טרנסוורלד טיפלה בהעברת ספינת קטמרן מאירופה לישראל

המחלקה הימית של החברה טיפלה בהעברה מהמספנות באירופה ועד לטבילתה במימי נמל אשדוד. הספינה הוזמנה על ידי המשרד להגנת הסביבה ותבצע עבודות מעקב שונות


00:00 ,18.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

המחלקה הימית של החברה טיפלה בהעברה מהמספנות באירופה ועד לטבילתה במימי נמל אשדוד. הספינה הוזמנה על ידי המשרד להגנת הסביבה ותבצע עבודות מעקב שונות
 
אתמול הסתיים בנמל אשדוד הליך טיפול מורכב בהעברתה של ספינת קטמרן ממונעת ממספנות בצפון אירופה אל ישראל. ספינת הקטמרן נרכשה לאחרונה על ידי המשרד להגנת הסביבה והיא נבנתה על פי מתאר מיוחד ולפי צורכי המשרד. הספינה, המצוידת במנועי דיזל, מיועדת לבצע עבודות מעקב אחר שפכים ימיים, נטרול כימיקלים ושמנים וכיו"ב במים הטריטוריאליים של ישראל.
 
מחברת טרנסוורלד נמסר כי הטיפול בהעברת הקטמרן החל לפני מספר חודשים כאשר בחברה ביצעו מספר הערכות לגבי האופן האופטימלי להעברת הספינה לישראל. לאחר בחינת אופציות שונות בחרו בחברת הלוגיסטיקה והשילוח בפתרון המהיר והזול ביותר – הובלת הספינה באמצעות תובלה ימית על גבי האוניה Elada.
 
מחברת טרנסוורלד ביקשו להדגיש כי גוף הספינה, אשר עשוי מאלומיניום, הינו רגיש במיוחד ועל כן הטיפול הצריך השגחה מתמדת וטיפול מירבי לאורך כל התחנות בדרך לישראל, שכן כל נגיעה קלה בגוף האוניה עשוי לפסול אותה מלקבל רישיון שיט. כמו כן, לאוניה עצמה התלווה ציוד נוסף אשר הורכב על הספינה רק בהגיעה לישראל מפאת מגבלות גובה ומשקל.
 
לאחר הגעתה של האוניה Elada לנמל אשדוד הורדה ספינת הקטמרן למים בהליך מורכב אשר תואם אל מול חברת נמל אשדוד ולאחר ההשקה המוצלחת במים הפליגה הספינה אל עבר תחנת המשרד להגנת הסביבה בדרום הארץ.
 
מוטי גלבוע מחברת טרנסוורלד ציין בשיחה עם מערכת port2port כי "הטיפול במשלוחים מסוג זה מחייב רמת מקצוענות גבוהה וניסיון עשיר לביצוע תהליך יעיל וכלכלי. המחלקה הימית שלנו, בראשותו של שייקה בלומנר, מתמחה בפרויקטים כגון אלו, והיא ביצעה את העבודה על הצד הטוב ביותר כאשר רגע השיא מבחינתנו היה כמובן בטבילת הספינה במימי נמל אשדוד".