מדברים פארמה

מאות מאנשי המפתח של תעשיית הפארמה ונציגי חברות שילוח וספקים לקחו אתמול (ב') חלק ביום עיון ייחודי של פורום "PORT2PORT" בנושא ניהול שרשרת האספקה של תעשיית הפארמה


14:37 ,20.10.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מהם האתגרים המרכזיים של תעשיית התרופות בשילוח מבוקר טמפרטורה? על סוגיה זו דנו אתמול (ב') כ-300 אנשי מפתח מתעשיית הפארמה מחד ונציגי חברות השילוח וספקי השירות מאידך במסגרת יום עיון ייחודי שהתקיים על ידי הפורום לשילוח מבוקר טמפרטורה של "PORT2PORT" בהשתתפות מיטב אנשי המקצוע מהארץ ומהעולם.

 

את היום פתחה רחל שימונוביץ, מפקחת ארצית תנאי יצור נאותים במשרד הבריאות, שהרצתה על המשמעויות של הרגולציה והאיכות בשילוח. שימונוביץ התמקדה בדגשים וחידושים מבחינת תנאי אחסון והובלה נאותים של תכשירים רפואיים וביישוםGDP  בישראל.

 

לאחריה הציג מנהל האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות מיקי אריאלי את מאמצי הרשויות למניעת זיופים ופשיעה פרמצבטית ואת הממשק לשרשרת האספקה. את פרק הרגולציה חתם אבירם אברמוביץ', מנהל תחום (תש"ר) במינהל המכס, אשר התייחס לתכניות המכס להקלת תהליך הסחר והשפעתן של מערכת שער עולמי ותוכנית גורם כלכלי מאושר על משלוחי הפארמה. אברמוביץ' הזמין את המשתתפים לפנות במהלך היום לעמדה של אנשי המכס שהוקמה במיוחד עבור פניית לקוחות בתחומים אלה.

 

בהמשך, שיתפו מרצים מקצועיים מחו"ל מהידע והניסיון הגלובלי בתחום הובלת מוצרי פארמה. בין המרצים היו Steve Winyard, שהוא מומחה לשילוח של מוצרים מקוררים במהלך שרשרת האספקה של חברת Envirotainer ו-Andy Faes, מנהל אזורי של מוצרי פארמה באירופה מחברת Expeditors.

 

את הפרק הגלובאלי חתם מנהל שילוח ולוגיסטיקה גלובלית בחברת טבע יורם אשל, שמיקד את הרצאתו במעבר מהתמקדות באמצעים (Means) לתהליכים (Processes). אשל סקר את האתגרים עימם מתמודדת חברה תרופות גלובלית ודיבר על הפתרונות הקיימים בארץ ובעולם בתחום הלוגיסטיקה. לסיום סיפר אשל על המגמות העתידיות הצפויות בתחום.

 

בהמשך התקיים פאנל מקצועי בנושא שילוח תרופות בהשתתפות: סמנכ"ל שילוח יצוא ויבוא ב-UTi יהלומית ברזילי; מנהל תחום הובלה מבוקרת בחברת התעופה קאל נבות הירשהורן; וסמנכ"ל התפעול בחברת ממן עירן קוסובר. את הפאנל הנחה מנכ"ל ICL ערן תמיר, ששיתף את הנוכחים בנושאים שעלו באירוע Kaizen ייחודי שנערך על ידי הפורום בתחום היבוא האווירי ונגע בהיערכות הספקים למשלוחי פארמה ובתהליכים והפתרונות החדשים.

 

את היום חתם מנכ"ל ס.ל.א אביעד בוסי, שהתייחס לאתגרים הרגולטורים שעומדים בפני הספקים הלוגיסטיים בעולם הפארמה. בהרצאתו התייחס בוסי לנעשה בארץ ובעולם בשוק התרופות ותרם מניסיונו העשיר בנושא. בהמשך ניתח בוסי את המגמות העדכניות בתחום וכיצד יש להיערך לאור העלייה בסטנדרטים ובדרישות הרגולטוריות עבור כל הגורמים המעורבים בשרשרת.

 

את יום העיון הנחתה דורית מוצרי-פרקש, מנהלת מחלקת רוקחות והבטחת איכות של חברת ס.ל.א, שציינה את השותפות של ס.ל.א בפעילות הפורום ואת מחויבותה לפתח תוכניות הדרכה ייעודיות לתעשיית הפארמה, בהתאם לצרכים ולסביבה הרגולטורית המתפתחת במסגרת SLE Academy.

 

מנהל הפורום שי חיימוב: ״אנו שבעי רצון מההיענות הרבה ליום העיון ומהרמה המקצועית אליה הגענו. מחמם את הלב לראות כל כך הרבה אנשים מהתעשייה ואורחים בכירים מחו"ל, אשר מגיעים פעם אחר פעם ונהנים מהרצאות מעניינות וממפגש נטוורקינג ייחודי זה".