המשטרה ורשות המסים פשטו על משרדי חברות "מעיין" ו"שינטרקו"

הפשיטה הבוקר על החברות הישראליות "שינטרקו" ו"מעיין" נעשתה אחר שעלה חשד למימון ארגוני טרור וסיוע להתאחדות בלתי מותרת. במהלך הפשיטה נעצר מנכ"ל חברת "שינטרקו", ועובדים נוספים בחברות "שינטרקו" ו"מעיין" עוכבו לחקירה. חברת מעיין בתגובה: מדובר בלקוח שלנו


00:00 ,25.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הפשיטה הבוקר על החברות הישראליות "שינטרקו" ו"מעיין" נעשתה אחר שעלה חשד למימון ארגוני טרור וסיוע להתאחדות בלתי מותרת. במהלך הפשיטה נעצר מנכ"ל חברת "שינטרקו", ועובדים נוספים בחברות  "שינטרקו" ו"מעיין" עוכבו לחקירה. חברת מעיין בתגובה: מדובר בלקוח שלנו
 
מהודעת משטרת ישראל עולה כי חקירה סמויה, שנוהלה במהלך שנת 2006, ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית ובשיתוף פעולה עם שב"כ, רשות המסים, משרד הביטחון והרשות לאיסור הלבנת הון, בחשד למימון ארגוני טרור וסיוע להתאחדות בלתי מותרת, נחשפה הבוקר עם מעצרם של החשודים - בעלי ועובדי חברת "שינטרקו".
 
חברת "שינטרקו" מרמת גן, העוסקת בייבוא ושיווק מוצרי מזון בסיסיים, עלתה בחקירה כמי שמנהלת ביודעין קשרי מסחר ענפים עם חברת אבו עכר הפלסטינית העוסקת בייבוא ושיווק מוצרי מזון, תמורת בצע כסף.
 
חברת  "אבו עכר" הוכרזה בדצמבר 2005 על ידי שר הביטחון כהתאחדות בלתי מותרת, לאחר שהתברר כי סייעה באופן שיטתי במימון גורמי חמאס וג'יהאד אסלאמי בשטחי הרשות הפלסטינית. מפקדות החמאס  והג'יהאד האיסלאמי בחו"ל נהגו לרכוש בעבורה סחורות מספקים בחו"ל, כאשר בתמורה העבירה חברת "אבו עכר" את הערך הכספי של הסחורות, בקיזוז עמלה, לגורמי ג'יהאד אסלאמי או חמאס בשטחי הרשות הפלסטינית. בכך סייעה החברה לגורמי הטרור לעקוף את הפיקוח אשר מוטל על הכנסת כספים למטרות בלתי חוקיות.
 
על פי החשד, בעקבות ההכרזה על חברת "אבו עכר" כ"התאחדות בלתי מותרת" ואיסור פעילות היבוא של החברה באמצעות נמלי ישראל, החלה חברת "שינטרקו" לשתף פעולה עם חברת אבו עכר במטרה לעקוף את מגבלות היבוא שהוטלו על החברה, לצורך  יבוא סחורות לרצועת עזה, בשיתוף פעולה עם חברת "מעיין"- חברה לשירותי מכס.

על רקע מעורבותה של חברת "מעיין" עוכבו לחקירה גם בעליה ועמילי מכס נוספים ומעורבותם בפעילות הסיוע לאבו עכר נבדקת. 
 
יש לציין כי גורמי הביטחון הבהירו בעבר לבעלי חברת "שינטרקו" את האיסור על קיום קשרים עסקיים עם אבו עכר, נוכח קשריו לגורמי טרור ולהכרזת שר הביטחון. על פי החשדות, למרות הבהרות אלו המשיכה החברה, ביודעין, לתת סיוע לאבו עכר, תוך התעלמות מצו שר הביטחון ותוך ניסיון לטשטש את העקבות המעידות על הקשר עם אבו עכר.
 
גם לבעלי חברת "מעיין" הובהר בעבר על ידי משטרת ישראל והמכס, כי חברת אבו עכר הוצאה מחוץ לחוק בישראל.
 
לאורך כל הדרך לוותה החקירה הסמויה על ידי פרקליטות ת"א (מיסוי וכלכלה) כאשר רשות המסים, הקשורה לצוות החקירה, אספה ראיות בתחומה המצביעות על הקשר בין חברת "שינטרקו" לחברת פאיז אבו עכר מעזה, תוך שיתוף פעולה מלא ומוסכם ביניהם.
 
באתר משטרת ישראל נכתב כי ההסתייעות של ארגוני הטרור בחברת אבו עכר מהווה דוגמה לשיטות המגוונות אותם מפתחים ארגוני הטרור לצורך החדרת כספים עבור פעילות טרור להתארגנויות השונות בגדה המערבית וברצועה. נוכח הידוק הפיקוח על דרכי העברות הכספים לתשתיות הטרור, החלו גורמי הטרור לנצל בעלי עסקים וסוחרים שונים להעברות הכספים בדרכים עוקפות תוך ניצול הפלטפורמה העסקית ב"מכבסת כספים".
 
בשנה האחרונה נרשם גידול בהיקף כספי טרור שהוזרמו לשטח. כספים אלה משמשים כדלק המניע את הטרור ומאפשרים לארגונים אלה לשמר ולהרחיב את התשתית הארגונית, תוך מתן תשלום לפעילים השונים ואימונם, לצד רכישה  וייצור אמצעי לחימה והוצאה לפועל של פיגועים קשים כנגד מטרות ישראליות.
 
מחברת מעיין נמסר בתגובה כי "חקירת המשטרה ורשות המסים מתמקדת בפעילות חברת שינטרקו שהינה לקוחה של מעין.  למנהלי ועובדי חברת מעיין אין ולא היה כל קשר למימון ארגוני טרור, סיוע להתאגדות בלתי חוקית ויתר החשדות".