טרנסוורלד לוגיסטיקה הסיטה 100 טונות של סחורה מנמל חיפה ליצוא אווירי

עשרות מכולות, שהיו מיועדות לצאת לדרכן לארה"ב לפני יותר משבועיים, פורקו והועברו לנמל התעופה בן גוריון, שם הועמסו על גבי מטוס מטען מדגם-F 747 שנחכר מחברת Kalitta Air. המטוס, שנחת בישראל ביום א', הועמס במלואו תוך מספר שעות ויצא בטיסה ישירה לארה"ב


00:00 ,02.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
במבצע לוגיסטי מורכב פורקו עשרות מכולות שהמתינו יותר משבועיים ליצוא בנמל חיפה והועמסו על מטוס חכור מדגם 747 שיצא בדרכו לארה"ב

השביתה הנמשכת בנמלי הים מאלצת את המשלחים הבינלאומיים למצוא פתרונות חדשניים שיאפשרו את המשך קיום הסחר הבינלאומי לישראל וממנה. בחברת השילוח טרנסוורלד לוגיסטיקה החליטו השבוע לשים קץ לסחבת ונרתמו למבצע רחב היקף במסגרתו הסיטו כ-100 טונות של סחורה שהמתינו ליצוא בנמל חיפה ליצוא אווירי.

עשרות מכולות, שהיו מיועדות לצאת לדרכן לארה"ב לפני יותר משבועיים, פורקו והועברו לנמל התעופה בן גוריון, שם הועמסו על גבי מטוס מטען מדגם-F 747 שנחכר מחברת Kalitta Air. המטוס, שנחת בישראל ביום א', הועמס במלואו תוך מספר שעות ויצא בטיסה ישירה לארה"ב.

"מדובר במשלוח דחוף עבור לקוח גדול בארה"ב שלא היה מוכן לקחת סיכון ולקוות לסיום מהיר של העיצומים", מסביר יעקב מור, מנכ"ל טרנסוורלד לוגיסטיקה . לדבריו, לאחר התייעצות עם הלקוח הוחלט להטיס את הסחורה. "לצערי, זוהי אינה הפעם הראשונה בה אנו נאלצים להסיט סחורה מיצוא ימי לאווירי, מהלך המייקר את סך עלות ההובלה ללקוח ומותיר בסימן שאלה את הכדאיות הכלכלית של היצור באזור והשימוש בנמלי ישראל.
 
* התמונה צולמה על ידי לירן לב