מארסק לוגיסטיקס וי.ב.מ במיזם טכנולוגי חדש למעקב אחר מכולות בזמן אמת

היוזמה בנויה על טכנולוגית רשת אלחוטית מתקדמת המאפשרת מעקב אחר המכולות לכל המעורבים בתהליך הלוגיסטי, ובזמן אמיתי: מפעלים, קמעונאים, נותני השרות הלוגיסטי, המובילים ומוסדות שלטון


00:00 ,25.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

החברות IBM ו- Maersk Logistics מקבוצת A.P. Moller - Maersk Group הודיעו על יוזמה משותפת חדשה הבאה לשדרג את המעקב אחר מכולות בשקיפות מירבית ולהגברת הבטיחות לאורך השרשרת הלוגיסטית.
 
היוזמה בנויה על טכנולוגית רשת אלחוטית מתקדמת המאפשרת מעקב אחר המכולות לכל המעורבים בתהליך הלוגיסטי, ובזמן אמיתי: מפעלים, קמעונאים, נותני השרות הלוגיסטי, המובילים ומוסדות שלטון.
 
במהלך הכנת היוזמה, שתי החברות הסתמכו על מחקרים בנושא, ועל יועצים עסקיים ומהנדסים בצד יועצי מכס, נמלים ורשויות בגבולות. את התכנית הכינו אנשים מובילים בתחום התוכנה והחומרה של IBMומומחים ללוגיסטיקה ולניהול שרשרת האספקה מטעם Maersk Logistics.
 
התכנית מסתמכת על תווית הנקראת Tamper - Resistant Embedded Cont rollers(בקיצור: TREC) המותקנת על גבי המכולה. לעומת תוויות פאסיביות טיפוסיות הקוראות נתונים, תווית ה- TREC יכולה גם לקבל נתונים וגם לשלוח אותם ובנוסף, היא עמידה בתנאי מזג האויר.
 
התווית קולטת באופן אוטומטי נתונים הכוללים מצב פיסי של המכולה ומיקומה הפיסי (בהתבסס על טכנולוגית ה-GPS), וכן היא מודדת נתוני טמפרטורה ולחות ומזהה חדירה למכולה. כל הנתונים נאספים למרכז נתונים אחד ושם יכול כל משתתף בשרשרת האספקה לקבל את הנתונים המעניינים אותו. הנתונים ניתנים לפי סטנדרטים המקובלים ב- World Customs Organization, דבר המקל על כל התהליך.
 
Mogens Roedbro, סגן נשיא חברת IBM, בירך על היוזמה הפרויקט והסביר כי בכוונת החברה היה לאגד סביבו עסקים רבים שישתמשו בנתונים וייעלו את עסקיהם בכל הקשור בשינוע אנשים ומטענים בין המדינות.
 
Henrik Ramskov, מנהלה הכללי של Maersk Logistics רואה בביטחון באופטימיזציה ובשקיפות על בסיס זמן אמיתי של שרשרת האספקה את המפתח למתן שרות טוב ויעיל ללקוחות ובפחות עלויות.
 
בכדי לאפשר את השימוש המסחרי בטכנולוגיה החדשה כבר בשנה הבאה, שתי החברות IBM ו-Maersk Logistics עושות כרגע פיילוט נסיוני. במרץ 2006 הן מתכננות כבר פיילוט מסחרי גדול יותר.