כנס UPS ואוריין - שינוע מטענים בתקופת משבר מלחמתי

את הכנס פתח מר חן למדן מנכ"ל אוריין בדברי ברכה קצרים ואחריו הרצו בפני האורחים לפי הסדר ד"ר יורם זבה מנכ"ל צים, מר צחי הנגבי שר התחבורה , מר דני שפירא ראש אגף מטענים באל על, מר אלי דאלאל מנכ"ל ממ"ן, מר עמי שר אל מנהל אגף הבטחון בראשות הנמלים, מר חן למדן מנ


00:00 ,15.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הכנס נערך אתמול בגני התערוכה בת"א והשתתפו בו כמאתיים וחמישים אנשים מנהלי יבוא ויצוא של מפעלים שונים.
 
את הכנס פתח מר חן למדן מנכ"ל אוריין בדברי ברכה קצרים ואחריו הרצו בפני האורחים לפי הסדר ד"ר יורם זבה מנכ"ל צים, מר צחי הנגבי שר התחבורה , מר דני שפירא ראש אגף מטענים באל על, מר אלי דאלאל מנכ"ל ממ"ן, מר עמי שר אל מנהל אגף הבטחון בראשות הנמלים, מר חן למדן מנכ"ל אוריין וכן מר ליאור שגיא מנכ"ל UPS ישראל.

בכלליות כל אחד ואחד מהמרצים העביר את המסר ש "עסקים כרגיל" עד ל.... וכאן כל אחד נתן את ההערות הספציפית לאירגון אותו הוא מייצג.

ד"ר זבה - מנכ"ל צים
צים נערכת במספר מישורים:
דוקומנטציה – ע"י מאגרי גיבוי בארץ ומס' מקומות שונים בעולם. כיום, גם בעיתות שלום ישנן חברות ספנות שעורכות את הדוקומנטים השונים שלא בנמלי הבית אלא במאגרים שונים כגון שנחאי. צים הצטרפה למערכות אלו.
שינוע מטענים מ/אל ישראל בזמן מלחמה - במידה ואניות זרות לא יפקדו את המדינה, נערכת צים ע"י כך שהיא תעדיף מטענים ישראלים על אניותיה על חשבון מטענים מיעדים שונים בארופה. את המטענים האירופיים תשנע צים באמצעות אניות קטנות יותר אשר תפקודנה את נמלי אירופה בלבד. הדבר נעשה בתאום עם חברות הספנות האחרות על מנת למנוע תחרות .
כוח אדם – במידה ויהיה מחסור בכוח אדם זר, אשר לא ירצה להגיע ארצה, תעשה פעולה של "גיוס מילואים ".
כנס UPS ואוריין - שינוע מטענים בתקופת משבר מלחמתי
בתמונה : ד"ר יורם זבה, מנכ"ל צים.

מר צחי הנגבי - שר התחבורה
משרד התחבורה נערך ע"י מעבר בזמן מלחמה לשלוש רשויות עצמאיות :
תחבורה אווירית - בראשות מנכ"ל רשות שדות התעופה, מר גבי אופיר.
ספנות - בראשות מר אריאל רולנד.
רשות כוללת עליונה – בראשות המשנה למנכ"ל משרד התחבורה מר אלכס לנגר.
מנכ"ל מכון היצוא, מר חיליק אסיה, יהיה ראש מטה חברות היצוא והיבוא ויקשר בין הרשויות השונות ללקוחות השונים.
כנס UPS ואוריין - שינוע מטענים בתקופת משבר מלחמתי
בתמונה : מר צחי הנגבי, שר התחבורה.

מר דני שפירא - ראש אגף מטענים בחברת אל על
חברת אל על ערוכה לנושא במספר מישורים :
מטוסים - חברת אל על פועלת כיום עם ארבעה מטוסים בתצורת מטען. במקרה הצורך, ובתאום עם משרד הבטחון, יוסבו מטוסי נוסעים לאפשרות שינוע מטענים גם כן.
טיסות - הטיסות למזרח יופעלו עד כמה שאפשר דרך טשקנט, ולא דרך אפריקה, להונג קונג ושאר היעדים. כמו כן תופסק פעילות הטסת מטענים שאינם קשורים בישראל, על מנת לאפשר את מלוא הקיבולת לתצרוכת המקומית.
כח אדם - העובדים יפעלו במשמרות של 12 שעות עבודה ביום.
הפסקות חשמל - העבודה תעבור לעבודה ורישומים ידניים.

מר דני שפירא הדגיש כי חברת אל על לא תפלה בין לקוחות שונים, גם אם בעבר לא עבדו עם אל על. כמו כן אין בכוונת אל על להעלות מחירי הובלת המטענים, כתוצאה מהדרישה הגדולה , למעט הוצאות שאינן קשורות בה ( דלק, ביטוח וכו').
כנס UPS ואוריין - שינוע מטענים בתקופת משבר מלחמתי
בתמונה : מר דני שפירא, ראש אגף מטען בחברת אל על.

אלי דלאל – מנכ"ל ממ"ן
חברת ממ"ן תעבוד גם היא במשמרות של 12 שעות. בתאום עם המכס ישחררו מטענים בנוהל מזורז. במקרה קיצוני של סגירת השדה נערכת ממ"ן להעברת ציוד ופתיחת מסוף לשדה חילופי ( עובדה ).
כנס UPS ואוריין - שינוע מטענים בתקופת משבר מלחמתי
בתמונה : מר אלי דלאל, מנכ"ל ממ"ן.

מר עמי שר אל – מנהל אגף בטחון רשות הנמלים
הנמלים ערוכים גם תפעולית וגם בנושא כח אדם. תור תפעולי, על פי צרכי המשק יקבע ע"י מנהל הספנות. כמו כן יפעלו הנמלים לצמצום רמות מלאי של חומרים מסוכנים, אם ע"י שחרור מהיר או אחסון במקומות אחרים.
בנמלים מלאי של מסכות להגנה, עבור צוותים זרים אשר יגיעו ארצה.
כנס UPS ואוריין - שינוע מטענים בתקופת משבר מלחמתי
בתמונה : מר עמי שר-אל, מנהל אגף בטחון ברשות בנמלים.

מר חן למדן – מנכ"ל אוריין
מר למדן הציג מערכות שירותי שינוע חדשות הכוללות משאיות אשר תועברנה באמצעות אוניות לנמלי פיראוס וונציה, ומשם תמשכנה בדרך היבשה למרכז לוגיסטי בפרנקפורט. לאחר מכן יפוזר המטען ליעדים הסופיים השונים ע"י חברת שנקר.
זמן הגעה עד לפרנקפורט עד 5 ימים.
שרות זה מהווה פתרון מהיר יחסית וזול בעיקר אם לא תהייה אפשרות להטסת מטוסים. חברת אוריין קשורה לחברה נוספת – LOG 4 – אשר נותנת פתרונות לוגיסטים כל השנה אך ערוכה במיוחד לזמני חרום ע"י אחסון וניהול מוצרים במחסניה.
כנס UPS ואוריין - שינוע מטענים בתקופת משבר מלחמתי
בתמונה : מר חן למדן, מנכ"ל אוריין בע"מ.

מר ליאור שגיא – מנכ"ל UPS
לדברי מר ליאור, הבעיה העיקרית תהייה בתובלה היבשתית וכח האדם בה. קיים הסדר עם המובילים הישראלים במקרה וחברות זרות לא יטוסו ארצה. במקרה של סגירת נמלי האויר, הזנה יבשתית והמשך ימי ללרנקה ומשם פיזור ליעדים השונים.
כנס UPS ואוריין - שינוע מטענים בתקופת משבר מלחמתי
בתמונה : מר ליאור שגיא, מנכ"ל UPS ישראל.