לשכת סוכני המכס פותחת מכללה להכשרת פקידים רשויים, עובדים בסחר חוץ ובשילוח בינ"ל

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, שנוסדה לפני למעלה מחמישים שנה, מחדשת את פניה, פותחת מכללה להכשרת עובדים בסחר חוץ, משלחים בינלאומיים ופקידים רשויים


00:00 ,11.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, שנוסדה לפני למעלה מחמישים שנה, מחדשת את פניה, פותחת מכללה להכשרת עובדים בסחר חוץ, משלחים בינלאומיים ופקידים רשויים.

על פי ההודעה, בעבר הוכשרו מאות עובדים בתחומי עמילות מכס ושילוח בינלאומי, ובהם הוכשרו על ידי הלשכה עובדים כפקידים רשויים. בקורסים שהתקימו ביוזמתו של המנוח משה שחר, הוכשרו דורות של אנשי מקצוע העומדים כיום בשורה הראשונה בתאגידים של סוכני מכס ומשלחים הבינלאומיים.

מלשכת סוכני המכס והשמלחים הבינלאומיים נמסר כי הלשכה החליטה לחדש את פעילותה של המכללה אשר תתנהל על ידי מר חיים שחק, בעל נסיון רב בתחומי המסחר הבינלאומי, שעבד שנים רבות בהנהלת המכס, ברשות הנמלים, ובמכון היצוא. מר שחק עסק שנים רבות בהכשרת פקידים רשויים, ועובדים בסחר חוץ שהשתלבו במפעלים, במערכת הבנקאית, ואצל משלחים בינלאומיים וסוכני מכס, כתב ספרים ומאמרים רבים בתחום המסחר הבינלאומי. למר חיים שחק חלק משמעותי, כיועץ של לשכת המסחר הבינלאומית בפריס, בגיבושם של ה- Incoterms (התנאים להעברת משלוחים במסחר הבינלאומי).

מלשכת סוכני המכס נמסר כי המחזור הראשון ייפתח בסוף חודש מרץ 2003, וימשך כ- חמישה חודשים. הלימודים יתקימו פעמיים בשבוע בשעות הערב. המרצים, בנוסף למר חיים שחק, נבחרו בקפידה רבה והינם בעלי נסיון וידע בתחומים הרלוונטיים.

הבוגרים שיעברו את הקורס בלשכת סוכני המכס יצוידו בתעודה מתאימה, ישמשו כעובדים מקצועיים, ובעתיד יוכלו לתפוש עמדות בכירות במפעלים העוסקים ביבוא ויצוא, ובתאגידים וחברות שילוח בינלאומי ועמילות מכס.