלו אל לב ליבה של הכלכלה מהירת הצמיחה ביותר בעולם מבטיחה לFedEx עמדה חזקה בכל הקשור להתפתחויות עתידיות. סמית אומר: "השקעות מעין אלו אף פעם אינן פועלות בדיוק כפי שאתם רוצים בהתחלה. אך אסור להרים ידיים ולהירתע מסיכונים. חייבים להמשיך הלאה".