קאל לקראת הסמכת תוכנית CEIV Pharma של IATA

עם הסמכתה בתוכנית להכשרת תוכניות לוגיסטיות של מגזר הפארמה, תהיה קאל לחברת התעופה הראשונה שמקבלת הסמכה לכל אורך מרכיבי שרשרת האספקה של הובלת מוצרי פרמצבטיקה


12:55 ,27.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה קאל הצטרפה לתוכנית למצויינות המכוונת להכשרת תוכניות לוגיסטיות של תעשיית הפארמה (CEIV Pharma), של ארגון התעופה הבינלאומי (IATA).

 

תוכנית ההסמכה של יאטא הוקמה לאור הגידול החד בהובלת אוויר של מטענים מבוקרי טמפרטורה בכלל ושל תעשיית הפרמצבטיקה בפרט. ארגון התעופה הבינלאומי הגיע למסקנה, ששילוח מוצרים מבוקרי טמפרטורה צריך להיות מעוגן בצורה סטנדרטית יותר מתקן ה- GDP(שבמסגרתו קובעת כל מדינה את הנהלים שלה). כמו כן, יאטא הבינה שיש צורך בטיפול רחב ומקיף, תוך התייחסות מתאימה לכל חלק בשרשרת ההובלה - משלחים, חברות תעופה, חברות משאיות וחברות לטיפול במטען .

 

אי לכך, בתחילת 2015 הושקה תוכנית ה-CEIV Pharma. מדובר בתקן שמכיל בתוכו את כל דרישות הGDP  ויותר. התוכנית מבוססת על הדרכות, בדיקת נהלי עבודה והתאמות נדרשות. לאחר השלמת ההסמכה כל חברה עומדת בתהליך ביקורת אחת לשנתיים, בדומה לתהליך שמתבצע בהסמכת IOSA של IATA.

 

השלמת התוכנית והטמעתה בקאל אמורה להסתיים לקראת חודש יולי, כשקאל תוסמך בתקן ה-CEIV Pharma גם עבור חברת התעופה וגם עבור ה-HUB שלה בליאז'. לאחר ההסמכה תחזיק קבוצת קאל בכל התקנים החשובים והגדולים עבור הובלה מבוקרת טמפרטורה.

 

יש לציין כי קאל תהיה חברת התעופה הראשונה שמקבלת הסמכה לכל אורך מרכיבי שרשרת האספקה של הובלת מוצרי פרמצבטיקה, לאחר שגם ספק המשאיות העיקרי של החברה באירופה – JDR - כבר הוסמך בתקן CEIV Pharma עבור ספקי תובלה יבשתית.

 

בקאל מציינים שבלגיה היא אחת המדינות החזקות ביותר באירופה בתחום ייצור פארמה וכי בכוונת החברה להגדיל את נתח השוק שלה בסגמנט זה.

 

לדברי מנכ"ל קאל איל זגגי, קאל הינה בעלת ניסיון של 40 שנה בטיפול במטען מבוקר טמפרטורה, האחראי על 35% מעסקי החברה. הוא הוסיף, שקאל תמיד היתה מהחברות הראשונות לאמץ רגולציות חדשות, שמשרתות את קהל הלקוחות שלה, וכי השלמה של התוכנית וקבלת התקן יחזקו את העמדה של קאל כמובילת שוק בהובלת מטען מבוקר טמפרטורה.