האולימפיאדה בבייג'ין - אחד הפרוייקטים המורכבים בעולם התובלה והלוגיסטיקה

עד כה ההוצאות הכספיות נאמדות בכ-5 מיליארד דולר. מנכ"ל Schenker בסין, אנדרו ג'ילינגס, יגיע כאורח הכבוד של אירוע 2008 port2port


00:00 ,24.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

עד כה ההוצאות הכספיות נאמדות בכ-5 מיליארד דולר. מנכ"ל Schenker בסין, אנדרו ג'ילינגס, יגיע כאורח הכבוד של אירוע 2008 port2port
 
אולימפיאדת בייג'ין 2008 תמשוך אליה מיליוני ספורטאים, נציגים רשמיים, כתבים וצופים מיותר מ-200 מדינות ברחבי העולם. במהלך ימי המשחקים האולימפיים, 32 אתרי תחרות שונים ברחבי העיר בייג'ין ייערכו לספק דרישה חסרת תקדים לשירותים לוגיסטיים, לרבות שינוע ציוד וסחורות, הקמת דוכנים זמניים, שערי כניסה, מרכזים להפקת תגים, מרכזי מידע, מרכז שידורי טלוויזיה, מרכז להסדרת התנועה ומרכזים שונים נוספים.
 
אירוע האולימפיאדה הינו אחד הפרוייקטים המורכבים שידעו חברות תובלה ולוגיסטיקה מאז ומעולם. על פי פרסומים, עד כה ההוצאות הכספיות על ההיערכות הלוגיסטית למשחקים חוצות את רף 5 מיליארד דולר. מומחים מעריכים כי ההוצאות הלוגיסטיות על האולימפיאדה הקרבה יעלו על כל המשחקים בעבר, והדבר יוצר הזדמנויות רבות עבור חברות לוגיסטיות סיניות ובינלאומיות.
 
רק לאחרונה נמסר כי 80% מהציוד וחומרי הגלם לטובת האולימפיאדה כבר נרכשו ומוקמו בסמוך ובתוך הכפר האולימפי. סחורות אלו קוטלגו ל-32 קטגוריות שונות והן מכילות כ-20 אלף סיווגים אשר מגיעים לכדי מיליוני חפצים ופריטי מכס שונים. מעבר לכך תיאלץ Schenker להתמודד מול הצורך להוביל ולשנע חפצים בגודל חריג ועם דרישות מיוחדות, כגון סוסי מירוץ, סירות, מזון, תוצרת מקוררת וכדומה.
 
יתרה מכך, על פי תחזית המשרד למדע וטכנולוגיה הסינית השירותים הלוגיסטיים הקשורים למשחקים האולימפיים ישנעו בסך הכול כ-41 מיליארד טון לטובת האולימפיאדה.
 
גם לאורך תקופת המשחקים האולימפיים יעמוד הצורך בפתרונות לוגיסטיים. על פי הערכות, יהיה צורך לשנע למעלה מ- 75 אלף טון של ציוד ומתקנים באמצעות 2,000 כלי רכב מסוגים שונים.
 
בכל הנוגע לציוד של המשתתפים באולימפיאדה יש לצפות כי רק מספר הספורטאים והמאמנים יגיע לכ-20 אלף איש ועל כן יהיה צורך בשינוען של למעלה מ-80 אלף מזוודות בפרק זמן קצר של מספר ימים.
 
"פרויקט בייג'ין 2008 הוא אחד הפרוייקטים המורכבים שבהם עוסקת מחלקת הספורט של Schenker. הפרויקט חייב את הקמתו של מחסן ענק בסמיכות לשדה התעופה הבינלאומי של בייג'ין ואת הקמתם של ארבעה מחסני ענק סמוך לאזור המשחקים האולימפיים, שם ימוקמו גם משרדים ושטח אספלט חיצוני לאחסון מכולות רגילות ומכולות קירור", אמר אנדרו ג'ילינגס.
 
יש לציין שלחברת השילוח והלוגיסטיקה Schenker, ניסיון רב שנים במתן שירותים לוגיסטיים להפקת אירועי ספורט ענקיים ברחבי העולם. החברה מפעילה מחלקה מיוחדת המוקדשת כולה לאירועי ספורט וקרויה בשם Global Sports Events, שכבר טיפלה במשחקים האולימפיים של אולימפיאדת סידני 2000, משחקי החורף האולימפיים של סולט לייק סיטי בשנת 2002, אולימפיאדת אתונה 2004, משחקי החורף האולימפיים של טורינו בשנת 2006 וכאמור, גם במשחקים האולימפיים של בייג'ין 2008.
 
הרצאתו של אנדרו ג'ילינגס תתקיים ב-27 בפברואר 2008 החל מהשעה 13:00, במסגרת אירוע port2port 2008 שייערך באולם אווניו שבאיירפורט סיטי.

 

נציין כי מיד לאחר הרצאתו של מר ג'ילינגס תתקיים בחסות חברת אוריין, נציגתה הבלעדית בישראל של חברת Schenker, סדנת בישול בהנחיית השף ישראל אהרוני אשר יחשוף כמה מסודות הבישול של המטבח הסיני.  

 

לעיון בתכנית המקצועית של הארוע - לחצ/י כאן