התכנס פורום מנהלי הרכש בתעשיות הביטחון והתעופה

המשתתפים דנו בדרכים להגדיל את יעילות פעילות ארגוניהם על ידי תהליכי רכש אפקטיביים, מינוף הגודל מול ספקי חו"ל, עידוד הרכש בארץ ונושאים הקשורים ברכש מערכת הביטחון בכספי סיוע


00:00 ,12.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המשתתפים דנו בדרכים להגדיל את יעילות פעילות ארגוניהם על ידי תהליכי רכש אפקטיביים, מינוף הגודל מול ספקי חו"ל, עידוד הרכש בארץ ונושאים הקשורים ברכש מערכת הביטחון בכספי סיוע
 
לאחרונה התכנס פורום מנהלי הרכש בתעשיות הביטחון והתעופה בישראל לפגישתו הראשונה במסגרת ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בישראל.
 
משתתפי הכינוס אחראים על תקציבים גדולים היוצאים לקבלני משנה וספקים בחברות הגדולות והבינוניות במשק המספקות ציוד ושירותים בתחומים הצבאיים והתעופתיים במדינה וליצוא.
 
המשתתפים דנו בדרכים להגדיל את יעילות פעילות ארגוניהם על ידי תהליכי רכש אפקטיביים, מינוף הגודל מול ספקי חו"ל, עידוד הרכש בארץ ונושאים הקשורים ברכש מערכת הביטחון בכספי סיוע.
 
מר ירון יואל, יו"ר ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל, בירך את חברי הפורום וסקר בפניהם את פעולות הארגון תוך שהוא מתמקד בחשיבות הרבה שיש להתייחסות ההולמת של ארגונים אל גופי הרכש והלוגיסטיקה שלהם בכל עת ובמיוחד בעיתות משבר. יואל דיווח על השיפור במדד מנהלי הרכש שהארגון מפיק ביחד עם בנק הפועלים, מגמה הנמשכת זה מספר חודשים, וציין כי בחודש האחרון חצה לראשונה המדד את קו חמישים הנקודות, הקו המבדיל בין שיפור לנסיגה.
 
מר דורון רותם, מנהל הרכש של התעשייה האווירית ויוזם הפורום, ציין כי רבים מהארגונים המובילים במשק הפנימו  את חשיבותם של הרכש והלוגיסטיקה להצלחתם וברבים מהארגונים מנהלי תחומי הרכש הלוגיסטיקה ושרשרת ההספקה הם היום סמנכ"לים בכירים בדומה למנהלי השיווק והכספים. לדבריו, תעשיות הביטחון והתעופה היו בין הראשונות שהפנימו את חשיבותה של המקצוענות בתחומי הרכש והלוגיסטיקה, הכשירו והסמיכו את כל העובדים וקבעו שכתנאי להשתלבותם של עובדים חדשים עליהם לעבור את מסלולי ההכשרה וההסמכה של ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה.
 
מר דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, שהתארח אף הוא בכנס סקר את התפתחות היצוא בישראל על רקע המשבר העולמי, והדגיש את הגידול בתוצר הלאומי שרובו בא מגידול היצוא וכן את רמת ההשקעות בפיתוח בארץ שהינו במקום ראשון בעולם ביחס לתוצר מקומי גולמי.
 
ארצי הגיב לדאגת המשתתפים לנוכח הירידה החוזרת בשער הדולר המהווה מכה קשה ליצוא הישראלי ואמר כי הוא מקווה שבנק ישראל ומשרד האוצר יתעשתו במהרה וינקטו במהלכים הנדרשים לבלימת מגמה מסוכנת של התחזקות השקל בתקופה רגישה זו ליצוא ולמשק. ארצי ציין כי למרות תחזיות אופטימיות שפורסמו לאחרונה, הירידה ביצוא לא נבלמה לחלוטין וקיים חשש כי אם תימשך מגמת התחזקות השקל הירידה ביצוא ברבעון השלישי והרביעי של השנה תהיה ללא מעצור.