היקף המכירות הקמעונאיות באינטרנט בבריטניה בנסיקה

רכישת מזון באמצעות האינטרנט גדלה בשנה האחרונה בשיעור חסר תקדים של 30%. על פי הערכות שווי ההזמנות למוצרי מזון באמצעות האינטרנט יגיע בשנת 2012 ל-5 מיליארד ליש"ט


00:00 ,06.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

רכישת מזון באמצעות האינטרנט גדלה בשנה האחרונה בשיעור חסר תקדים של 30%. על פי הערכות שווי  ההזמנות למוצרי מזון באמצעות האינטרנט יגיע בשנת 2012 ל-5 מיליארד ליש"ט
 
המכון הבריטי להפצת מוצרי ברשתות שיווק קמעוניות  - UK's Institute of Grocery Distribution, פרסם לאחרונה סקר לפיו עולה כי היקף המכירות של מוצרים ברשתות השיווק הקמעוניות, באמצעות רשת האינטרנט etailing, נמצא בעלייה ויכפיל עצמו במהלך חמש השנים הקרובות.
 
בסקר אותו פרסם המכון הבריטי צוין כי רכישות מזון באמצעות רשת האינטרנט מהווה כיום 2% מהיקף המכירות הכולל של מוצרי מזון בבריטניה וכי מגזר זה גדל - בשנה האחרונה בלבד - בשיעור חסר תקדים של 30%. המכון צופה עוד כי ערך ההזמנות למוצרי מזון באמצעות האינטרנט יגיע ל-5 מיליארד ליש"ט בשנת 2012.
 
כיום עומד הערך הכולל של מוצרי מזון הנרכשים ברשתות השיווק על 150 מיליארד ליש"ט והוא גדל בשיעור ממוצע של 3% לשנה. על פי המכון מגזר רכישות המזון בבריטניה הולך, ככל הנראה, ללבוש צורה שונה לחלוטין עם הגידול בהיקפי ההזמנות דרך הרשת אולם לדעת כלכלני המכון, לאור עלות הכניסה הגבוהה למגזר, לא יכנסו שחקנים חדשים וכי אלה הקיימים ימשיכו להעניק את השירות.