הנציבות האירופית אישרה ל- Deutsche Post לרכוש את Exel

הנציבות האירופית אישרה את הרכישה לאחר שבדקה את תקנות המיזוגים האירופאים ומצאה כי גם לאחר רכישת Exel על ידי ה-Deutsche Post יוכלו חברות אחרות להתחרות ביעילות. הנציבות האירופית מצאה גם כי יוזמת הרכישה תותיר מספיק מקום לתחרות הוגנת במרחב השוק האירופי, או בכל


00:00 ,27.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת Deutsche Post World Net עברה את המשוכה האחרונה לאחר שהנציבות האירופית אישרה את רכישת Exel על ידה.
 
הנציבות האירופית אישרה את הרכישה לאחר שבדקה את תקנות המיזוגים האירופאים ומצאה כי גם לאחר רכישת Exel על ידי ה-Deutsche Post יוכלו חברות אחרות להתחרות ביעילות. הנציבות האירופית מצאה גם כי יוזמת הרכישה תותיר מספיק מקום לתחרות הוגנת במרחב השוק האירופי, או בכל חלק ממנו.
 
במהלך הבדיקה התברר לנציבות השוק האירופי, כי למרות ששתי החברות היו פעילות באותו השוק, הרי שהפעילות המשותפת העתידית שלהן, מהווה איום רק לגבי מספר מועט של מקרים. לעומת זאת מצאה הנציבות כי הרכישה הנ"ל תגרום לעליה בפעילות השילוח האווירי הבינלאומי בפינלנד, הונגריה ושוודיה.
 
בכל מקרה, אחת מהמסקנות של נציבות השוק, לאחר בדיקת השוק שערכה, שלקוחות מעדיפים שיהיה להם כוח מיקוח רב יותר וכי ברוב המקרים הם לא  נהנו מהיצע גבוה של ספקי שילוח בינלאומי. בנציבות מאמינים שחברת Deutsche Post עדיין תעמוד בפני תחרות חזקה מצד חברות כמו UPS, TNT, ו-Kuehne + Nagel למשל, המציעים טווח שירותים דומה.
 
בנציבות השוק הגיעו למסקנה כי לאחר הרכישה, הלקוחות יוכלו למצוא חברות המציעות שרות אלטרנטיבי במחירים תחרותיים.
 
על פי לוח הזמנים, שאושר על ידי שתי החברות, הרכישה תושלם עד סוף שנה זו. היום האחרון שבו ניתן לסחור במניות Exel הוא עד ה-9 בדצמבר ש.ז.