חברת אוריין וקק"ל למען פיתוח יער בירייה

השבוע נחנך שביל הסלעים ומצפה ע"ש אוריין ביער בירייה בגליל העליון. מיאכל בן אבו מקק"ל: תודה לכם בשם קק"ל


00:00 ,22.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע נחנך שביל הסלעים ומצפה ע"ש אוריין ביער בירייה בגליל העליון. מיאכל בן אבו מקק"ל: תודה לכם בשם קק"ל
 
במהלך מלחמת לבנון השנייה שהתרחשה בקיץ 2006, יערות רבים בצפון ישראל עלו בלהבות לאחר שטילי קטיושה ששוגרו מלבנון נחתו ביערות ובשטחים פתוחים.
 
כבאי קק"ל נלחמו בלהבות ובמקביל לכך מטוסים קלים ריססו חומרים כימיקלים מעכבי שריפות אל עבר הלהבות. במהלך ימי המלחמה אזל מלאי הכימיקלים הללו וחברת אוריין טיפלה בשינוע ושחרור סביב השעון של חומרים מעכבי בערה, שנדרשו בדחיפות על מנת לכבות את הדליקות.
 
יריב פוזנר, סמנכ"ל שיווק ומכירות, ציין כי "השלכות המלחמה היוו רק את תחילת הקשרים שנרקמו בין אוריין לבין קק"ל". לדברי פוזנר, "כאשר ד"ר תומאס ס. לייב, יו"ר מועצת המנהלים של Schenker, המהווה שותפה אסטרטגית של אוריין, ביקר בישראל הוא הודיע שברצונו לקחת חלק בפרויקט של הקמת פינה ירוקה ויפה בלב יער בירייה".
 
התוצאה היא "שביל הסלעים" ומצפה שנבנה ביער בירייה בגליל העליון באזור העוטף את העיר צפת וסביבותיה וצופה אל עבר עמק החולה ואל פסגת החרמון.
 
יעקב דנינו ממרחב צפון בקק"ל, שרקם ותכננן את המצפה ואת שביל הסלעים, ציין כי "מדיניות קק"ל היא לאפשר לציבור הרחב גישה ליערות ולפארקים, וכתוצאה מכך הציבור הופך לשותף בשמירה ודאגה לשטחים הפתוחים של ישראל. רוב האנרגיה שלנו בשנתיים האחרונות הופנתה לשיקום יערות, כך שלא יכולנו לקדם את הפרויקט הזה כפי שהיינו רוצים. זה יהיה נהדר אם חברות ישראליות או חברות זרות נוספות ייקחו דוגמא מחברות אוריין ושנקר
 
מיכאל בן אבו, מנהל מחלקת התרמה בישראל, ציין כי "המצפה ושביל הסלעים הינם ביטוי למחויבות של הנהלת אוריין ועובדיה לאהבת האדם והאדמה. יצא לי להכיר את משפחת אוריין במשך השנים האחרונות, וזה מחמם את הלב לראות את רוח האחדות ותחושת המיקוד שהם חולקים. תודה לכם בשם קק"ל, ובשם כל מי שיבקר אתר זה בעתיד."
 
חברת אוריין חגגה לאחרונה את ט"ו בשבט עם נטיעת עצים באזור מצודת בירייה, במקום בו קק"ל ארגנה פעילויות לילדים, כגון יצירת נייר ממוחזר מעיתונים ישנים וניירות משומשים אחרים, הכנת עציצים, לימוד אודות עץ האורן ויצירת ה"קופסה הכחולה" מנייר.