הגיע המשלוח הראשון של חלקי גשר הרכבת הקלה בירושלים

חברות אבי מנופים וחברת אס טי אנד טי מטפולת בהובלת חלקי הגשר אשר יוצר באיטליה מנמל אשדוד אל ירושלים. חלקי הגשר, במשקל 185 טון, מגיע לארץ במספר משלוחים


00:00 ,15.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות אבי מנופים וחברת אס טי אנד טי מטפולת בהובלת חלקי הגשר אשר יוצר באיטליה מנמל אשדוד אל ירושלים. חלקי הגשר, במשקל 185 טון, מגיע לארץ במספר משלוחים
 
הגשר, אשר תוכנן על ידי האדריכל סנטיאגו קלאטרווה, מוקם על ידי חברת וולקן הנדסה, חברת בת של כור מתכת, ומיוצר בחלקו בארץ על ידי וולקן הנדסה ובחלקו על ידי חברת צימולאי מאיטליה הנחשבת לחברה מובילה בעולם לבניית גשרים.

חלקי הגשר מאיטליה במשקל עד 185 טון מגיעים בימים אלו במספר משלוחים על אוניות מתמחות ומובלים על גבי ציוד מיוחד מנמל אשדוד לירושלים. להעברת המשלוחים מהנמל לאשדוד נבחרו חברת תעבורה, אבי מנופים וחברת אס טי אנד טי, בין החברות המובילות בתחום.
 
מנהל חברת אס טי אנד טי, מר מנואל אמיר מסר, בהקשר זה כי "אנו  גאים לקחת חלק בפרויקט תשתיות מיוחד זה. תודתנו נתונה לכל החברות והעובדים שנותנים יד לפרויקט, במיוחד עובדי נמל אשדוד, צוות האונייה  עובדי תעבורה ומנופאי אבי מנופים". 
 
כאמור, גשר הרכבת הקלה תוכנן על ידי האדריכל הבינלאומי סנטיאגו קלאטרווה, אשר נחשב לבין הטובים מבין מתכנני הגשרים ובמיוחד גשרים תלויים ויצירותיו מוסיפות יופי לערים כמו בילבאו, ולנסיה, ברצלונה ועוד. קלאטרווה תכנן עבור הכניסה לירושלים גשר תלוי על מיתרים המקנה למתבונן בו תחושת ריחוף וקלילות ואשר עליו תנוע הרכבת הקלה. אין ספק שגשר מרשים זה יזוהה עם הכניסה לעיר ויהיה לה לסמל. על מנת שלא לנתק את הגשר מחיי הרחוב יכלול הגשר גם מעבר מעוצב להולכי רגל. מעבר זה יעניק לתושבי העיר ולמבקרים בה נקודת תצפית ייחודית על קריית הלאום ובנייני האומה.