חברת ASM הישראלית ארזה ושלחה סוללות ליתיום לכוחות הברית במפרץ

חברת ASM חברה לחברת CAREPACK, יצרנית אריזות לחומרים מסוכנים, והשיקה שירות חדש לאריזה והטסת חומרים מסוכנים. בחודש האחרון, ארזה ושלחה סוללות ליתיום לכוחות הברית במפרץ. זו הפעם הראשונה בישראל בה ניתן מענה לאריזות חומרים מסוכנים לשילוח בטיסה


00:00 ,06.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מדובר בשירות ראשון מסוגו, שכן עד כה נאסרה הטסת חומרים מסוכנים בדרך אווירית ללא תנאים מתאימים.

חברת ASM, המספקת פתרונות אריזה ושינוע בארץ ובעולם, חברה לחברת CAREPACK, יצרנית אריזות לחומרים מסוכנים, והשיקה שירות חדש לאריזה והטסת חומרים מסוכנים. בחודש האחרון, ארזה ושלחה סוללות ליתיום לכוחות הברית במפרץ. מדובר בפרוייקט משותף לחברת "אייר סי מובינג" ולחברת "ססובר".

מ- ASM נמסר כי זו הפעם הראשונה בישראל בה ניתן מענה לאריזות חומרים מסוכנים לשילוח בטיסה, שכן עד כה נאסרה הטסת חומרים מסוכנים בדרך אווירית ללא תנאים מתאימים. Carepack שמשרדיה הראשיים נמצאים בהולנד, מהווה אחת מהחברות המובילות באירופה לייצור ושיווק של אריזות לחומרים מסוכנים מכל הסוגים.

מר ערן תמיר, מנהל מכירות חברת ASM, מסר כי תחום אריזת חומרים מסוכנים להטסה הוא תחום הדורש התמחות מקצועית, ידע וניסיון מצטבר, ונותן מענה למגוון רחב של צרכים כמו הצורך להוביל חומר דליק הדורש אריזה פנימית עמידה בפני חומציות, אריזה חיצונית המגנה מפני נזילה, מארז שומר קור המאפשר הובלת דגימת דם נגועה בטמפרטורה של 30 מעלות, אריזות לאבקות, למוצקים רעילים ועוד.

ערן תמיר הוסיף וציין כי מועצה מקצועית מטעם האו"ם ( UN Coe) היא הגוף הקובע מהם ההגדרות של היותו של חומר מסויים, "חומר מסוכן", ומהם התנאים המחמירים הנדרשים לאריזת חומר מסוכן, על מנת שאפשר יהיה להוביל אותו בהטסה. חברת ASM הישראלית ארזה ושלחה סוללות ליתיום לכוחות הברית במפרץכל התנאים מופיעים במדריך מיוחד אותו מוציא מדי שנה האיגוד הבינלאומי להובלה בהטסה (IATA), בו רשומה ASM כספק אריזות בישראל.

מחברת ASM נמסר כי החברה עובדת גם עם חברות וגם עם עמילי מכס שחברות פונות אליהן. הלקוח יודע שהחומר שהוא שולח הוא חומר מסוכן, ופעמים רבות גם יודע מה הסיווג של חומר זה על פי הספר של IATA. על פי הגדרת החומר, ASM מתאימה את האריזה הנכונה. יש חומרים רבים שהכמות בכל אריזה מוגבלת, כלומר אם רוצים להטיס 5 ליטרים של החומר, יש לחלק לחמש אריזות נפרדות, ליטר לכל אריזה.

מר תמיר הוסיף : "כשהלקוח אינו יודע מה הסיווג הנכון של IATA, הוא מעביר ל- ASM מפרט מדויק של החומר, והמומחה של ASM לחומרים מסוכנים מסווג את החומר, ומתאים את האריזה. לעיתים יש לשלוח את המוצר בתנאי סביבה מסוימים, למשל, דגימות של רקמות נגועות יש לשלוח בטמפרטורה מבוקרת של 30 מעלות. גם לזה ישנה אריזה מיוחדת המכילה, מלבד המיכל בו נארזת הרקמה והאריזה החיצונית, גם צידנית מיוחדת המכילה קרח יבש השומר על הטמפרטורה הנמוכה לכל אורך הטיסה".

מר תמיר סיכם : "כשהמוצר נארז בעזרת האריזות המיוחדות הללו, המיוצרות על פי תקן קפדני ביותר, ועליהן מופיעים הסימונים המתאימים, רק אז המוצר יכול לעבור לחברת התעופה ולעלות לטיסה".

מחברת ASM נמסר כי בחודש האחרון בוצעו הטסות נוספות של מטענים המוגדרים "חומרים מסוכנים", שכללו בין השאר הטסת משלוח של דוגמאות דם נגוע עבור בית חולים גדול בארץ. הדוגמאות נשלחו לשוויץ לבדיקה מעבדתית. מדובר בשילוב של חומר מסוכן, אותו יש להוביל בקירור של 30- C כדי לשמור עליו. הדוגמאות נארזו בתוך מיכל מיוחד,חברת ASM הישראלית ארזה ושלחה סוללות ליתיום לכוחות הברית במפרץ ובאריזה חיצונית מתאימה. כל האריזה הזו נכנסה למיכל קלקר המכיל קרח יבש על מנת לשמור על הטמפרטורה הנמוכה לאורך המסע.

פרוייקט נוסף שבוצע לאחרונה, במסגרת שירות הטסת חומרים מסוכנים, כלל משלוח פסולת נוזלית רעילה מהארץ למעבדה בגרמניה. הנוזל נארז בקופסת פח מיוחדת, וזו נארזה באריזת קרטון תקנית. אריזה כזו מכונה Dangerous Goods Combination Packing, והיא בתקן המיוחד המוכתב על ידי IATA.

אודות ASM
מאז היווסדה לפני עשור, הפכה חברת A.S.M. לאחת החברות המובילות בישראל במתן פתרונות אריזה ושינוע. החברה מספקת שירותי אריזה ושינוע בארץ ולכל יעד בעולם, תוך טיפול מקצועי במטען מנקודת המוצא ועד הגעתו ליעדו. תחומי ההתמחות של החברה : תכנון וביצוע אריזות למגוון רחב של תחומים, מתן שירותי אריזה כוללים, העברת מפעלים, פסי ייצור ומשרדים בארץ ובעולם, אריזה ושילוח של תערוכות מקצועיות, חפצי אומנות וחפצים אישיים.