הפעלת רכבים בעזרת מימן
UPS, חברת המשלוחים הגדולה בעולם עורכת ניסוי חדש עם הסוכנות האמריקאית לשמירת הסביבה ודיימלר קרייזלר. נציגים מ-EPA (הסוכנות האמריקאית לשמירת הסביבה), דיימלר קרייזלר וחברת UPS, התאספו במישיגן ארה"ב במעבדות לחקר פליטת הדלק
00:00 ,21.05.2003
UPS, חברת המשלוחים הגדולה בעולם עורכת ניסוי חדש עם הסוכנות האמריקאית לשמירת הסביבה ודיימלר קרייזלר
נציגים מ-EPA (הסוכנות האמריקאית לשמירת הסביבה), דיימלר קרייזלר וחברת UPS, התאספו במישיגן ארה"ב במעבדות לחקר פליטת הדלק (premier fuel emissions laboratory) והודיעו על שיתוף פעולה בפרוייקט בו UPS יתפעלו את רכבי החלוקה שלהם בתאי דלק הפועלים על מימן.
תאי דלק הופכים אנרגיה כימית, במקרה זה – מימן שבא בתגובה עם חמצן, לחשמל ללא בעירה. התגובה בין חמצן ומימן מייצרת אדי מים וחום ללא תופעות פליטה. חוסר הפליטה הופך את טכנולוגית תאי הדלק לחומר הדלק האלטרנטיבי הטוב ביותר.
השימוש ברכבים מסוג זה, בשני גדלים שונים, יחל בסוף השנה הנוכחית, ימשיך בשנת 2004 ויהווה הפעם הראשונה שבה משתמשים בטכנולוגית תאי הדלק בשימוש מסחרי לציי הרכב של חברת משלוחים בצפון אמריקה. "הגיעה השעה ליישם טכנולוגיה מסוג זה בציי רכב מסחריים ומכך ניתן יהיה ללמוד בדיוק מה צריך להיעשות על מנת להפוך את הטכנולוגיה הזו לזמינה לקהל הרחב" כך מציין טום ויידמאיר, נשיא חברת התעופה של UPS, "הרכבים הללו יהיו מעבדות על גלגלים. שיפורים למען איכות הסביבה והצרכים העסקיים אינם תמיד בעלי ניגוד אינטרסים" מוסיף ויידמאיר.
חברת דיימלר קרייזלר תספק את הרכבים עבור UPS, בעוד שה-EPA יספקו את תחנות התדלוק של המימן במתקן שלהם באן ארבור. תחנת הדלק תהיה בשימוש החל מסוף שנת 2003 והיא תספק דלק מימן דחוס לרכבי UPS ולרכבים נוספים הפועלים על תאי דלק.
הרכב הראשון אותו תבחן UPS יהיה מרצדס בשם “F-cell" של דיימלר קרייזלר, ובו ישתמשו לחלוקת משלוחי הבוקר החל מסוף השנה הנוכחית. בשנת 2004, UPS תוסיף דגמי רכבים נוספים מסוג ספרינטר לצי הרכב שלה.
רכבי תאי הדלק יצטרפו לרכבים רבים נוספים שמשתמשים בדלק אלטרנטיבי בציי הרכבים של UPS. UPS מתפעלת 1,024 רכבים בארה"ב שפועלים על גז טבעי דחוס, זהו הצי הפרטי הגדול ביותר במדינה. בנוסף, החברה מתפעלת יותר מ-800 רכבים שפועלים על גז פרופן בקנדה ובמקסיקו סיטי. UPS החלה לבחון טכנולוגיה חשמלית היברידית בשנת 1998 ועשתה היסטוריה ב-2001 על ידי הכנסה לשימוש תפעולי של רכבים הפועלים בטכנולוגיה חשמלית היברדית.
טכנולוגית תאי הדלק היא החידוש האחרון של UPS המחפשת תדיר אחר פתרונות שיאפשרו תחבורה טובה יותר לסביבה. החברה פועלת על מנת לפתח דורות עתידים של רחבי שילוח שיפעלו על דלקים אלטרנטיבים.
חלק מן הפתרונות אותם מיישמים UPS הם:
· שותפות המשאיות של המאה ה-21 – זוהי שותפות בין הממשלה לתעשייה ולסוכנויות פדרליות , העובדים יחד על טכנולוגיות שיאפשרו ייצורם של רכבים בטוחים יותר, נקיים יותר, זולים יותר וטובים יותר עבור הסביבה.
· תוכנית smartway של EPA – זוהי שותפות וולנטרית בין הסקטורים השונים של תעשיית הרכבות והמשאיות, שמטרתה להפחית את הזיהום הסביבתי כך שעד לשנת 2012 יהיה חסכון של עד ל-150 מיליון חביות של דלק בשנה.
· מטענים נקים וירוקים – UPS חברה בקבוצה של עסקים למען אחריות חברתית.
נציגים מ-EPA (הסוכנות האמריקאית לשמירת הסביבה), דיימלר קרייזלר וחברת UPS, התאספו במישיגן ארה"ב במעבדות לחקר פליטת הדלק (premier fuel emissions laboratory) והודיעו על שיתוף פעולה בפרוייקט בו UPS יתפעלו את רכבי החלוקה שלהם בתאי דלק הפועלים על מימן.
תאי דלק הופכים אנרגיה כימית, במקרה זה – מימן שבא בתגובה עם חמצן, לחשמל ללא בעירה. התגובה בין חמצן ומימן מייצרת אדי מים וחום ללא תופעות פליטה. חוסר הפליטה הופך את טכנולוגית תאי הדלק לחומר הדלק האלטרנטיבי הטוב ביותר.
השימוש ברכבים מסוג זה, בשני גדלים שונים, יחל בסוף השנה הנוכחית, ימשיך בשנת 2004 ויהווה הפעם הראשונה שבה משתמשים בטכנולוגית תאי הדלק בשימוש מסחרי לציי הרכב של חברת משלוחים בצפון אמריקה. "הגיעה השעה ליישם טכנולוגיה מסוג זה בציי רכב מסחריים ומכך ניתן יהיה ללמוד בדיוק מה צריך להיעשות על מנת להפוך את הטכנולוגיה הזו לזמינה לקהל הרחב" כך מציין טום ויידמאיר, נשיא חברת התעופה של UPS, "הרכבים הללו יהיו מעבדות על גלגלים. שיפורים למען איכות הסביבה והצרכים העסקיים אינם תמיד בעלי ניגוד אינטרסים" מוסיף ויידמאיר.
חברת דיימלר קרייזלר תספק את הרכבים עבור UPS, בעוד שה-EPA יספקו את תחנות התדלוק של המימן במתקן שלהם באן ארבור. תחנת הדלק תהיה בשימוש החל מסוף שנת 2003 והיא תספק דלק מימן דחוס לרכבי UPS ולרכבים נוספים הפועלים על תאי דלק.
הרכב הראשון אותו תבחן UPS יהיה מרצדס בשם “F-cell" של דיימלר קרייזלר, ובו ישתמשו לחלוקת משלוחי הבוקר החל מסוף השנה הנוכחית. בשנת 2004, UPS תוסיף דגמי רכבים נוספים מסוג ספרינטר לצי הרכב שלה.
רכבי תאי הדלק יצטרפו לרכבים רבים נוספים שמשתמשים בדלק אלטרנטיבי בציי הרכבים של UPS. UPS מתפעלת 1,024 רכבים בארה"ב שפועלים על גז טבעי דחוס, זהו הצי הפרטי הגדול ביותר במדינה. בנוסף, החברה מתפעלת יותר מ-800 רכבים שפועלים על גז פרופן בקנדה ובמקסיקו סיטי. UPS החלה לבחון טכנולוגיה חשמלית היברידית בשנת 1998 ועשתה היסטוריה ב-2001 על ידי הכנסה לשימוש תפעולי של רכבים הפועלים בטכנולוגיה חשמלית היברדית.
טכנולוגית תאי הדלק היא החידוש האחרון של UPS המחפשת תדיר אחר פתרונות שיאפשרו תחבורה טובה יותר לסביבה. החברה פועלת על מנת לפתח דורות עתידים של רחבי שילוח שיפעלו על דלקים אלטרנטיבים.
חלק מן הפתרונות אותם מיישמים UPS הם:
· שותפות המשאיות של המאה ה-21 – זוהי שותפות בין הממשלה לתעשייה ולסוכנויות פדרליות , העובדים יחד על טכנולוגיות שיאפשרו ייצורם של רכבים בטוחים יותר, נקיים יותר, זולים יותר וטובים יותר עבור הסביבה.
· תוכנית smartway של EPA – זוהי שותפות וולנטרית בין הסקטורים השונים של תעשיית הרכבות והמשאיות, שמטרתה להפחית את הזיהום הסביבתי כך שעד לשנת 2012 יהיה חסכון של עד ל-150 מיליון חביות של דלק בשנה.
· מטענים נקים וירוקים – UPS חברה בקבוצה של עסקים למען אחריות חברתית.
עשוי לעניין אותך
ישי בוך מונה למנכ"ל לוגיסטיקר
ממן: אין דרך לתת הנחות בגין עיצומי עובדי המכס
חברת עמית הוסמכה לתקן ISO 9001:2000
פלסקוב לוגיסטיקה מציעה שירות קונסולידציה אוירי חדש מ- Xiamen
קבוצת Geodis זכתה בחוזה לנהול שרותים לוגיסטיים עבור Exxonmobil
Kuehne & Nagel קיבלה הסמכה להשתתף בתוכנית המכס האמריקאית נגד טרור ה- C-TPAT