הרשויות הסיניות: Schenker הפרה תקנות בהובלה ימית

משרד התקשורת הסיני טען כי החברה אינה רשומה כראוי ברשימות ה-NVO המאושרות ודרשה מחברות הספנות להפסיק ולעבוד עם החברה. דובר שנקר: "מדובר באי הבנה – העניין נפתר". חברות NVO בקווי הסחר בין סין וארה"ב מרבות להתלונן כי הליך ההרשמה בסין הינו מסורבל ומבלבל


00:00 ,13.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התקשורת הסיני טען כי החברה אינה רשומה כראוי ברשימות ה-NVO המאושרות ודרשה מחברות הספנות להפסיק ולעבוד עם החברה. דובר שנקר: "מדובר באי הבנה – העניין נפתר". חברות NVO בקווי הסחר בין סין וארה"ב מרבות להתלונן כי הליך ההרשמה בסין הינו מסורבל ומבלבל
 
עפ"י עתונות זרה, משרד התקשורת הסיני הורה לאחרונה לחברת שנקר - סין לחדול מפעילותה באומרו כי החברה אינה עומדת בדרישות NVOCC(Non Vessel Operator Common Carrier) וכי היא הפרה תקנות הובלה ימית. המשרד הסיני אף הורה לסוכנויות אוניות בינלאומיות שלא להיכנס לחוזים עם חברת שנקר או אחד מסניפיה הכוללים הובלת מטען. המשרד הסיני אף הרחיק לכת בהאשמותיו וטען כי החברה פעלה תחת רישיון NVO מזויף.
 
החל מיום חמישי, 9 באוגוסט, הורה משרד התקשורת לכל חברות הספנות להפסיק לעבוד עם חברת שנקר כאשר הכוונה היא ביטולם של חוזי מכירות, הזמנות או הוצאות חשבוניות
 
מתברר כי בחודש יוני האחרון משרד התקשורת הסיני הזהיר פעמיים קווי ספנות העוסקות בסחר בקו בין סין לארה"ב שלא להיקשר בהסכמי תעריפים או לקבל מטען מחברות NVOשאינן נמצאות ברשימות הרשמיות. המשרד הסיני איים להטיל קנסות משמעותיים כנגד חברות ספנות שלא עמדו בתקנות.
 
התקנה היא חלק מיישום תקנות כללי על ידי סין הכוללות תקנות הובלה ימית בינלאומית עם ארה"ב החל מ-1 במרץ 2003, אשר לא נאכפו על ידי ממשלת סין עד לאחרונה.
 
דובר של חברת Schenker ציין כי האישום כנגד החברה הוא ככל הנראה תוצאה של אי-הבנה וכי העניין נפתר. הדובר ציין כי בשל טעות כלשהי שם החברה נשמט מרשימת החברות המאושרות כ-NVO.
 
החברה בגרמניה פרסמה הודעה, לפיה "חברת שנקר הינה חברה רשומה כ-NVOCC בסין תחת רשימה מאושרת והיא מופיעה באתר הרשמי בהתאם. בעבר, סניפים נוספים של החברה נרשמו תחת שנקר – סין. למרבה הצער, במהלך הליך ההרשמה חלה אי-התאמה והחברה נמצאת בקשר עם כל הגורמים המתאימים על מנת להבהיר את העניין".
 
"בינתיים", ציינו בחברה,"אנו מטפלים במשלוחי הלקוחות בהתאם וכל המשלוחים יבוצעו בזמן כבעבר".
 
גלפו קרוגר, דובר מטעם חברת האם Deutsche Bahn, ציין כי תנועת המטענים שבה למסלולה הרגיל לאחר הפרעה שנמשכה 24 שעות. קרוגר המשיך והבהיר כי הבעיה היתה נעוצה ככל הנראה ברישום משני של חברת שנקר-סין אשר נעשה בשנת 2006 וכי החברה פועלת בכל המישורים על מנת לפתור את הבעיה כך שהרישיון המשני יופיע באתר האינטרנט הרשמי של משרד התקשורת הסיני. 

דובר החברה הוסיף כי מבחינת שנקר מדובר ב"עסקים כרגיל" וכי משלוחי החברה ממשיכה לספק משלוחי הובלה ימית לסין בהתאם לרישיון שניתן לחברה ועל פי כל החוקים והתקנות. 

יש לציין כי ההפרעה שחלה היתה מביכה במיוחד לאור העובדה שחברת שנקר נבחרה בחודש דצמבר האחרון באופן רשמי על ידי הוועדה המארגנת של בייג'ין למשחקים האולימפיים כ"ספקית הבלעדית" וכ"חברת השילוח ועמילות המכס הרשמית של המשחקים האולימפיים".
 
חברת שנקר- סין רשומה בשנחאי ויש לה סניפים ב-Ningbo, Xiamenו-Guangzhou.
 
יש לציין כי חברות NVO בקווי הסחר בין סין וארה"ב מרבות להתלונן כי הליך ההרשמה בסין הינו מסורבל ומבלבל. למשל, חברה אמריקאית המעוניינת להירשם זקוקה לגוף מקשר בינה לבין ממשלת סין ובנוסף עליה למלא אינסוף מסמכים שונים.