חברת אף. סי (פליינג קרגו) מציינת שלוש שנות פעילות למרכז הלוגיסטי שלה בשיקגו

חברת אף. סי. (פליינג קרגו) מפעילה מרכז לוגיסטי סמוך לשדה התעופה אוהר של שיקגו. המרכז מספק שירותי אחסנה והפצה לתוצרת גמורה וחלקי חילוף ליצואנים ישראלים לצפון אמריקה. לאחרונה ציינה חברת אף. סי. (פליינג קרגו) שלוש שנים להקמת המתקן.


00:00 ,20.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
חברת אף. סי. (פליינג קרגו) מפעילה מרכז לוגיסטי סמוך לשדה התעופה אוהר של שיקגו. המרכז מספק שירותי אחסנה והפצה לתוצרת גמורה וחלקי חילוף ליצואנים ישראלים לצפון אמריקה.
 
לאחרונה ציינה חברת אף. סי. (פליינג קרגו) שלוש שנים להקמת המתקן. לרגל כך קיימנו ראיון טלפוני קצר עם מר גדי נאמן, מנהל המרכז הלוגיסטי בשיקגו.

מר נאמן פותח דבריו ומציין כי המרכז הלוגיסטי נותן פתרון לוגיסטי כולל ליצואנים ישראלים מאתר הלקוח בישראל ועד למסירה ללקוח הסופי בארצות הברית. בפרט, לאור השביתה שנסתיימה לאחרונה ובייחוד בגלל חוסר הוודאות בכל הקשור בנמלים, זהו פתרון מצויין ליצואנים שמעוניינים לייצא את מטענם לארה"ב ללא שום עיכובים, אמר.

שאלה: מדוע הוחלט להקים את המרכז הלוגיסטי דווקא בשיקגו ?
תשובה: שיקגו נבחרה כאתר למיזם מאחר שהמערב התיכון נחשב לאידיאלי בבחינת הנגישות שלו לחוף המזרחי והמערבי כאחד. המרכז הלוגיסטי מקבל הזמנות מלקוחות הן בחוף המזרחי והן בחוף המערבי מבלי להגביל אותם בשעות ההזמנה.

שאלה: מדוע זקוקים יצואנים ישראליים למרכז לוגיסטי בניהול ישראלי בארה"ב, הרי יש שפע של מחסנים אמריקאיים הנותנים שירותים לוגיסטיים ?
תשובה: את המרכז הלוגיסטי בשיקגו הקמנו על פי בקשה של יצואנית ישראלית גדולה אומר נאמן. כשהחברה פנתה אלינו לראשונה הצענו להם מרכז לוגיסטי של השותף הגלובלי שלנו. הם סירבו ואמרו שעבדו בעבר עם מספר מחסנים מקומיים ולא קיבלו שם את רמת השירות שציפו. הם הרגישו שעבור המחסנים האמריקאיים הם היו קטנים מידי, ולא הייתה שם את הרגישות הנדרשת ללקוחות שלהם. הדבר פגע בקצב הצמיחה שלהם בשוק האמריקאי. במספר לא קטן של מחסנים העובדים מאוגדים בועדים ועובדים תחת כללי עבודה מאד לא גמישים.

שאלה: כמה הדוק הקשר שלכם עם הלקוחות ?
תשובה: אנו מנסים תמיד להיכנס לנעליו של הלקוח. כשאנו מקבלים הזמנות מלקוחות אנו בודקים אם הכמויות המוזמנות הן הגיוניות. לקוחות חדשים נוטים לטעות ביחידות המידה, ואנו שואלים פעם ופעמיים לוודא שהלקוח מזמין את מה שהוא צריך. בדיקות אלה חוסכות הרבה עגמת נפש והוצאות הובלה מיותרות.

שאלה: איך מתנהל מערך ההפצה של המרכז הלוגיסטי ?
תשובה: המרכז משתמש במיגוון רחב של חברות הפצה לפי צרכי הלקוח. הזמנות דחופות מלקוחות, המתקבלות עד 19:00 בערב ימסרו ליעדם עד 10:30 למחרת בבוקר בכל מקום בארה"ב. במקרים דחופים עוד יותר אנו משתמשים בשירות מהיר עוד יותר של "הטיסה הבאה" (Next Flight Out). הסמיכות לשדה התעופה "אוהר", המשמש כמרכזם של חברות התעופה American Airlinesו- Unitedמסייע מאד לטיפול במקרי חירום.

שאלה: מה היתרון שלכם כחברה ישראלית המספקת שירותים ללקוחות אמריקאיים ?
תשובה: לקוחות אמריקאיים מוטרדים לעיתים שכל הזמנה שלהם צריכה להגיע אליהם מהמזרח התיכון, גם אם הם לא מבטאים זאת מתוך נימוס, אומר נאמן. המרכז מאפשר ליצואנים הישראלים להעמיד מול הלקוח "פנים אמריקאיות" עם מלאי בטחון הנמצא מספר שעות מהם. בתקופה האחרונה עם החמרת הרגולציה לסחורות נכנסות לארה"ב והעיכובים הכרוכים בכך גדלה ההתעניינות בשירותי המרכז בשיקגו.


כידוע, קבוצת אף. סי (פליינג קרגו) מתמחה במתן פתרונות לוגיסטיים לניהול שרשרת האספקה, הכוללים שילוח, עמילות מכס, בלדרות FedEx, שירותים לוגיסטיים, שירותי בלדר מלווה, ביטוח, הובלה יבשתית, הפצה, מערכות מידע תומכות ועוד.