קרונות המשא, במידות ובמשקל חריגים, שימשו את רכבת ישראל לתחזוק והתקנת קווי מסילה חדשים וכעת מועברים לירדן לשימוש באתרים נוספים במזרח התיכון
במבצע לוגיסטי מורכב השלימה חברת טרנסוורלד לוגיסטיקה העברת יותר מ-30 קרונות רכבת מישראל לירדן. קרונות המשא, הנמצאים בבעלותה של חברת TSO הצרפתית, היו מוחכרים עד לאחרונה לרכבת ישראל ושימשו לפיזור חצץ והידוקו מחדש לקרקע במסגרת הנחת קווי מסילה חדשים ותחזוק פסים קיימים.
הקרונות, העושים כעת את דרכם ללקוח חדש במזרח התיכון, הועברו מרמת חובב ובית שמש למסוף נהר הירדן שם הועברו למשאיות ירדניות שהותאמו במיוחד לשאת את הקרונות במידות ובמשקל חריגים. המבצע הלוגיסטי, לו היו שותפים גם חברת אבי מנופים, אלון כהן הובלה וחברת שלב, נמשך כ-3 ימים והוכתר בהצלחה על ידי כל הצדדים.
"לטרנסוורלד ניסיון רב בשינוע ציוד רכב כבד", מסביר מר יואב יוסף, מנהל מסוף נהר הירדן של טרנסוורלד לוגיסטיקה. "מבצע לוגיסטי מורכב שכזה דורש תכנון מפורט ותיאום מדויק של כל הגורמים המעורבים. הנוכחות והקשרים שלנו בירדן ועם נותני השירותים בגשר, הפכו אותנו לבחירה מועדפת של לקוחות הנדרשים לשנע ציוד כבד דרך מעבר הגבול לירדן. בעבר היה זה ציוד תשתית לנמל התעופה ברבת עמון והיום אלה הם קרונות רכבת. ככל שנראה יותר פרויקטים של תשתיות בירדן ובמזרח התיכון בכלל אני צופה שנראה יותר תנועה של ציוד כבד שמגיע לנמלי הים של ישראל ועובר דרך מסוף הגבול לירדן ולמדינות אחרות באזור", אומר יוסף.