טרנסכלל סחר דורגה במקום ה-90 בדירוג "גלובס 100" מתוך 700 חברות הנסחרות בבורסה

חברת טרנסכלל סחר דורגה במקום ה- 90 המכובד ברשימת "גלובס 100", של העתון גלובס, שהוא דירוג החברות הישראליות הטובות ביותר שמניותיהן נסחרות בבורסות של תל אביב, ניו יורק או אירופה.


00:00 ,10.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חברת טרנסכלל סחר דורגה במקום ה- 90 המכובד ברשימת "גלובס 100", של העתון גלובס, שהוא דירוג החברות הישראליות הטובות ביותר שמניותיהן נסחרות בבורסות של תל אביב, ניו יורק או אירופה. החברות שתפסו את המקומות הראשונים בדירוג הן כאלה שמתאפיינות ברמת ניהול גבוהה, במיקוד פעילות וברוב המקרים באוריינטציה בינלאומית.

דירוג "גלובס 100" מתבסס על פרמטרים בורסאיים ופיננסיים ובראשם תשואת המניה ותוצאות עסקיות על פני תקופה ממושכת. הדירוג נועד להצביע על אותן חברות שסיפקו לקהילה העסקית, בשנים האחרונות, את הסחורה והיטיבו עם עצמן ועם המשקיעים.

התוצאות נתקבלו בסיפוק רב בטרנסכלל. "טרנסכלל ממשיכה באופן עקבי להתפתח ולהתקדם בתחומה, והדירוג המאד מחמיא ב"גלובס 100", שם דורגה במקום ה- 90, כשהיא חברת השילוח והלוגיסטיקה היחידה בתחום שהצליחה להתברג בדירוג, רק ממחיש זאת", ציין דובר החברה.

לצורך קביעת הדירוג של "גלובס 100", החל תהליך סינון שכלל בתחילה יותר מ- 700 חברות, שמניותיהן נסחרות בתל אביב, בניו יורק ובבורסות אירופה השונות. לאחר סינון החברות ה"קטנות" שהן כאלה שנסחרו רוב תקופת הבדיקה מתחת לשווי של 100 מיליון שקל, התקבלו מעל 300 חברות רלבנטיות, שהתנאי להיותן מדורגות הוא שמניותיהן נסחרות מעל שנתיים.

במקביל, נבחנו הנתונים הפיננסיים שהציגו החברות המדורגות בחמש וחצי השנים האחרונות, לרבות גידול בהיקפי הפעילות שלהן על פני התקופה, צמיחה ברווח התפעולי והנקי ושיפור בתזרים המזומנים. משקל ניתן גם לגדלים האבסולוטיים של החברות, שכן הצמיחה בתוצאות, ללא התייחסות לגודל הארגון, עשויה לסלף את המציאות.

בסיום התהליך, ניתן בכל אחד מהפרמטרים הנבחנים ציון לחברה והללו חוברו על פי סרגל מדידה. מהחיבור התקבל הציון הכמותי, המהווה את עיקר המשקל בדירוג הסופי. לאחר הוספת הציון האיכותי, שהוא הערכה כללית לחברה, כולל הנהלה, ביצועים ושקיפות כמו גם הערכה לגבי פוטנציאל הצמיחה, ניתן לכל חברה ציון סופי שקבע את מיקומה בדירוג ה-100.

חברת פ.מ.ס., העוסקת בייצור יריעות בליסטיות המשמשות למיגון של כוחות הביטחון, נבחרה על ידי "גלובס 100" לחברה הטובה ביותר בישראל לשנת 2004.