מבצע שינוע תערוכת "מנעמי מטורקיה" Turkish Delights

מחלקת התערוכות של עמית לוגיסטיקה, בשיתוף עם אורדן קרגו-אלינער פרידן, שינעה את תערוכת "מנעמי תורכיה" למוזיאון ישראל ובחזרה; בתערוכה הוצגו תכשיטים, פריטי לבוש, כלי נשק וכלי אוכל, כולם משובצים בזהב ובאבנים יקרות


00:00 ,21.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מחלקת התערוכות של עמית לוגיסטיקה, בשיתוף עם "אורדן קרגו"-אלינער פרידן, שינעה את תערוכת "מנעמי תורכיה" למוזיאון ישראל ובחזרה; בתערוכה הוצגו תכשיטים, פריטי לבוש, כלי נשק וכלי אוכל, כולם משובצים בזהב ובאבנים יקרות

מחלקת התערוכות של חברת עמית לוגיסטיקה, בשיתוף עם "אורדן קרגו"-אלינער פרידן, "החזירה" את המוצגים של תערוכת "אוצרות טורקיה" לאיסטנבול. התערוכה הוצגה במשך 3 חודשים במוזיאון ישראל בירושלים, עד תחילת חודש אוקטובר 2004.

בחודש מאי 2004 שינעה מחלקת התערוכות של חברת עמית לוגיסטיקה כאמור, בשיתוף עם אורדן קרגו, עבור מוזיאון ישראל בירושלים את הפריטים שהוצגו בתערוכה. המוצגים, שנאספו ממוזיאונים שונים ברחבי תורכיה, רוכזו באיסטנבול ושונעו באוויר לישראל ובהובלה יבשתית מאובטחת עד למוזיאון ישראל.

רן אופיר, מנהל מחלקת התערוכות מוסר כי בשל אופי החפצים, הערך הרב של המוצגים המוערך ב- 44,000,000 $ ורגישותם כחפצי אומנות נדירים, שונעו המוצגים, עם הגעתם לישראל ובעת ההחזרה לטורקיה, במשאיות מיוחדות, תחת ליווי משטרתי בנוסף לאבטחה מזוינת.

המוצגים והאוצרות שהוצגו בתערוכה הינן מהמאה ה- 15 ועד למאה ה- 19, עת היה ארמון טופקאפי שבאיסטנבול מרכז השלטון של אחת האימפריות המפוארות בעולם ואוצרות רבים נאספו בו לאורך מאות שנות שלטונם של הסולטנים. בתערוכה הוצגו תכשיטים, פריטי לבוש, כלי נשק וכלי אוכל, כולם משובצים בזהב ובאבנים יקרות. החפצים הושאלו ממוזיאון ארמון טופקאפי, מהמוזיאון לאמנות תורכית ואסלאמית ומן המוזיאון הצבאי.

התערוכה זכתה להתעניינות רבה מקהל המבקרים ואמורה היתה להיות מוצגת בארץ במשך חודשיים וחצי בלבד. לאור בקשת הקהל פנה המוזיאון לשגריר תורכיה בישראל מר פרידון סינירליוגלו ובעזרתו האדיבה נענתה ממשלת תורכיה ומשרד התרבות התורכי להאריך את התערוכה עד ה- 9 לאוקטובר.