הפרלמנט הגרמני אישר: יופרטו 24.9% מחברת הרכבות הלאומית

נתח ממחלקות המטען, הלוגיסטיקה והנוסעים של Deutsche Bahn יופרט ויימכר בעבור סכום משוער של 12.4 מיליארד דולר. חברת הרכבות הרוסית מתעניינת ברכישה


00:00 ,26.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נתח ממחלקות המטען, הלוגיסטיקה והנוסעים של Deutsche Bahn יופרט ויימכר בעבור סכום משוער של 12.4 מיליארד דולר. חברת הרכבות הרוסית מתעניינת ברכישה. DB הינה הבעלים של קבוצת שנקר 
 
הפרלמנט הגרמני אישר בתחילת החודש את ההפרטה החלקית של חברת הרכבות הלאומית Deutsche Bahn. על פי החלטת בית המחוקקים הגרמני, מחלקות המטען, הלוגיסטיקה והנוסעים של החברה ייהפכו לחברת אחזקות אשר 24.9% ממנה יוצעו למכירה לשוק הפרטי.
 
על פי החלטת המחוקקים, תשתיות החברה יישארו במלואן בבעלות המדינה, כמו גם רשת תחנות הרכבת והמשאיות.
 
על פי הדיווחים, חברת הרכבות הרוסית מביעה עניין רב ברכישת הנתח שיוצע למכירה לציבור ככל הנראה בחודש נובמבר הקרוב. שר התחבורה הגרמני ציין כי הממשלה מצפה לגייס סכום של 8 מיליארד יורו (12.4 מיליארד דולר) ממכירת מניות אלה.
 
מחברת Deutsche Bahn נמסר כי היא מקבלת בברכה את החלטת הפרלמנט "זהו יום טוב עבור לקוחות, משלמי המסים והעובדים", אמר הרטמוט מידורן, מנכ"ל DB. לדבריו, ההפרטה תבטיח את עתידם של 237 אלף עובדי החברה.
 
נציין כי הפרטת חברת הרכבות הלאומית של גרמניה עמדה על הפרק מזה 14 שנה – מאז שנוסדה החברה תחת השם Deutche Bahm AG בשנת 1994 כחברה שאיחדה את חברות הרכבת של מזרח ומערב גרמניה. מה שאפשר את המהלך בבית המחוקקים הגרמני היתה פשרה שהושגה בחודש אפריל האחרון בין שתי המפלגות הגדולות בגרמניה: הסוציאל דמוקרטים (SDP) ומפלגת הנוצרים הדמוקרטים (CDU) לפיה תוקם חברת אחזקות שתכלול כאמור את מחלקות המטען, הלוגיסטיקה הנוסעים ורק 24.9% ממנה יוצעו להפרטה, עובדה שתמנע מגורם זר להכריז על מיעוט חוסם בהצבעות הדירקטוריון בעתיד.
 
נזכיר כי חברת DB הינה הבעלים של ענק הלוגיסטיקה העולמית קבוצת Schenker.