תעשיית הפארמה: הפסד של 35 מיליארד דולר בשנה בגלל כשלים לוגיסטיים

הנתון כולל מוצרים אבודים, אובדן ניסויים קליניים, עלויות החלפה, עלויות לוגיסטיקה מבוזבזות ועלויות ניתוח אירועים. הסקר גם חשף שימוש הולך וגובר בתובלה ימית למשלוח בינלאומי של מוצרים מבוקרי טמפרטורה


10:29 ,04.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

תעשיית הביו-פארמה מפסידה מדי שנה כ-35 מיליארד דולר כתוצאה מכשלים בהליכי לוגיסטיקה מבוקרת טמפרטורה, וזאת על פי מכון IQVIA למדעי נתוני אנוש.

 

הנתון, שצוטט בסקר לוגיסטיקה של שרשרת ביו-פארמה במהלך 2019, כולל מוצרים אבודים, אובדן ניסויים קליניים, עלויות החלפה, עלויות לוגיסטיקה מבוזבזות ועלויות ניתוח אירועים. נציין כי מספרים אלה אינם מכמתים את סיכוני הבטיחות של מטופל לתרחישים  שיכולים להתרחש, וגם קורים, כאשר מוצרים פגומים מגיעים לחולים שאינם מודעים כי קיבלו מוצר פגום.

 

סקר שנערך בקרב מקבלי החלטות בתעשיית הביו-פארמה, ופורסם על ידי חברת מארזים מבוקרי טמפרטורה Peli BioThermal חשף גם שימוש הולך וגובר בתובלה ימית למשלוח בינלאומי של מוצרים מבוקרי טמפרטורה. על פי הסקר, למעלה מ-70% משתמשים כיום בתובלה ימית, כאשר שליש מהם אומרים שהם משתמשים בה לעתים קרובות.

 

לשאלה ״האם אתם משתמשים בניטור מיקום עבור משלוחים מבוקרי טמפרטורה?״ כ-65% ענו בחיוב, 27% ענו בשלילה וכ-7% ענו כי הם לא מרגישים כי יש בכך צורך. לשאלה ״האם אתם משתמשים בניטור טמפרטורה עבור משלוחים מבוקרי טמפרטורה?״ כ-63.5% ענו בחיוב, 30.5% ענו בשלילה ו-12.9% ענו כי הם לא מרגישים שיש בכך צורך.

 

משתתפי הסקר אף חשפו חריגות בטמפרטורות שאירעו במהלך הובלה של משלוח מבוקר טמפרטורה. כמעט מחצית מהמשתתפים (44.6%) דיווח על מספר רב של חריגות טמפרטורות שהתבצעו במשלוחים לאורך השנה, ואילו 16% דיווחו על חריגות בטמפרטורות על בסיס חודשי. יתר על כן, לא מדובר בחריגה של 1-2 מעלות מהנדרש. בשניים מתוך 5 מקרי חריגה (41% מהמקרים) עלתה החריגה על 4 מעלות, ואילו 21% מהמקרים דיווחו על חריגה של למעלה מ-8 מעלות.  

 

עוד צוין בדו״ח כי ״מרבית המשתתפים בסקר רואים בבקרת טמפרטורה ומיקום שירות נדרש בעל ערך. יחד עם זאת, אחד מכל ארבעה משיבים לא משתמש בשירותי ניטור של  טמפרטורה ומיקום, ויותר מכך, כ-10% מהמשיבים לא חשים בצורך בשירותי מעקב״.