חברת רות קרגו שינעה בהצלחה מנוע ענק במשקל מעל 25 טון

המנוע המקולקל פורק לשניים וחלקיו הועלו על מטוס F74 לשם תיקון במפעל באנגליה. לשם הפירוק הוטסו לארץ מנשאים ייעודיים מכל רחבי העולם. קוטר המנוע – 3.6 מטרים


00:00 ,24.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המנוע המקולקל פורק לשניים וחלקיו הועלו על מטוס F74 לשם תיקון במפעל באנגליה. לשם הפירוק הוטסו לארץ מנשאים ייעודיים מכל רחבי העולם. קוטר המנוע – 3.6 מטרים
 
למערכת port2port נודע כי חברת רות קרגו העבירה לאחרונה מנוע ענק במשקל מעל 25 טון של חברת ג'נרל אלקטריק. המבצע הלוגיסטי המורכב הסתיים בהצלחה לאחר פעילות מורכבת.
 
יש לציין כי המנוע פורק ממטוס של חברת בריטיש אירווייס לאחר שנתגלתה בו תקלה. חברת ג'נרל אלקטריק, יצרנית המנוע, החליטה להטיס את המנוע בחזרה למפעל בבריטניה, אך גודלו החריג של המנוע הצריך את פירוקו והטסתו בשני חלקים על מטוס מטען. יש לציין כי גודלו החריג של המנוע – בקוטר 3.60 מטר – אינו נכנס לאף מטוס מטען שממריא מנתב"ג.
 
לשם כך חכרה חברת ג'נרל אלקטריק, בשיתוף פעולה עם חברת "אגילטי", שהינה הסוכן הבלעדי העולמי של חברת רות קרגו בישראל, מטוס אנטונוב על מנת להטיס לנתב"ג מנוע חליפי במהירות האפשרית. המנוע הוחלף בתוך פחות מ-24 שעות, וצוות מיוחד שהגיע לארץ מארה"ב ומאנגליה, וכלל ארבעה מהנדסים של ג'נרל אלקטריק, ניסה לאתר את התקלה במנוע הפגום.
 
המבצע הלוגיסטי המורכב לשם הטסת המנוע הפגום כלל הטסה של כלים וסטנדים ייעודיים מכל מאמסטרדם, פרנקפורט, לונדון ואפילו סיאול, זאת לשם פירוק המנוע, ולאחר מכן על מנת להעמידו מחדש על מנשאים ייעודיים לחלקיו השונים.
 
רק לאחר ארבעה ימי עבודה רצופים של צוות המהנדסים פורק המנוע הענק בקושי רב כך שמימדיו יתאימו למטוס F74.
 
יש לציין כי חברת CAL נבחרה להוביל את המטען הרגיש שלווה כל העת על ידי צוות צמוד של חברת השילוח רות קרגו.
 
קבוצת ענק הלוגיסטיקה "אגיליטי" הינה סוכן העולמי של קבוצת "רות קרגו" ומונה מעל ל-20 אלף עובדים ב-500 סניפים המפוזרים בכ-100 מדינות. הקבוצה הינה בעלת מחזור שנתי של 6 מיליארד דולר.