כנס Port2port: "מתמודדים עם המשבר בעיקר בתפילה"

שוקי סגיס: יש להחליט כבר היום האם הרפורמה בתעריפים נכנסת לתוקף או מוקפאת לעשר שנים. מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן: קיימת נכונות בקרב עובדי חברת הנמל לשינויים ארגוניים


00:00 ,18.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שוקי סגיס: יש להחליט כבר היום האם הרפורמה בתעריפים נכנסת לתוקף או מוקפאת לעשר שנים. מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן: קיימת נכונות בקרב עובדי חברת הנמל לשינויים ארגוניים
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, התייחס אתמול במושב "ענפי התחבורה בצל המשבר – תמונת מצב" שהתקיים במסגרת ועידת port2port 2009 לתובלה, סחר חוץ ולוגיסטיקה, למשבר הכלכלי העולמי, ואמר כי חוסר התקשורת בין משרדי הממשלה השונים והקונפליקטים בין הממונה על השכר ורשם החברות מקשים על העבודה השוטפת. לדבריו, "היציאה מהמשבר תתרחש לא באמצעות דיבורים אלא מעשים – כרגע מדינת ישראל רק מדברת ולא עושה".
 
באשר לעתיד חברת נמל אשדוד ציין סגיס כי חייבים להמשיך במלוא המרץ את תהליך ההפרטה ולהתמקד בנושא זה בלבד לקראת ההנפקה הצפויה בשנת 2010, וזאת "על מנת שנוכל להתמודד ולהתאים עצמנו לאתגרים ולמגמות העולמיות כמו גם לייעל ולהרחיב את פעילות החברה, בין אם על ידי שינוי ייעוד של רציפים, רפורמה בתעריפים ועוד. סגיס הוסיף כי הרפורמה בתעריפים "מתברבשת" וטען כי כבר כיום יש להחליט האם הרפורמה בתעריפים נכנסת לתוקף בקרוב או האם יש להשהותה למשך עשר השנים הבאות – כיום המצב תלוי ועומד, טען סגיס, והדבר אינו תורם לאווירת אי הוודאות השוררת כיום במשק בשל המיתון הכלכלי העמוק.
 
מר מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, התייחס אתמול לשאלתו של יו"ר חנ"י, אלוף במיל' יפתח רון-טל, כיצד חברת נמל חיפה מתמודדת עם המשבר והשיב "אנחנו מתמודדים עם המשבר בעיקר בתפילה".
 
מר זלצמן, אשר השתתף במושב כחבר בפאנל הדוברים המקצועיים, הצטרף לקריאה הגורפת שנשמעה מכל עבר (על ידי אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר: "המגזר הציבורי בולם את המגזר הפרטי", שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד: "כשלא מפריעים אנחנו מייצרים", יהודה שגב, מנכ"ל התאחדות התעשיינים: "פרויקטים בערך של 90 מיליארד שקל תקועים") לייעול הסקטור הציבורי. עוד הוסיף מר זלצמן, כי "כל הגורמים המעורבים מבינים, לרבות העובדים, כי המצב הנוכחי מחייב שינוי ארגוני וכי יש לאפשר לעובדים של דור א' לפרוש מרצון ובכך להצעיר את החברה".