הממונה על הגבלים עסקיים אישרה את עסקת UTi– טרנסכלל - ניולוג

הסכם המיזוג והרכישה המדובר בין ענקית הלוגיסטיקה הבינ"ל UTi ובין טרנסכלל וניולוג, שנחתם לפני חמישה שבועות, אושר שלשום על ידי הממונה על הגבלים עסקיים ללא הסתייגויות. החברה החדשה, שתפעל תחת המותג UTi ישראל, צפוייה להתברג כאחת משלושת חברות השילוח והלוגיסטיקה


00:00 ,08.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הסכם המיזוג והרכישה המדובר של השנה האחרונה בין ענקית הלוגיסטיקה הבינ"ל UTi ובין החברות טרנסכלל וניולוג, שנחתם לפני חמישה שבועות, אושר שלשום על ידי הממונה על הגבלים עסקיים ללא הסתייגויות. החברה החדשה, שתפעל תחת המותג UTi ישראל, צפוייה להתברג כאחת משלושת חברות השילוח והלוגיסטיקה המובילות בישראל.
 
ההסכם המשולש בין ענקית הלוגיסטיקה UTi Worldwide לבין החברות טרנסכלל וניולוג במסגרתו תוקם חברה ממוזגת חדשה, חברת UTi ישראל, אושר שלשום על ידי הממונה על הגבלים עסקיים. ההסכם, שנחתם לפני חמישה שבועות לערך, אושר כאמור תוך זמן קצר וללא הסתייגויות.

יש לציין כי ההשקעה של חברת UTi בחברות ישראליות - השקעה אשר נאמדת בעשרות מליוני דולרים, היא ללא ספק תופעה ייחודית במגזרי הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי בישראל. החברה החדשה, שתפעל תחת המותג UTi ישראל, צפוייה להתברג כאחת משלושת חברות השילוח והלוגיסטיקה המובילות בישראל.

הסכם המיזוג כלל למעשה שני שלבים טכניים שבוצעו, הלכה למעשה, בו זמנית. בשלב הראשון סוכם בין חברת UTi Worldwide וחברת צים על מיזוג הפעילות של החברות UTi ישראל (לשעבר אילת אוברסיז) שבבעלות UTi וניולוג שבבעלות צים. החברה הממוזגת תפעל תחת המותג המסחרי UTi ישראל, כאשר UTi תחזיק בכ-75% ממניות החברה ואילו צים תחזיק ב-25%.
 
בשלב השני רכשה החברה החדשה, UTi ישראל, את המוניטין, הנכסים והתחייבויות של טרנסכלל בתחום עמילות המכס והשילוח הבינלאומי, תמורת סך שלא יפחת מ-34 מיליון דולר ולא יעלה על 37.5 מיליון דולר (הסכום המדויק יקבע בהתחשב ברווח לאחר מס של החברה לתקופה החל מ - 1.10.06 ועד 31.3.07). הסכם המכירה של טרנסכלל כלל למעשה את: המוניטין ובכלל זה זכות השימוש בשם "טרנסכלל סחר"; התחייבות לאי תחרות למשך שלוש שנים בתחום השילוח הבינ"ל ועמילות המכס;מלוא החזקותיה של טרנסכלל בחברות בת וחברות קשורות הכוללות את נטרה ספנות בע"מ, טרנסבטח סוכנות לביטוח ימי בע"מ, הרמס פרויקטים בע"מ, אייר קונסולידטורס ישראל בע"מ ו- OCI מטענים בע"מ;רכוש קבוע; המחאת הסכמים ובכלל זה הסכמי שכירות, ציוד ושירותים הקשורים לפעילות בתחום הלוגיסטיקה, שילוח בינלאומי ועמילות מכס.
 
הסכם המכירה של טרנסכלל כפוף היה לתנאים שונים ובכלל זה את קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בקשר עם הסכם המכירה (שכאמור נתקבל ב- 6 ביוני);קבלת אישור דירקטוריון ואסיפת בעלי מניות החברה להסכם המכירה (אסיפת בעלי מניות של טרנסכלל עתידה להתכנס ביום 19 ביוני 2007 לשם דיון בעסקה); השלמת עסקת מיזוג בין UTi לבין ניולוג בע"מ, אשר נחתמה בד בבד עם חתימת הסכם המכירה.
 
ד"ר יורם זבה, שכיהן כסגן יו"ר חברת צים, פרש מתפקידו ב- 1 ביוני 2007 והוא ישמש כיו"ר חברת UTi ישראל. שלמה שרון, ששימש כסגן יו"ר טרנסכלל, ימונה לסגן יו"ר חברת UTi ישראל ואילו מוטי פרידמן, המנכ"ל ובעל המניות העיקרי בחברת טרנסכלל, ישמש כמנכ"ל החברה הממוזגת.
 
קבוצת UTi בעלת קצב צמיחה מהגדולים בתחום הלוגיסטיקה וניהול שרשרת אספקה. לחברה סניפים ב-58 מדינות והיא מפעילה סוכנים ב-75 מדינות נוספות. UTi מפעילה 120 מרכזים לוגיסטיים ברחבי העולם והיא מעסיקה למעלה מ-15,000 עובדים. UTi נסחרת בבורסה האמריקאית ושוויה נאמד בכ-2.5 מיליארד דולרים.